Chiar dacă criza actuală nu este comparabilă cu alte perioade de criză, istoria arată asta: cele mai prospere și longevive companii și branduri s-au consolidat în momente asemănătoare.
Text de Aliz Kosza
Cel mai bun exemplu pot să-l dau din experiența mea de CEO. În 2009, în mai puțin de 9 luni, brandul savana a ajuns de pe locul 3 lider de piață incontestabil. Investiția în brand și în conceptul de culoare a continuat și în 2010. Au trecut de atunci unsprezece ani, iar savana tot în frunte este. În timp ce toți competitorii noștri – și nu numai – tăiau bugetele de marketing, noi am investit cash-ul disponibil în concepte inovatoare de piață și am câștigat. Erau vremuri „strânse” din toate părțile. Oamenii își pierdeau joburile, stăteau mulți acasă și erau depresivi (ianuarie 2009). A fost un uriaș deficit de cash, a fost deflație. Ne-am adresat acelor oameni care și-au dorit un pic de culoare în viețile lor și am lansat Campania de culoare savana în conceptul DiY: colorează-ți peretele favorit, colorează-ți viața! Am construit un brand 100% emoțional. Oamenii aveau nevoie de asta.
Deci, dacă eșți antreprenor și ai un business sănătos, cu resurse, nu este momentul să optimizezi prin tăierea bugetelor alocate pentru dezvoltare.
Departe de a deține bagheta magică, sfaturile mele către antreprenorii cu afaceri stabile și minime resurse ar suna așa:
Evident, soluțiile diferă de la o companie la alta. Sfaturile de mai sus sunt pentru cei care au resurse și, în loc să fie foarte activi în această perioadă, aleg să aștepte sau să primească susținere din exterior.
Revin deci, câtre companiile cu minime resurse, este important să nu adopte principiul tăcerii și al reacțiilor la ce fac alții, ci să își urmeze calea, să nu se abată de la strategiile în care cred, de la valorile internalizate în care cred.
Aliz Kosza este business mentor și strateg. A fost implicată în peste 50 de proiecte de mentorat pentru antreprenori. Fiecare proiect al său are abordare și soluții diferite. Medoda dezvoltată de ea nu lasă loc de ”copy paste” din exterior. Din acest motiv, experiența profesională i-a permis să creeze conceptul Inward Business Mentorship, special pentru antreprenori, care înseamnă crearea propriei rețete și nu aplicarea mecanică de rețete.
În contextul alegerilor prezidențiale și parlamentare din România, TikTok își reafirmă angajamentul de a proteja integritatea procesului electoral și de…
PPC Renewables începe faza de construcție a trei noi parcuri eoliene în Grecia, cu o capacitate totală de aproximativ 100…
Xiaomi lanseaza în România noile Xiaomi Smart Band 9 Pro și Xiaomi Smart Band 9 Active, dispozitive portabile concepute pentru…
AROBS Engineering a început faza de testare a dispozitivelor prototip AlertBox, care conectează două rețele globale de sateliți (Starlink și…
Avon, unul dintre principalii jucători globali din industria frumuseții, își continuă angajamentul de a inova și inaugurează propriul concept store,…
Fondatorii Revolut, Nik Storonsky și Vlad Yatsenko, au făcut cunoscute vineri, pe scena evenimentului The Revolutionaries organizat la Londra, principalele…