Nu mai este deja un secret, transmiterea neglijentă a informațiilor pe internet poate avea consecințe negative. Odată ce comentariile, fotografiile sau alt conținut personal sunt vizibile pentru mai mulți oameni, utilizatorii respectivi primesc, de obicei, atenție – dar nu întotdeauna numai atenția dorită. În plus, informațiile se răspândesc extrem de rapid pe internet în comparație cu lumea fizică și, odată postate online, sunt aproape imposibil de eliminat. Prin urmare, măsurile adecvate pentru a proteja datele cu caracter personal ar trebui să fie parte integrantă a oricărei prezențe online.
Conștientizarea securității este, adesea, la un nivel mult prea scăzut atunci când sunt utilizate serviciile online, așa cum arată un raport Kaspersky: în medie, Milenialii petrec mai mult de 7 ore pe zi online, dar 36% sunt conștienți că ar trebui să își consolideze abilitățile de securitate. 37% cred că sunt prea neinteresanți pentru a deveni victimele unei infracțiuni cibernetice.
Acest lucru s-ar putea dovedi o mare greșeală, având în vedere prețul scăzut al achiziționării de date importante pe dark web, care subliniază prevalența criminalității informatice: de exemplu, fișele medicale variază de la 1 dolar până la 30 de dolari, iar scanurile pașapoartelor, de exemplu, costă între 6 și 15 dolari. Cu toate acestea, utilizarea abuzivă a informațiilor sensibile este doar unul dintre pericolele care ar putea fi urmate de consecințe în viața reală pentru utilizatorii de internet. Dezanonimizarea publică a unei persoane pe Internet, fenomen cunoscut sub numele de doxing, poate avea, de asemenea, consecințe semnificative, după cum arată aceste exemple: După dezvăluirea informațiilor private, un jurnalist de la Pitchfork, o revistă de muzică americană, a primit numeroase amenințări pe Twitter, inclusiv sugestii pentru a-I „arde casa”. Fanii lui Taylor Swift s-au plâns de o recenzie a ultimului album al cântăreței, care nu a fost suficient de pozitivă, și au publicat în online numărul de telefon și adresa de domiciliu a celui care a făcut recenzia.
Un astfel de incident poate părea extrem – dar doxing-ul nu doar amenință persoanele din profesii speciale, precum jurnaliștii, sub forma divulgării informațiilor private; fundamental, doxing-ul pune în pericol relațiile tuturor victimelor cu rudele și prietenii lor, și le poate afecta și cariera. Prin divulgarea selectivă a informațiilor personale, de exemplu, atunci când acestea sunt jenante, atacatorii provoacă în mod intenționat situațiile negative. Întrucât angajatorii sau potențialii angajați utilizează acum frecvent LinkedIn, Instagram, Facebook și Twitter pentru a verifica dacă angajații și cei care aplică pentru job-uri au o reputație bună sau nu în mediul online, divulgarea anumitor informații sensibile poate însemna pierderea reputației sociale sau chiar a surselor de venit.
În acest context, Vladislav Tushkanov, expertul în confidențialitate al Kaspersky, recomandă conștientizarea nevoii de Securitate online și tratarea cu atenție a datelor personale pe internet: „Internetul este un loc minunat, care ne-a oferit oportunități de a ne exprima individualitatea mai mult ca niciodată. Dar, la fel ca în orice altă situație, trebuie să abordăm acest lucru în mod responsabil. Când acordați o atenție sporită confidențialității online și controlați informațiile disponibile pe Internet despre dumneavoastră, trebuie să respectați două principii majore: să știți exact care sunt detaliile pe care ceilalți le știu despre dumneavoastră și să eliminați ce puteți din aceste informații. În prezent avem numeroase instrumente care îi ajută pe utilizatori să își reia dreptul la confidențialitate sau cel puțin să aibă un anumit nivel de control asupra informațiilor pe care le partajează – sau pe care le-au distribuit în trecut. Profitați de ele.”
Pentru a evita evitarea utilizării greșite a datelor și pentru a spori securitatea prin exprimarea online, iată câteva sfaturi:
În premieră pentru România, Code for Romania inaugurează un spațiu fizic dedicat monitorizării și înțelegerii alegerilor prezidențiale și parlamentare. „Elections…
Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…
Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…
Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…
Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…
Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…