Companii

Alstom folosește inteligența artificială pentru optimizarea fluxului de călători

Reading Time: 3 minute

Alstom oferă soluții de inteligență artificială pentru a asigura distanțarea pasagerilor și siguranța în trenuri și stații

Alstom a lansat o nouă versiune a Mastria, prima soluție globală de orchestrare a mobilității și monitorizării multimodale, care utilizează inteligența artificială pentru a oferi operatorilor și autorităților de transport instrumente îmbunătățite pentru gestionarea fluxului de pasageri. Soluția permite operatorilor să își adapteze ușor și în timp real oferta proprie la diferitele cerințe de distanțare socială și cele privind adunările publice, cerințe apărute în urma pandemiei de Covid-19.

Mulțumită volumului foarte mare de informații procesate și învățării automate, Mastria oferă operatorilor o vizibilitate sporită asupra distribuirii și fluxului de pasageri din trenuri și stații, precum și abilități predictive îmbunătățite. Aceasta echivalează cu abilitatea de a anticipa și controla, în timp real, densitatea pasagerilor și operațiunile, adaptând, printre altele, frecvența trenurilor, capacitatea și numărul necesar de trenuri, precum și fluxul de pasageri în stații. Corelarea furnizării numărului de trenuri cu cererea optimizează condițiile de operare, inclusiv costurile, dovedindu-și utilitatea în special în gestionarea vârfurilor fluctuante ale cererii, cum ar fi în timpul orelor de vârf sau pe durata evenimentelor speciale sau restricțiilor speciale de mobilitate, cum se întâmplă în cazul pandemiei de Covid-19.

Noua implementare a Mastria colectează informațiile asociate cererilor pasagerilor prin intermediul senzorilor de greutate ai trenurilor, aparatelor de emitere a biletelor, semnalelor de trafic, sistemelor de gestiune, camerelor de supraveghere video și rețelelor mobile, pentru a oferi o imagine în timp real asupra fluxurilor de pasageri. Din acest punct, Mastria prelucrează informațiile și oferă operatorilor informațiile și recomandările necesare pentru a asigura și anticipa, în permanență, nivelurile exacte de ocupare, ca procent din capacitatea maximă. Sistemul are capacitatea de a sugera creșterea frecvenței trenurilor, redistribuirea fluxului de persoane către anumite stații, reajustările către alte sisteme de transport care afectează metroul, restricționarea accesului în stații sau chiar gestionarea distribuirii pasagerilor pe peroane pentru a-i alinia cu vagoanele cu mai mult spațiu ale unei anumite garnituri. Algoritmii predictibili ai Mastria anticipează aceste situații, permițând planificarea corespunzătoare a întregului sistem.

„Predictibilitatea înseamnă prevenție”, a afirmat Stephane Feray-Beaumont, Vicepreședinte pentru Inovare și Mobilitate Inteligentă din cadrul Alstom Digital Mobility. „Capacitatea acestui instrument de a analiza milioane de date în timp real face din acesta un aliat indispensabil pentru operatori în permanență, dar mai ales în contextul zilelor noastre. În termeni mai simpli, Mastria corelează oferta de transport cu cererea, indiferent de condiții. Toți experții sunt de acord că transportul public – și în special cel feroviar – va continua să reprezinte baza mobilității urbane. Inteligența artificială va reprezenta partenerul nostru optim de călătorie în această nouă eră a mobilității”, adaugă Stephane Feray-Beaumont.

Experiența Panama

La finele anului trecut, Alstom a implementat Mastria pentru Panama Metro. Obiectivul era acela de a analiza fluxurile de călători și a oferi un mijloc de evitare a saturației care apărea în momente imprevizibile și doar în anumite stații. În doar trei luni, și mulțumită tehnicilor de învățare aprofundată (rețele artificiale neurale care permit algoritmi de învățare automată), saturația localizată putea fi prezisă cu până la 30 de minute înainte de a fi vizibilă, permițând astfel luarea de măsuri de remediere prin care se reduceau cu 12% timpii de așteptare în stații. 

În prezent, ca răspuns la contextul Covid-19, se utilizează aceeași tehnologie pentru a adapta acțiunile operaționale care păstrează încărcarea garniturii la 40% din capacitatea sa maximă, conform recomandărilor autorităților sanitare naționale. Utilizând diferite surse de informații, cum ar fi informațiile despre călătorie sau greutatea vagoanelor, au fost dezvoltate noi caracteristici: monitorizare în timp real a densității și fluxurilor de pasageri din stații și trenuri, cu noi alerte predictive, simularea deschiderii și închiderii accesului în stații și analiza distribuirii pasagerilor pe întreaga lungime a garniturilor.

Tehnologia Mastria

Mastria se bazează pe patru funcții principale standard: monitorizare multimodală, gestionarea traficului, coordonarea operațiunilor și analiza predictivă. Aceste funcții prezintă o capacitate ridicată de configurare și pot fi combinate în funcție de nevoile operatorilor și în funcție de contextul rețelei de mobilitate globală.

Mastria preia date din sistemele externe de informare și comandă folosind conexiuni sigure de rețea. Este flexibilă și accesibilă, putând fi adaptată diferitelor rețele de transport de diverse mărimi. Mastria poate fi extinsă pentru a include noi linii sau mijloace suplimentare de transport. Numeroasele implementări-pilot ale tehnologiei cu inteligență artificială a Mastria au dat deja rezultate în Paris, Florența, Zaragoza și Panama.

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

Proiectul „Culture & Cultures. Connecting the Dots” lansează turul audio al satului Biertan de Ziua Patrimoniului Mondial UNESCO în România

Asociația Designers, Thinkers, Makers continuă și în 2024 programul său complex, pe termen lung, dedicat revitalizării culturale, realizând alături de…

11 minute ago

Studiu Offerista: 72% din români sunt îngrijorați de creșterea prețurilor și vor aloca un buget mai mic per achiziție de sărbători

Sărbătorile sunt prilej de întâlniri cu cei dragi, dar și una dintre cele mai intense perioade de cumpărături de pe…

o oră ago

Vodafone și Oxygen câștigă distincțiile Comunicatorul anului în gaming și Agenția anului la Gaming Video Awards 2024

Gaming Video Awards, competiția care premiază cel mai bun conținut video de gaming pe care streamerii și brandurile îl creează…

o oră ago

București, gazda unei noi ediții a evenimentului „Inspiring Women in Business”

La French Tech București anunță organizarea celei de-a treia ediții a evenimentului „Inspiring Women in Business”, care va avea loc…

2 ore ago

HOTT – un nou partener creativ de business pe segmentul influencer marketing

Lansarea diviziei de influenceri HOTT – House of Talents & Trends readuce în prim-plan statutul influencerului în campaniile de comunicare.…

2 ore ago

Grupul PPC pregătește investiții de 10,1 miliarde de euro pentru următorii 3 ani

Grupul PPC prezintă noile obiective, actualizate și majorate, din Planul Strategic pentru perioada 2025-2027, cu scopul de a deveni o…

6 ore ago