Altex nu oprește investițiile: 27 mil. euro în extinderea rețelei de magazine, logistică și tehnologie
Reading Time: 2 minuteAltex, cel mai mare retailer electro-IT din România, va continua planul de investiții aprobat pentru 2020 chiar și în contextul recesiunii economice generate de pandemia de COVID-19.
Până la finalul acestui an, compania va inaugura cel puțin trei noi magazine în Chiajna, Lugoj și Deva, având alte două noi proiecte în faza de construcție în Reșița și în Câmpina, unde lucrările urmează să se finalizeze cel târziu în primul trimestru al anului 2021.
Altex a alocat peste 27 de milioane de euro pentru investiții în extinderea rețelei de magazine până la finalul anului, dar și în modernizarea și tehnologizarea infrastructurii. Suma provine preponderent din fonduri proprii, dar și din alte surse de finanțare pe care compania caută să le identifice în perioada imediat următoare.
„Redresarea trebuie să fie una colectivă, prin acțiuni comune ale sectorului public și privat. Astfel, cele 27 de milioane de euro vor fi alocate pentru extinderea rețelei de magazine Altex și a centrelor logistice, facilitând accesul consumatorilor români la produse și tehnologii de ultima oră la cele mai avantajoase prețuri”, a declarat Dan Ostahie, CEO al Altex România.
Noul magazin Altex din Chiajna, situat pe autostrada A1, la km 11-12, implică o investiție totală din partea companiei de peste 5 milioane de euro și va fi inaugurat oficial în luna septembrie. Compania investește peste 1,7 milioane de euro în magazinul din Lugoj, care va fi deschis tot în toamnă, iar cel din Deva va avea peste 3.000 mp și presupune o investiție de peste 2 milioane de euro.
Investițiile în magazinele din Reșita, respectiv Câmpina, care vor fi finalizate în primul trimestru al anului 2021, va fi de aproximativ 4,5 milioane de euro.
Pe lângă investițiile pentru dezvoltarea rețelei de magazine, Altex va extinde Centrul Logisitic din Dragomirești cu peste 37.000 mp, printr-o investiție de aproximativ 13,5 milioane de euro.
Investițiile în tehnologie vor depăși 2 milioane de euro și vor fi direcționate către proiecte de automatizare a activităților desfășurate în zona depozitelor, pe digitalizare (flexibilitate mai mare pentru angajații care lucrează de acasă via Office 365 și Microsoft Teams, etichete electronice în magazine) și mutarea activității în Cloud (introducere Machine Learning și utilizarea inteligenței artificiale).
Altex România are 125 magazine deschise în toată țara. 2019 a fost cel mai bun an din istoria retailerului, care a înregistrat o cifră de afaceri de peste 4 miliarde de lei și profit net de 75,4 milioane de lei.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz