Business Brand Focus Interviuri Tech

Alina Stan, YOXO: Revoluția digitală continuă

21 dec. 2021 5 min

Alina Stan, YOXO: Revoluția digitală continuă

Reading Time: 5 minute

Primul abonament 100% digital din România și primul serviciu telecom gestionat doar din aplicația de mobil, YOXO, a bifat primul an de existență. Care este bilanțul, care sunt noutățile oferite clienților, dar și la ce trebuie să se aștepte utilizatorii în perioada următoare, aflăm de la Alina Stan – YOXO Lead.

Care este bilanțul YOXO la un an de la lansarea pe piața din România?

La nivel de piață, anul 2021 a fost despre abilitatea companiilor și a brandurilor, de a asculta, a înțelege și de a reacționa la adevăratele nevoi pe care consumatorii le au. Vorbim despre abilitatea de a oferi soluții concrete adaptate actualului context, dar și despre o comunicare autentică și asumarea propriilor decizii. După aceleși coordonate ne-am ghidat și noi pe parcursul primului an de YOXO, pentru a putea oferi un clienților un serviciu complet customizabil și foarte personal, ce este îmbunătățit constant conform nevoilor celor care au ales produsul YOXO.

De aceea, am evoluat și evoluăm alături de utilizatorii noștri și am făcut o prioritate din a păstra constant legatura cu ei și de a ține cont de feedback-ul lor. Astfel, în urma sondajelor pe care le-am realizat, 95% din abonați ne-au spus că sunt mulțumiți și foarte mulțumiți de flexibilitatea și capacitățile de care dispune YOXO, iar 81% din utlizatori declară că sunt mai mulțumiți de YOXO decât de orice alt serviciu de telecomunicații folosit până în prezent, ceea ce ne bucură.

Pentru noi, este o încurajare să continuăm în aceeași direcție și ne arată cât de important este să colaborăm cu clienții noștri pentru a le putea oferi soluțiile și serviciile de care au cu adevărat nevoie.

Cum funcționează YOXO?

În era în care tot mai multe servicii, inclusiv cele pe care le folosim de zi cu zi, devin digitale, serviciile telecom au fost, până de curând, printre puținele care încă nu puteau fi gestionate complet prin intermediul unui site sau al unei aplicații. Feedback-ul venit din partea utilizatorilor a fost însă cât se poate de clar: își doresc o experiență de utilizare a serviciilor de telefonie mobilă, rapidă, simplă și cât mai multă transparență în relația cu furnizorul, iar noi, prin YOXO, le oferim aceste beneficii. De aceea, YOXO a fost primul abonament 100% digital din România și primul serviciu telecom ce poate fi gestionat în întregime din propria aplicație de mobil. Utilizatorii au posibilitatea de a-și personaliza lunar serviciul de care beneficiază, direct din aplicație, nefiind nevoiți să facă vizite în magazin, nu au o perioadă contractuală fixă pentru că pot renunța la abonament oricând își doresc. Mai mult, au acces în timp real, 24/7, la informațiile de consum. Totul se întâmplă în aplicația de mobil.

În același timp, ne mândrim cu faptul că YOXO este una dintre cele mai accesibile și ușor de folosit aplicații de telecomunicații de pe piața din România. Fie că sunt clienți noi sau doresc să se porteze, tot ce trebuie să facă pentru a beneficia de avantajele YOXO este să își descarce aplicația din App Store sau Google Play, să își creeze un cont, să alegă abonamentul care li se potrivește și să introducă datele cardului.

Odată ce abonamentul este activat, abonații își pot customiza opțiunile și planurile tarifare după bunul plac, iar până pe 31 decembrie, noii utiliatori YOXO care aleg să se porteze beneficiază de o lună de abonament gratuită. De asemenea, avem o ofertă aniversară disponibilă în această perioadă cu aproape dublu internet la același cost minimal al abonamentelor noastre. Cel mai mic abonament pornește de la 19 lei și conține 50 de GB de internet, minute și sms-uri naționale nelimitate.

Ce noutăți a adus un nou an de restricții pentru primul serviciu 100% digital de telefonie mobilă din România?

Lansarea acestui serviciu pe piața locală a coincis cu o perioadă de digitalizare accelerată cauzată de măsurile restrictive, însă dezvoltarea YOXO a început încă din 2019, cu mult timp înainte de apariţia pandemiei. Este un produs dezvoltat încă de la început pentru utilizatorii nativ digitali, cunoscători de tehnologie, cei care sunt mereu în mișcare, pentru care smartphone-ul nu este doar un gadget prin intermediul căruia păstrează legătura cu cei apropiați, ci o extensie, un hub care îi ajută să gestioneze o mare parte din evenimente și viața de zi cu zi. Astfel, YOXO s-a dovedit a fi un serviciu relevant, util și usor de folosit și pentru numeroase alte categorii de clienți.

În același timp, ultimii doi ani au acelerat o tendinţă care există de ceva timp în piaţă, cea a digitalizării, iar acest context regretabil al pandemiei a făcut ca relevanța și utilitatea unui abonament 100% digital să fie cu atât mai mare.

Totodată, în 2021 ne-am concentrat pe digitalizarea completă și simplificarea mai multor opțiuni pe care utilizatorii YOXO ni le-au cerut. Printre acestea se numară portarea digitală, care simplifică procesul de portare din altă rețea și elimină nevoia de a merge fizic într-un magazin, dar și opțiunea de eSIM care, pentru dispozitivele compatibile, permite accesarea serviciilor GSM fără a mai fi necesară o cartelă fizică.

Care sunt cele mai importante funcționalități și beneficii aduse clienților?

Primul an al YOXO pe piața din România s-a rezumat la un sprint entuziast în care am incercat să dezvoltăm și să lansăm cât mai repede pe piață noi fluxuri digitale și cât mai multe din funcționalitățile pe care clienții le doreau. Printre cele mai apreciate, s-a numărat și procesul de portare 100% digitală din alte rețele pe YOXO. Astfel, clienții nu mai sunt nevoiți să se deplaseze fizic într-un magazin pentru transferul numărului de telefon din altă rețea, pentru că totul se întâmplă în câțiva pași simpli, direct de pe telefon, complet digital. În plus, procesul elimină complet nevoia documentelor de hârtie, iar clienții nu mai sunt nevoiți să aștepte să fie contactați din call center sau să rămână conectați într-un apel pentru a lua legătura cu un operator. Asta înseamnă că au mai mult timp pentru lucrurile care contează cu adevărat, elimină drumurile neesențiale și au control și vizibilitate completă asupra întregului proces de portare.

De asemenea, în decursul acestui an, a fost cea de eSIM, care funcționează ca o cartelă virtuală, ce permite dispozitivelor mobile compatibile conectarea la rețeaua GSM fără a mai fi necesar un SIM fizic. Întreg procesul se realizează automat direct din telefonul clientului, fără a mai fi necesară scanarea unui cod QR.

O altă funcționalitate îndrăgită de clienții noștri este programul “Invită un prieten” prin care utilizatorii activi pot primi 100 GB de internet cadou, iar abonații noi sunt invitați să încerce toate serviciile YOXO gratuit, timp de o lună.

La ce ne-am putea aștepta din partea YOXO în următoarea perioadă?

Ne-am petrecut ultimul an încercând să le aducem utilizatorilor noștri o suită de soluții pe măsura dorințelor și nevoilor lor. În perioada următoare aceștia se pot aștepta la și mai multe surprize, printre care și posibilitatea de a gestiona simultan mai multe numere de telefon YOXO, din acelasi cont. 

La lansare, YOXO viza utilizatorii tineri,  ”cunoscători de tehnologie, celor care sunt mereu în mișcare”. S-a schimbat ceva, in ceea ce priveste publicul țintă și filosofia de brand?

Ultimele sondaje realizate au arătat că vârsta media a utilizatorului YOXO este de peste 35 de ani. Deși pare că YOXO este un produs nișat și orientat spre generațiile Z și Y, cu un procent de digitalizare mai mare, în realitate, acesta este o opțiune minunată pentru toate vârstele. Explicația pentru această medie de vârstă este flexiblilitatea abonamentului și utilizarea facilă a aplicației. La aceasta se adaugă costurile reduse și gestionarea conturilor membrilor familiei, precum părinți sau copii.

Ne bucurăm să vedem ca publicul nostru este din ce în ce mai numeros și variat, dar mai ales că putem lucra împreună cu utilizatorii noștri pentru a perfecționa constant primul abonament de mobil 100% lansat în România.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: