AMCOR: Aproape 46% dintre firmele de consultanță în management se așteaptă la o creștere a afacerilor
Reading Time: < 1 minutAproape 46% dintre firmele de consultanță în management estimează o creștere a afacerilor, în timp ce circa 42% se asteaptă la scăderea cifrei de afaceri, iar 12% la o stagnare în acest an, arată Studiul pieței de consultanță în management din România, realizat de AMCOR.
Sectorul economic care a înregistrat cea mai mare pondere este cel de servicii în procent de 57.58%, în creștere față de anul anterior, urmat de sectorul industrie cu un procent de 33.33%, similar anului anterior, de construcții cu un procent de 6.06% și de agricultură cu un procent de 3.03%, potrivit studiului realizat de organismul de reglementare a profesiei de consultant în management.
Misiunile de consultanță care vor genera cea mai mare parte a cifrei de afaceri în anul 2020 vor fi ”alte servicii de consultanță” cu un procent de 39.4%, ”managementul de proiect” cu un procent de 24.24%, în scădere față de anul anterior, ”consultanță strategică” cu un procent de 12.12%, ”managementul operațiunilor” cu un procent de 9.09%, dar și ”consultanță management resurse umane” și ”externalizarea proceselor de afaceri” (fiecare cu 6.06%).
În categoria ”alte servicii de consultanță” menționate de respondenți se numără: proiectele europene, consultanța fiscală și financiară, Due Diligence, servicii de audit și contabilitate, dar și servicii de asistență tehnică, evaluare program programare etc.
În ceea ce privește proiectele finanțate din fonduri europene, procentele sunt similare cu cele de anul trecut – , 51.52% dintre respondenți fiind firme care nu lucrează cu fonduri europene, iar 48.48% fiind firme care scriu și implementează proiecte finanțate prin fonduri europene.
Potrivit AMCOR, la finalul anului 2019, erau active cca. 1800 de firme, cu un număr total de cca. 18.000 de angajați, a căror cifră de afaceri totală însumează cca. 3 miliarde de lei.
foto: © Prakasit | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz