Interviuri

Alexandru Frangopol, PPD Global România: „Ne focusăm în special pe extinderea portofoliului de produse prin introducerea unor noi branduri de băuturi premium”

2 iul. 2024 4 min

Alexandru Frangopol, PPD Global România: „Ne focusăm în special pe extinderea portofoliului de produse prin introducerea unor noi branduri de băuturi premium”

Reading Time: 4 minute

Alexandru Frangopol, General Manager PPD Global România ne-a vorbit despre planurile companiei pentru piața din România, dar și despre evoluția trendurilor din piața locală a băuturilor spirtoase premium.

Ce înseamnă băuturi spirtoase premium? Ne puteți da câteva exemple?

Atunci când vorbim despre băuturi spirtoase premium ne gândim din start la produse de înaltă calitate, realizate din ingrediente superioare și prin procese de producție rafinate și meticuloase, în distilerii cu tradiție îndelungată. Acestea se disting prin gustul lor complex, ambalajul elegant și prestigiul brandului. Exemple de astfel de băuturi includ whisky-ul Johnnie Walker Blue Label de la Diageo, tequila ultra-premium Don Julio 1942, whisky-uri single malt sau romul Zacapa. Aceste băuturi sunt adesea îmbătrânite pentru perioade mai lungi de timp și produse în cantități limitate pentru a le menține caracterul exclusivist și calitatea.

Ce ne puteți spune despre evoluția trendurilor din piața locală a băuturilor spirtoase premium din ultimii ani? Care credeți că vor fi principalele tendințe în viitor în ceea ce privește băuturile spirtoase premium? De ce?

În ultimii ani, piața locală a băuturilor spirtoase premium a cunoscut o creștere semnificativă, pe fondul unei educații sporite a consumatorilor și a interesului crescut pentru experiențe de calitate. Consumatorii români au început să aprecieze mai mult complexitatea și autenticitatea băuturilor premium, preferând calitatea în detrimentul cantității. În viitor, se preconizează că tendințele vor include o creștere a interesului pentru edițiile limitate, băuturile cu arome unice și produsele cu povești autentice și tradiții îndelungate. Se va pune un accent tot mai mare pe sustenabilitate și producția responsabilă, pe măsură ce consumatorii devin mai conștienți de impactul lor asupra mediului. De asemenea, consumatorii vor fi tot mai atrași de brandurile care celebrează individualitatea și care le permit acestora să se exprime în mod autentic. Această tendință este alimentată de dorința consumatorilor de a se conecta cu branduri care le reflectă valorile și le oferă oportunitatea de a-și exprima personalitatea unică.

Care sunt cele mai apreciate băuturi premium de români și cum au evoluat preferințele acestora în ultimii ani?

Printre cele mai apreciate băuturi premium de români se numără whisky-ul, în special varietățile single malt (cum ar fi The Singleton), romul premium (Zacapa), ginul de înaltă calitate (gama Tanqueray, în special Tanqueray Ten) dar observăm și o reîntoarcere către cocktailurile clasice, precum Campari Negroni. Totodată, branduri precum Johnnie Walker, Don Julio sau Cîroc au câștigat popularitate în rândul consumatorilor români.

În ultimii ani, preferințele românilor s-au diversificat, aceștia devenind mai deschiși să încerce băuturi din categorii diferite și să exploreze noi arome și experiențe. Consumatorii au devenit mai informați și mai pretențioși, apreciind autenticitatea și povestea din spatele fiecărui brand, iar evenimentele, experiențele de brand și accesul la informații prin canale digitale au jucat un rol important în această evoluție.

Călătoriile și vacanțele joacă un rol semnificativ în modelarea preferințelor românilor pentru băuturi spirtoase premium și cocktailuri. Pe măsură ce românii explorează diverse culturi și gastronomii, aceștia se familiarizează și cu noi arome, ingrediente și tradiții legate de consum.

Acest contact cu alte culturi și stilurile inedite de preparare a cocktailurilor le stimulează curiozitatea și deschiderea către noi experiențe gustative. De exemplu, popularitatea cocktailurilor inspirate din tradiția mexicană, precum Paloma, a crescut semnificativ în ultimii ani, ca urmare a expunerii românilor la cultura mexicană prin intermediul călătoriilor și turismului pe continentul nord-american și nu numai.

Alături de influența directă a experiențelor de călătorie, mass-media, evenimentele transmise la nivel global (ca de exemplu Gala Premiilor Oscar) sau rețelele sociale joacă un rol important în transmiterea tendințelor globale pe plan local. Prin intermediul platformelor online, consumatorii au acces la rețete și informații despre diverse băuturi din întreaga lume, și le pot experimenta.

Ne puteți spune câteva cuvinte despre evoluția portofoliului PPD Global din România?

Portofoliul PPD Global din România a evoluat constant pentru a răspunde cerințelor în schimbare ale pieței și pentru a oferi clienților, fie ei retaileri sau HoReCa și, implicit, consumatorilor români, acces la cele mai renumite și apreciate branduri de băuturi spirtoase premium, cât și la produse non-alcoolice de top. În ultimii ani, am introdus noi mărci prin preluarea completă a portofoliului de spirtoase al Gruppo Campari, a renumitelor siropuri Monin și a gamei de mixere Fever Tree. De asemenea, am lansat constant noi ediții limitate ultra premium, precum cele din gama Johnnie Walker Blue sau Talisker, extinzând gama de produse de lux. Ne-am concentrat pe diversificarea ofertei noastre și pe promovarea unor experiențe de consum unice, colaborând în permanență cu producători internaționali de renume pentru a aduce pe piață băuturi care să reflecte preferințele și tendințele locale.

Care sunt planurile pe care le are PPD Global în România?

Planurile noastre în România includ continuarea extinderii atât pe orizontală, cât și pe verticală. Ne focusăm în special pe extinderea portofoliului de produse prin introducerea unor noi branduri de băuturi premium și ediții limitate. Ne propunem să consolidăm parteneriatele existente și să dezvoltăm noi relații de colaborare cu distribuitori și retaileri pentru a continua să asigurăm o acoperire națională eficientă. De asemenea, vom accelera investițiile în educația consumatorilor, dar și a personalului din industria HoReCa și continuăm să ne focusăm pe campanii de marketing, evenimente și acțiuni de degustare pentru a dezvolta apetitul consumatorilor pentru produsele premium și pentru a le oferi experiențe memorabile. Un alt obiectiv important este creșterea prezenței noastre pe canalele digitale și îmbunătățirea accesibilității produselor noastre prin platforme de e-commerce, astfel încât să ajungem la un public mai larg și diversificat.

Un catalizator puternic pentru atingerea obiectivelor noastre de business din anii următori este certificarea Best Place to Work, pe care am obținut-o recent. Această certificare internațională atestă angajamentul nostru de a crea un mediu de lucru pozitiv, stimulant și incluziv, unde angajații noștri se simt valorizați, respectați și implicați, și ne oferă un avantaj competitiv semnificativ.

Care credeți că sunt principalele oportunități de dezvoltare ale business-ului PPD Global România în următoarea perioadă de timp? De ce?

Ne uităm cu mare atenție spre creșterea interesului pentru băuturile cu arome unice și produsele sustenabile, ceea ce ne permite să introducem noi branduri și produse care să răspundă acestor tendințe. De asemenea, privim cu atenție spre creșterea economică a unor noi poli urbani în diverse zone ale țării, cât și spre dezvoltarea turismului de lux. Iar continuarea premiumizării sectorului HoReCa oferă la rândul ei oportunități pentru parteneriate și colaborări care pot extinde prezența noastră pe piață și pot atrage noi segmente de consumatori. Investiția în educația consumatorilor și în promovarea unor experiențe de brand unice va continua să joace un rol crucial în consolidarea poziției noastre pe piața românească.

Array

Articole pe aceeași temă: