Amalia Anghel, ENGIE: Energia unui nou început
Reading Time: 4 minuteSocial media oferă putere utilizatorilor, iar ENGIE a înțeles că pe rețelele sociale, mai mult decât oriunde, poate să confere consumatorului rolul de protagonist, care devine astfel creator de energie, spune Amalia Anghel, Head of Corporate Communication al companiei.
Cum a apărut ideea platformei “Creează cu ENGIE un nou început”?
Cei care ne-au inspirat să lansăm, în 2020, platforma de comunicare “Creează cu ENGIE un nou început” au fost chiar clienții noștri. Am pornit, în construcția conceptului, de la ipostazele din viața reală în care clienții, noi toți,
ne-am regăsit în context pandemic și de la modul în care ne-am folosit energia acasă, un spațiu predilect pentru energia convențională, dar și pentru cea creatoare. Tagline-ul s-a dovedit a fi relevant și în contextul dereglementării prețurilor la energie, moment în care am considerat oportună o comunicare care vorbește direct despre consumator și care îi conferă rolul de protagonist.
Nu ne-am dorit să fie o campanie despre noi și despre produsele noastre, ci să-i punem în valoare pe clienții noștri, cei ale căror situații din viața cotidiană devin pretexte pentru povești surprinzătoare, pline de emoție, dar și de umor. Astfel, clienții noștri devin creatorii de energie care găsesc mereu idei pentru un nou început, transformând fiecare moment într-o experiență memorabilă, numai bună de imortalizat și de dat mai departe.
Ce rezultate a avut până acum campania? Care sunt planurile pentru perioada următoare?
Rezultatele studiilor pe care le-am realizat, la finalul primelor șase luni de comunicare, ne-au confirmat fapul că atunci când alegi să pui clientul în centrul atenției nu poți da greș. Clienții s-au regăsit în conceptul propus, iar stilistica de tip home video a spoturilor le-a conferit un plus de autenticitate. Miza a fost aceea de a ne diferenția în categorie prin tonul cald, prin abordarea cât mai umană și mai aproape de consumator și prin accentele ludice.
În acest an, tot cu ajutorul echipei creative de la Centrade I Cheil al regizorului Iulian Moga, dar și al fratelui său, Marius, care a compus muzica pentru noile creații, am venit cu noi episoade pline de savoare, care ilustrează produsele tradiționale din portofoliul nostru – gaze naturale și servicii sau energie electrică – dar și soluțiile de energie verde, cum sunt panourile fotovoltaice și stațiile de încărcare pentru mașini electrice.
De asemenea, derulăm, până la final de an, și o campanie tactică de poziționare ENGIE ca brand digital, avându-l protagonist pe Cabral. Și în această campanie mizăm pe ludic, simplitate și o interacțiune cât mai facilă și prietenoasă cu creatorii de energie, așa cum ne place să-i considerăm pe clienții noștri. Execuțiile sunt savuroase, iar interpretarea lui Cabral este una de excepție, reușind să îndeplinească două obiective aparent greu conciliabile, de educare și de entertainment.
Care este rolul social media în cadrul acestei campanii?
Rolul social media este în creștere în mixul nostru de media, segmentul tânăr fiind unul pentru care vrem ca ENGIE să devină prima alegere ca furnizor de gaze naturale, energie electrică și soluții verzi de producție de energie sau mobilitate verde. De asemenea, alte paliere pe care am început să comunicăm din ce în ce mai mult sunt brandul de angajator și zona de proiecte de responsabilitate socială, unde avem foarte multe inițiative de impact și despre care ne-am dori să se știe mai mult.
În social media, mizăm pe o comunicare constantă de-a lungul întregului an, însă și pe proiecte speciale și conținut creat special pentru online. În plus, pentru noi, dereglementarea prețurilor la gaze naturale și energie electrică este, dincolo de un moment plin de provocări, și o oportunitate de care am vrut să profităm pentru a simplifica interacțiunea digitală a clienților.
Astfel, anul acesta, împreună cu Cabral, vom comunica și mai mult platformele noastre pentru operațiunile curente, de la transmiterea indexului de consum, până la alegerea și contractarea unei oferte din portofoliul nostru, o componentă importantă din această campanie fiind alocată pentru social media.
Cum folosește ENGIE social media în cadrul promovării de brand?
În prezent utilizăm trei rețele sociale: Facebook, LinkedIn și Instagram; pe primele două avem și conturi de brand. Platforma pe care am comunicat cel mai mult este Facebook, deoarece aici am găsit cea mai mare parte a publicului nostru. Instagram s-a regăsit și ea în mix, dezvoltând comunicări punctuale pe anumite segmente de activitate și proiecte speciale din zona festivalurilor de muzică și street food. Pentru ambele platforme am dezvoltat atât conținut de brand dedicat, dar și colaborări cu endorseri pentru creare și diseminare de conținut personalizat în comunitățile lor.
Mai puțin glamorous, însă extrem de eficient în zona de comunicare de brand, este LinkedIn, unde avem o creștere organică constantă. Avem în vedere și alte platforme de social media, pe care le urmărim îndeaproape, însă pe care vom fi prezenți în momentul în care vom avea conținut relevant pentru publicul de acolo.
Evident, urmărim îndeaproape indicatorii de eficiență pentru fiecare canal și ne calibrăm prezența pe acestea în funcție de obiectivele de business, de relevanța canalului, pe scurt suntem acolo unde este și audiența noastră.
Cum obțineți și cum gestionați feedbackul utilizatorilor social media?
Avem nevoie de feedbackul clienților noștri. Este un element foarte important pentru noi, pe care îl urmărim cu atenție și, acolo unde este posibil, îl integrăm, atât în zona de business, cât și în cea de comunicare, adaptându-ne în permanență gama de produse, oferte și instrumente digitale pentru a răspunde cât mai bine așteptărilor clienților și a le permite să se concentreze pe ceea ce este cu adevărat important pentru ei: să creeze energie pentru cei dragi.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 354 (15 iunie – 15 iulie 2021). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz