Alfredo Seafood, vânzări de pește cu 53% mai mari decât anul trecut
Reading Time: 3 minuteBistroMar la Timona, compania care deține marca Alfredo Seafood, anunță vânzări în valoare de 56,1 milioane lei, pentru peștele bio, sălbatic și de acvacultură, în primele nouă luni din 2021.
Această valoare este cu 53% mai mare decât cea înregistrată în aceeași perioadă din 2020 și include atât peștele ambalat, cât și cel vrac, precum și pește proaspăt și congelat. Din punct de vedere al volumelor, în această perioadă s-au comercializat 3.000 tone de pește și produse pe bază de pește. Până la finalul anului, se așteaptă ca piața de pește să crească în continuare, chiar dacă lent și să depășească cu circa 5% valoarea înregistrată în 2020, depășind 80 milioane lei. Potrivit reprezentanților BistroMar la Timona, evoluția se produce în contextul unui interes mai mare pe care îl manifestă românii pentru o dietă sănătoasă, din care face parte și peștele, odată cu discuțiile despre imunitatea organismului, din spațiul public, apărute pe fondul pandemiei.
În prezent, în portofoliul de produse Alfredo Seafood, pe segmentul produselor refrigerate, peștele de acvacultură are cea mai mare pondere, cu specii precum somonul, dorada, lupul de mare, păstrăvul și sturionul. În categoria produselor congelate predomină peștele sălbatic, în special macroul, merluciul, șalăul și somonul de Alaska.
Gama de acvacultură a Alfredo Seafood include pești precum somonul, păstrăvul, dorada, lupul de mare, amberjack etc. și fructe de mare – creveți, carne de scoică, care provin din crescătorii certificate ASC (Aquaculture Stewardship Council)din Danemarca, Norvegia, Olanda, Grecia, Turcia, Vietnam etc., ferme piscicole în care se practică o creștere a animalelor responsabilă, respectând mediul înconjurător.
Marca Alfredo Seafood are atestare bio, în absența căreia nu ar putea comercializa produse din această gamă. Dorada, păstrăvul, lupul de mare și somonul afumat bio provin din ferme piscicole care au, la rândul lor, certificare organică, emisă de companii specializate.
Sortimentația de pește sălbatic Alfredo Seafood este cea mai extinsă de pe piața locală, la ora actuală, și cuprinde, printre altele: macrou, chefal, dorada, lup de mare, sardine, hamsie, calcan, rândunică de mare, hering, dulgher de mare, pește spadă, cod alb, precum și fructe de mare precum caracatița, calamarul și langustinele. Majoritatea peștilor sălbatici care poartă marca Alfredo Seafood este atestat MSC (Maritime Stewardship Council) și provine din cele mai curate zone ale Mării Nordului, Oceanul Pacific sau Oceanului Atlantic.
„Una dintre gamele care se vând cel mai bine este peștele de acvacultură, dar ne bucură să vedem că și peștele sălbatic este pe o curbă ascendentă. Românii au început să-i prindă tot mai mult gustul! Toate cele trei categorii sunt de o calitate foarte bună: acvacultură, bio sau organic și peștele sălbatic. Fiecare vine cu beneficiile sale, iar noi ne dorim să aducem consumatorilor produse cât mai variate și curate, din punct de vedere al provenienței sau modului de creștere, precum și al modului în care produsul este tratat pe tot lanțul logistic, de la pescuire, la transport, procesare, ambalare și distribuire. Am observat, atât din vânzări, cât și din discuțiile cu clienții, că anul acesta oamenii au devenit mai atenți la ceea ce mănâncă. Tendința aceasta exista de ani, dar este evident că s-a accentuat pe fondul pandemiei și al mesajelor doctorilor legate de îmbunătățirea imunității. Beneficiile peștelui asupra sistemului imunitar și nervos, prin aportul de nutrienți, acizi grași Omega-3 și vitamina D, au devenit mult mai larg cunoscute. De aceea, cred că segmentul nostru va continua să crească, chiar dacă nu spectaculos, și în următoarele luni”, a spus Mihai Cristian Dărmănescu, fondator al Alfredo Seafood și director general al companiei BistroMar la Timona.
Fondatorul Alfredo Seafood estimează că oamenii vor continua să-și îndrepte atenția înspre categorii de alimente ale căror beneficii nutriționale sunt recunoscute. De asemenea, câștigă un oarecare teren și gamele organice sau bio, sau care au diverse atestări ale calității, chiar dacă au prețuri mai ridicate.
Potrivit unei cercetări realizată de Technavio, companie internațională specializată în realizarea de studii de piață, piața locală de pește și fructe de mare se află pe o curbă ascendentă. Se estimează că în perioada 2021 – 2025, acest segment se va majora cu 681,6 milioane lei, având o rată anuală de creștere de 6%.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz