CSR

Alice Nichita, Coca-Cola HBC România, la Zilele Biz: Ne-am asumat rolul ca până în 2030 să colectăm fiecare sticlă sau doză pe care o punem pe piață

27 nov. 2022 4 min

Alice Nichita, Coca-Cola HBC România, la Zilele Biz: Ne-am asumat rolul ca până în 2030 să colectăm fiecare sticlă sau doză pe care o punem pe piață

Reading Time: 4 minute

Sustenabilitatea trebuie să fie parte din fiecare dintre noi. Sustenabilitatea este despre alegeri responsabile, despre empatie și solidaritate. Acestea sunt opiniile lui Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director, Coca-Cola HBC România, care a venit la Zilele Biz pentru a prezenta strategia ambițioasă a companiei cu privire la reducerile de carbon, dar și strategia de mediu a Coca-Cola în România.

Amprenta schimbării, alegem responsabil la fiecare pas.

Sustenabilitatea este o bază în strategia de business. Și nici nu trebuie privite lucrurile separat, dar nici la un singur departament care are proiecte de mediu. Avem oameni în fiecare departament care au obiective în zona de responsabilitate, dar au și dorința personală de a face și mai bine.

Coca-Cola HBC este renumită în România, dar și la nivel de grup. Împărțim prima poziție la categoria sustenabilitate, împreună cu Kaufland, în ultimii trei ani, dar avem mândria că suntem de 6 ani, cea mai sustenabilă companie din România. Nu neapărat titlurile sunt cele care ne onorează, ci mai degrabă ne responsabilizează. Când ești lider, oamenii au și mai multe pretenții de la tine.

Am lansat cel de-al 8-lea raport de sustenabilitate, o radiografie a tuturor activităților noastre. Ne uităm cum putem să eficientizăm procesele interne ale companiei, pentru că toate acestea au un impact asupra mediului, societății și a economiei din care facem parte. Avem la rândul nostru niște piloni critici pe care îi monitorizăm an de an. Va fi o singură raportare financiară și cea de sustenabilitate, în viitor. Iar acestea au mult mai multă relevanță dacă sunt privite împreună. Astfel te uiți la toate aspectele business-ului și te ajută să iei deciziile potrivite și alegerile responsabile pentru viitor.

Obiectiv important: zero emisii până în 2040

Ne-am asumat un obiectiv foarte important, acela de a ajunge la net zero emissions până în 2040. Știm că este foarte greu, chiar dacă este un trend de a vorbi despre emisiile de carbon și amprenta pe care o are orice operațiune, pentru noi este un parcurs și un drum pe care am decis să-l comunicăm, dar facem și pași concreți și îl monitorizăm. În ultimii 10 ani s-au redus emisiile de carbon cu 30% pe toate palierele monitorizate. Ne uităm la zona de ambalaje. 30% din emisiile companiei vin din ambalajele care sunt puse pe piață. Ne uităm la ingredientele pe care le folosim și la furnizorii cu care încheiem parteneriate și alături de care dezvoltăm politici sustenabile, pentru a crește alături de noi. Ne uităm și la echipamentele pe care le punem în piață. Acum sunt 45% coolere eficiente energetic, iar până în 2025 ne propunem să ajungem la 85% coolere eficiente energetic.

Înainte să ne uităm la cum să eficientizăm procesele de producție, ne uităm la oamenii noștri pe care îi considerăm ambasadori. Oamenii sunt ingredientul secret din rețeta Coca-Cola. Sunt cei care ne ajută să creștem și să ne dezvoltăm. Zona de educație pornește de la noi și dinspre noi înspre extern. Investim foarte mult în formarea și dezvoltarea lor și sunt foarte multe proiecte care nu au neapărat legătură cu jobul lor de zi de zi, dar mai ales în zona de experiență critică, avem aceste academii specializate pentru fiecare departament: de vânzări, de supply chain, dar și zona de IT.

Responsabilitatea din zona de mediu

Avem o responsabilitate mare pentru zona de mediu. E o responsabilitate de care nu ne ferim. Oferim consumatorilor produse menite să îi răsfețe, însă ambalajele produselor respective sunt de asemenea responsabilitatea noastră. Și ne-am asumat rolul ca până în 2030 să colectăm fiecare sticlă sau doză pe care o punem pe piață. Este un obiectiv extrem de ambițios și care se declină intern pe toate etapele de viață a unui produs. De la design – unde vorbim de reducerea cantității efective de plastic folosit în ambalajele noastre, până la zona de colectare și reciclare. Privim circular acest lanț al ambalajelor. Ne dorim să creăm cât mai multe modele de economie circulară a acestor ambalaje. Tocmai pentru a putea folosi înapoi în ambalajele noastre, materie primă deja reciclată. Ambalajele din portofoliul nostru de ape minerale sunt ambalaje din plastic 100% reciclat. Asta ne ajută nu numai să reducem amprenta de CO2. Spuneam că producția pentru un rPET, contribuie cu o reducere de 70% a emisiilor de carbon, dar în același timp salvăm și plastic nou pus pe piață, se reduce cantitatea cu aproximativ 5000 de tone.

La nivel de companie și de industrie, împreună cu ceilalți jucători de pe piață, ne propunem să contribuim la design și la implementarea unor sisteme eficiente de colectare. În ultimii ani am fost inițiatorii proiectului de garanție-returnare, menit pentru ambalajele de unică folosință, care va intra în vigoare la finalul anului viitor. Fiecare ambalaj va avea o garanție, pe care fiecare consumator și-o va întoarce în momentul în care va returna ambajalul folosit fie la magazin sau în automatele de reciclare. E unul din cele mai complexe proiecte pe care România le are acum la nivel de mediu și de economie circulară.

O responsabilitate foarte mare o avem pentru apă, pentru că aceasta este o resursă vitală pentru comunități. Lucrăm la eficientizarea proceselor de producție. Am redus cantitatea de apă folosită pentru un litru de produs. Fabricile noastre Ploiești, Timișoara și Vatra Dornei sunt singurlele fabrici din România ce au certificarea Allinace for Water Stewardship. Pentru comunități, s-a îndeplinit deja angajamentul ca 100% din cantitatea de apă folosită în producție să se întoarcă în comunități, dar s-a și depășit acest prag.

Sustenabilitate și ajutor pentru comunități.

În 2016 am lansat platforma După Noi, cu scopul de a lăsa o lume mai bună, după noi generațiilor care vin. Am încercat să dezvoltăm proiecte de impact, în zone unde acestea sunt cu adevărat eficiente. Avem parteneri ONG-uri de mai bine de 10 ani și ne bazăm pe informații venite de la specialiști, atunci când dezvoltăm un proiect.
Un exemplu ar fi Big Belly, o infrastructură de colectare separată Smart City. Iar obiectivele pe care le-am avut când am lansat poriectul în 2019, au fost să educăm consumatorii pentru a colecta separat ambalajele. Apoi de a asigura o infrastructură pentru colectarea separată. Și nu în ultimul rând am implementat acest sistem pentru a scădea amprenta de carbon care vine din transportul și colectarea acestor ambalaje, doar atunci când pubela este plină.
Un alt exemplu de redare în circuitul apei a unei zone uscate, este parte dintr-un proiect mult mai larg, desfășurat împreună cu WWF. Acesta vine să redea naturii o cantitate semnificativă de apă, dar vine să dea înapoi naturii ecosistemul pe care aceasta îl conservă.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: