BizRemote by certSIGN Interviuri OPEN FOR BUSINESS

Aliatul industriei ospitalității în pandemie

26 aug. 2021 4 min

Aliatul industriei ospitalității în pandemie

Reading Time: 4 minute

Încă de la debutul pandemiei, METRO Cash & Carry a adoptat o abordare de tip „digital first” și a dezvoltat soluții optime pentru jucătorii din industria HoReCa, luând astfel naștere soluții digitale dezvoltate cu sprijinul antreprenorilor din industria ospitalității, pentru a asigura vizibilitatea online și creșterea eficienței afacerilor acestora.

Adrian Ariciu, CEO al METRO Cash & Carry România ne-a oferit mai multe detalii despre soluțiile la care a apelat METRO pentru a veni în sprijinul unui sector puternic lovit de pandemie.

Cât de mult a ajutat experiența de brand pe care Metro o are în depășirea acestei perioade dificile generată de criza Covid-19?

METRO Cash & Carry a intrat pe piața locală la jumatatea anilor ‘90, fiind primul comerciant care a adus în România sistemul de vânzare cash&carry, singura formă de comerț cu ridicata de la noi din țară la vremea respectivă. Compania s-a impus ca lider al comerțului  cash & carry din România cu deschideri de magazine în toate orașele cheie și inovații care au influențat decisiv traiectoria pieței. METRO a rămas de-a lungul timpului același partener asumat al afacerilor independente, investind resurse, tehnologie și know how de ultimă generație pentru a asigura un comerț local profesonist.

De la debutul Pandemiei Covid 19, care a afectat profund mediul de afaceri local, METRO Cash & Carry România a implementat imediat toate măsurile necesare pentru a-și sprijini clienții, partenerii, angajații și pentru a continua fără sincope planul investițional. Pentru a oferi un exemplu de responsabilitate și prevenție pentru angajații și clienții săi în ceea ce privește măsurile de siguranță Covid 19, METRO a obținut certificarea DEKRA, implementând cele mai înalte standarde de siguranță în magazine.

Metro este recunoscut drept o companie plină de resurse și un jucător extrem de important la nivelul întregii industrii HoReCa, pe care o deservește, cu precădere. La ce soluții ați apelat pentru a veni în sprijinul acestui sector, puternic lovit de pandemie?

În fața schimbărilor majore provocate de contextul pandemic, METRO Cash & Carry a adoptat imediat  abordarea de tip ,,digital first” și a dezvoltat soluții optime pentru partenerii săi. Astfel a luat naștere DISH, o platformă care oferă soluții digitale dezvoltate cu sprijinul antreprenorilor din industria ospitalității, pentru a asigura vizibilitatea online și a crește eficiența afacerii. Utilizarea acestor soluții digitale asigură relevanță în mediul online pentru companiile HoReCa, unde majoritatea clienților caută și cumpără produse.

După lansarea de anul trecut a platformei de livrare MSHOP prin care clienții HoReCa pot comanda online produsele de care au nevoie, compania a anunțat lansarea oficială a aplicației METRO, unul din proiectele cele mai importante proiecte dezvoltate de companie și în România anul acesta, care oferă soluții inovatoare menite să susțină afacerile independente, printre care: lista de cumpărături digitală cu produsele disponibile în magazin, toate facturile în format digital, cardul METRO direct în telefon sau balanța punctelor de loialitate.

O altă direcție importantă de investiții pentru METRO Cash & Carry România, care deservește astăzi peste 500.000 de clienți profesioniști, alături de digitalizare și extinderea rețelei LaDoi Pași, este logistica și serviciile de livrare, atât către revânzători, cât și către HoReCa.

Totodată “România: Ghid de Călătorie” un proiect recent al nostru a luat naștere din dorința de a rămâne solidari cu sectorul HoReCa, cel mai puternic afectat de perioada dificilă prin care am trecut cu toții. Scopul lui este să promovăm obiectivele turistice din țara noastră și să facem cunoscut potențialul turistic al României, atât la nivel intern, cât și internațional, încurajând orice iubitor de călătorii să descopere, înainte de toate, frumusețile României. De la Cazanele Dunării și până în Nordul Bucovinei, de pe însoritele dealuri transilvane și până în Delta Dunării, călătorind prin România acompaniați de acest ghid, turiștii sigur vor reuși să exploreze nu doar obiectivele foarte cunoscute, ci și unele despre care mulți nu au auzit încă și sunt fericită că prin acest demers susținem clienții Metro ca să își consolideze afacerea.

Adrian Ariciu METRO

Cum ați reușit să rămâneți alături de angajații voștri, în tot acest timp? Dar față de clienți?

Inclusiv la nivel intern, am fost recunoscuți anul acesta ca Top Employer de către Institutul Top Employers, autoritatea globală în recunoașterea excelenței în resurse umane – am demarat un proces profund de digitalizare și de atragere a celor mai buni profesionști de pe piață pentru a continua să dezvoltăm soluții digitale în acord cu cerințele și nevoile actuale, în mod accelerat.

De asemenea, lansarea oficială a aplicației METRO, care a urmat după re-lansarea platformei de livrare Mshop și a serviciilor digitale pentru HoReCa – DiSH, face parte din strategia digitală a METRO Cash&Carry România ce continuă seria lansărilor de soluții și produse digitale menite să vină în sprijinul afacerilor independente. Urmărim să oferim clienților o experiență de cumpărături mult mai eficientă. De exemplu, România se număra printre cele nouă țări din Europa în care noua aplicație a fost lansată. Aplicația METRO, poate fi folosită atât pe dispozitivele iOS, cât și Android, și poate fi descărcată gratuit din App Store și PlayStore.

O altă inițiativă prin intermediul căreia am venit în sprijinul comunității a fost deschiderea primelor centre private de vaccinare, împotriva virusului Sars-COV-2, din parcările magazinelor noastre, acest lucru fiind posibil în colaborare cu autoritățile locale.

Ce proiecte aveți în plan pentru perioada următoare?

Vizăm extinderea portofoliului de produse locale cu 15% anul acesta, în contextul creșterii accentuate a apetitului consumatorilor pentru pentru „Made in Romania“. Mai mult, anul acesta, avem ca obiectiv creșterea sortimentației de produse incluse în programul „Cumperi mai mult, plătești mai puțin pe bucată”, de la 8.000 la 10.000. Stabilim împreună cu furnizorii și partenerii noștri noi direcții de dezvoltare, într-un mod cât mai transparent, având în centrul activităților noastre comune clientul profesionist.

Totodată, mărirea capacitatea platformei din Ștefăneștii de Jos – cel mai mare centru logistic  METRO Cash & Carry din țară, cu o suprafață de peste 65.000 mp după extindere, care înglobează toate operațiunile de depozitare și distribuție – are ca obiectiv atât integrarea în platformă a furnizorilor din zona de direct store delivery (DSD), cât și asigurarea unei capacități logistice optime pentru a face față volumelor de marfă în creștere. În același timp, extensia este în linie cu direcția strategică One Roof, de a îngloba pe o singură platformă toate operațiunile, cu opțiunea de extindere în funcție de evoluția business-ului, a volumelor și a nevoilor clienților METRO Cash & Carry România. Mai mult, este varianta cea mai echilibrată din perspectiva eficienței costurilor și a flexibilității contractuale.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: