Companii

Alin Dobra, Bunnyshell: Platformă revoluționară pentru livrarea de software

Reading Time: 4 minute

Bunnyshell a primit o infuzie de capital de 4 milioane de euro pentru a continua dezvoltarea unei inovatoare platforme de tip Enterprise SaaS pentru clienți startup-uri sau companii din Fortune 100. Alin Dobra, CEO al companiei, explică succesul și provocările viitoare pe o piață de zeci de miliarde de dolari și cu doar câțiva jucători globali, pașii către finanțarea de serie A, dar și impactul negativ pe care îl vor avea măsurile fiscale discutate de guvern.

Ce înseamnă pentru Bunnyshell noua rundă de investiții în valoare   de 4 milioane euro? 

Aceasta nouă rundă de investiție ne va ajuta să ne menținem poziția de lider tehnologic global al industriei de Environment-as-a-Service (EaaS) și să accelerăm eforturile de vânzări și marketing. În momentul de față piața de EaaS reprezintă zeci de miliarde de dolari și e deservită de aproximativ  5-6 jucători globali, majoritatea din SUA. Spre exemplu, doar managementul mediilor de test, un subsegment al pieței de EaaS, este evaluat de 10 miliarde de euro și este preconizat să se tripleze în următorii 5 ani. Din feedbackuri primite de la clienții care au testat mai multe soluții de pe piață, Bunnyshell a ieșit mereu câștigător, ca fiind soluția perfectă pentru ei.

Asta ne indică că avem oportunitatea de a construi o companie foarte mare într-o piață globală, o piață emergentă care crește accelerat datorită noului val de businessuri digital native. Pasul următor: căutăm să ridicăm o serie A în 2024 și am deschis mai multe discuții cu fonduri locale și internaționale. Cu toate acestea, dorim un lead investor strategic, care să ne poată asista în scalarea Bunnyshell worldwide. Prin urmare, căutăm să selectăm investitori strategici cu experiență în scalarea DevTools și B2B Enterprise. Valoarea investițiilor totale în Bunneyshell de până acum se ridică la aproape 6 milioane de euro

Cum funcționează platforma? 

Platforma Bunnyshell poate să creeze și să replice medii complexe în cel mai simplu mod cu putință și foarte rapid, în doar câteva secunde. Bunnyshell creează medii care sunt identice cu producția, indiferent de complexitatea arhitecturii și de serviciile utilizate. Platforma generează automat medii temporare pentru fiecare modificare de cod, ca parte a ciclului de dezvoltare a software-ului, astfel încât face procesul de dezvoltare colaborativ și accelerează dezvoltarea cu până la 7x. Combinăm securitatea de ultimă generație cu o abordare complet agnostică față de tehnologiile utilizate de către clienții noștri, pentru a permite echipelor de software de orice dimensiune să livreze cod în modul în care o fac companiile de vârf. Utilizând Bunnyshell, dezvoltatorii pot lansa noi funcționalități de până la 7x mai rapid, fără a depinde de DevOps. Colaborăm cu furnizori de servicii cloud, integratori de sisteme, companii de outsourcing, startup-uri și comunităţile open-source pentru a face din Bunnyshell soluția standard pentru crearea și gestionarea mediilor de software. 

Care sunt cele mai importante proiecte  derulate de start-up în ultimul an? 

În ultimul an, echipa Bunnyshell s-a concentrat pe crearea unui produs net superior față de ce exista în piață și pe validarea acestuia în mai multe piețe. Cel mai important progres este implementarea atât cu clienți enterprise din SUA, Europa și Indonezia, cât și semnarea de parteneri strategici din Europa,  

Orientul Mijlociu sau Asia. Dintre clienții noștri putem enumera Tiket.com, Gomag, Qualitance, Kinderpedia, Smartdreamers, Codeoftalent, SMSO, Topline, Xpertbeauty, Bestvalue.  

Care este povestea startup-ului? Cum se prezintă acum echipa și care este politica de HR pentru 2023? 

Povestea noastră a început în 2018, când am ajutat primii noștri clienți să migreze în cloud. În următorii ani, am semnat contracte cu peste 70 de clienți B2B din întreaga lume, am format echipe puternice în Europa și SUA și am creat un produs care este net superior față de orice altceva există în piață. În prezent, Bunnyshell este utilizat de la startup-uri până la companii din Fortune 100 pentru a gestiona componente critice ale procesului lor de dezvoltare software. Bunnyshell are o echipă internațională, agilă și cu foarte mare experiență în piața de developer tools. Echipa de dezvoltare produs este în București, România. Echipa de go-to-market, marketing și vânzare, este împărțită între America, Coreea de Sud și Africa. 

În timpul perioadei de lockdown ați oferit migrare gratuită în cloud IMM-urilor afectate de COVID-19. Care au fost concluziile şi rezultatele acestei campanii?  

Campania Mutăm ROmânia ONline a fost una de foarte mare succes, ajutând zeci de companii să facă tranziția către cloud și să gestioneze uptime-ul pentru mai mult de 2000 de magazine online. Într-o perioadă când totul a fost închis fizic, multe magazine au migrat online neavând neapărat experiență în a gestiona o infrastructură cloud – și aici a venit ajutorul Bunnyshell, în a se asigura că aceste magazine online funcționează 24/7, fără întrerupere. 

În ce măsură v-ar afecta noile măsuri fiscale  anunțate de guvern? 

Ca startup de tehnologie din România cu ambiții de jucător global, nu avem foarte multe avantaje față de competitorii noștri din SUA. Noi suntem obligați să mergem să vindem internațional, pe când pentru ei e suficient să vândă „local”. Piața din SUA este atât de mare, încât pot atinge statutul de „unicorn” (companie care valorează 1 miliard de dolari) doar făcând vânzări local. Avantajul pe care noi îl putem avea și pe care noi, la Bunnyshell, l-am exploatat la maximum, este să creăm un produs de 10x mai bun față de ce există pe piață. Și acesta este avantajul nostru competitiv, că avem acces la specialiști IT extraordinar de buni, la un preț foarte accesibil, mult mai mic față de prețurile din vest. Iar măsurile fiscale anunțate de Guvern fix aici lovesc, să scumpească accesul la expertiza tehnică, încât pentru multe companii o să fie aproape imposibil să-și permită să țină pasul cu competitorii lor globali – neavând aceleași resurse financiare la dispoziție.  

Alex Rădescu

Recent Posts

PepsiCo România anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr – cu gust de lămâie

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr - cu gust de…

4 ore ago

Universul Beetlejuice a prins viață cu Fanta The Afterlife Experience, cea mai nouă campanie semnată VML România

Fanta și VML România au redefinit Halloween-ul anul acesta printr-un parteneriat global cu Warner Bros. pentru lansarea filmului Beetlejuice Beetlejuice, o…

5 ore ago

Carnia sărbătorește împlinirea a 30 de ani ai brandului Ana și Cornel cu o campanie semnată FCB Bucharest

O afacere de familie din Mizil a devenit, în cele trei decenii de activitate, unul din cele mai îndrăgite branduri…

6 ore ago

Vinoteca Românească: Cum a salvat o investiție de 500.000 euro unele dintre cele mai vechi vinuri ale României

Vinoteca Românească și-a propus conservarea și popularizarea vinurilor românești, reușind să creeze un adevărat tezaur al vinificației românești. Totul a…

9 ore ago

Kostas Salvaras, noul Area Vice President South-East Europe Cluster al Philip Morris International

De la începutul lunii septembrie, Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Kostas Salvaras în funcția de Area Vice President…

10 ore ago

Primul hub de longevitate din România s-a deschis la București, după o investiție de peste un milion de euro

Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…

12 ore ago