Stiri

Alro Slatina a înregistrat vânzări mai mari, dar și pierderi de 25 de milioane de lei

12 nov. 2021 4 min

Alro Slatina a înregistrat vânzări mai mari, dar și pierderi de 25 de milioane de lei

Reading Time: 4 minute

ALRO Slatina, unul dintre cei mai mari producători de aluminiu integrați pe verticală din Europa, după capacitatea de producție, a anunțat rezultatele financiare consolidate pentru cele nouă luni încheiate la 30 septembrie 2021. Cifra de afaceri a Grupului a crescut cu 27% (T1-T3 2021: 2,5 miliarde RON față de T1-T3 2020: 2 miliarde RON), deoarece conducerea a profitat de oportunitățile create de contextul economic global. Rezultatul net al Grupului ALRO pentru această perioadă a fost o pierdere de 25 milioane RON (T1-T3 2020: un profit net de 273 milioane RON), în timp ce rezultatul operațional (EBIT) a fost de 164 milioane RON în T1-T3 2021 (T1-T3 2020: 355 milioane RON).

„Am reușit să depășim un an 2020 greu, marcat de incertitudine severă din cauza pandemiei de COVID-19 și perioada T1-T3 2021 caracterizată de o revenire, dar și de noi provocări în ceea ce privește prețurile energiei, materiilor prime și modificările legislative la nivel local și european. Această nouă realitate ne-a împins din nou să acționăm cu prudență și să stăm în alertă pentru a reuși să ne menținem toate unitățile de producție 100% funcționale, fără perturbări în lanțul de distribuție și disponibilizări”, a declarat Marian NĂSTASE, Președintele Consiliului de Administrație al ALRO. „Efectele îmbunătățirii generale a pieței aluminiului ne-au ajutat să raportăm rezultate mai bune, dar acestea au fost parțial diminuate de evoluția anormală a pieței de energie, caracterizată printr-o creștere fără precedent a prețurilor și din cauza presiunii mari pentru decarbonizarea energiei în Europa și România. În aceste circumstanțe, am implementat mai multe măsuri pentru a atenua această situație neobișnuită și am continuat planul de investiții în proiecte de eficiență energetică, menținându-ne totodată poziționarea pentru a câștiga autonomie și din perspectivă energetică”, a adăugat Marian NĂSTASE.

Redresarea economică la nivel mondial în 2021 și creșterea cererii în industriile auto, construcții și inginerie generală au dus la vânzări mai mari pentru produsele Grupului în T1-T3 2021, în special pentru bare și produse laminate plate. Industria aeronautică, unde Grupul vinde produse laminate plate cu valoare adăugată mare și foarte mare, a continuat să înregistreze niveluri scăzute, dar a început să dea semne de redresare într-un ritm relativ lent în T3 2021.

Prețul aluminiului a continuat să crească

Prețul aluminiului și-a continuat tendința ascendentă și a atins o medie de 2.384 USD/tonă în T1-T3 2021, în creștere cu 751 USD/tonă față de perioada similară din 2020. Această tendință ascendentă a continuat în T3 2021 când media LME era de 2.648 USD/tonă, mai mare cu 944 USD/tonă comparativ cu media raportată în T3 2020 ( respectiv 1.704 USD/tonă), atingând un nivel maxim în T1-T3 2021 de 2.950 USD/tonă la 13 septembrie 2021. Astfel, performanța stabilă a producției, volumele vândute mai mari și prețurile atractive la aluminiu în perioada analizată au condus la creșterea valorii vânzărilor produselor din aluminiu primar cu 26% și cu 25% pentru produsele din aluminiu prelucrat în T1-T3 2021 față de perioada similară din 2020. Divizia de Aluminiu Primar a raportat o creștere a cantităților produse cu 9% în T1-T3 2021 față de T1-T3 2020 și cu 14% mai mare în T3 2021 față de T3 2020. Aceeași tendință ascendentă a fost înregistrată și de Divizia de Aluminiu Prelucrat, cu 13% mai mare în T1-T3 2021 față de T1-T3 2020 și cu 31% mai mare în T3 2021 față de T3 2020.

Cu toate acestea, în perioada analizată, performanța bună a industriei aluminiului a fost parțial diminuată de creșterea prețurilor materiilor prime și utilităților. Piața de energie electrică a fost dominată de o creștere fără precedent a prețurilor energiei, în principal legată de creșterea prețurilor certificatelor de emisii de dioxid de carbon și de majorarea prețului gazelor. Prin urmare, costul bunurilor vândute a crescut la nivelul Grupului cu 8% în T1-T3 2021 față de T1-T3 2020 și cu 29% în T3 2021 față de T3 2020, în principal din cauza tendinței ascendente a prețului energiei electrice și gazelor naturale. În aceste circumstanțe, Grupul și-a păstrat preocuparea pentru optimizarea ratelor de consum de energie electrică. S-a continuat astfel modernizarea cuvelor de electroliză folosind tehnologia AP12LE, fiind puse în funcțiune 75 de cuve (T1-T3 2020: 31 cuve modernizate cu tehnologia AP12LE), proiectul fiind in derulare.

Rezultatul operațional (EBIT) în T1-T3 2021 se ridică la 164 milioane RON față de 355 milioane RON raportat în T1-T3 2020. Deși Grupul a obținut rezultate operaționale mult mai bune, în 2021 nu a putut înregistra un venit din schema de compensare pentru emisiile indirecte de CO2 încorporate în prețurile energiei, așa cum a făcut-o în 2020, întrucât legislația nu a fost implementată la nivel local. În T3 2021, EBIT înregistrat a fost cu 89 milioane RON mai mare față de T3 2020, datorită prețurilor atractive ale aluminiului și al nivelului ridicat de cerere pentru produsele Grupului, concretizate în volume vândute mai mari.

Cu toate acestea, rezultatul net al Grupului este o pierdere de 25 milioane RON în T1-T3 2021 comparativ cu un profit de 273 milioane RON obținut în perioada similară a anului trecut. Chiar dacă a obținut rezultate operaționale bune în T1-T3 din 2021, acestea nu au putut acoperi pierderea din diferențe de curs valutar și unei ajustări privind cheltuiala cu impozitul pe profit. Totuși, în T3 2021, rezultatul net al Grupului a fost un profit net de 23 milioane RON, cu 16% mai mare decât profitul net de 20 milioane RON raportat în T3 2020, pe fondul unei creșteri semnificative a cifrei de afaceri cu 60% în T3 2021.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: