Gault&Millau a lansat ediția 2019 a ghidului de restaurante pentru România, cel mai prestigios premiu fiind acordat lui Alexandru Dumitru (restaurantul Bistro Ateneu, București), care a obținut scorul maxim din ghid– 15,5 puncte și 3 bonete.
Alte opt categorii de premii au fost acordate, dintre care unele în premieră pentru România: Marii bucătari de mâine, Femeia bucătar a anului, Bucătarii regionali ai anului, Terroir, Cofetar-patiserul anului, Echipa de servicii a anului, Trofeele POP și Promotorii gastronomiei românești.
275 de restaurante și localuri POP (183 restaurante și 92 localuri POP) au fost selectate în ediția 2019 a ghidului, din cele mai importante 15 orașe – 154 de localuri fiind noutăți față de ediția din 2018. În total, restaurantele din România au primit 108 bonete, iar clasamentul astfel rezultat le aduce recunoaștere în gastronomia internaţională.
Patru restaurante din România au primit un scor de 15 puncte și 3 bonete : Baracca (Cluj-Napoca), Fragment (Cluj-Napoca), KAIAMO (București) și the ARTIST (București).
Evaluările restaurantelor din ghidul de restaurante Gault&Millau România ediția 2019 au fost realizate de o echipă de 17 evaluatori dintre care 15 locali (cetățeni români și expați) și doi internaționali.
„Investiția în Gault&Millau este de fapt investiția într-o platformă globală care poate exprima clar și convingător potențialul gastronomic local, cu un impact semnificativ în HoReCa, turismul și agricultura din România. Sper ca recunoașterea oferită de echipele noastre locale și internaționale de evaluatori să genereze un nivel mai mare de încredere pentru cei care îndrăznesc să facă lucrurile cu autenticitate și asumare, cu toate riscurile și obstacolele inerente. Sper, de asemenea, ca modul în care va evolua gastronomia din România, să fie o chemare puternică pentru românii care de ani buni creează gust și experiențe culinare deosebite în alte părți ale lumii”, declară Alexandru Almăjeanu, fondator, Gault&Millau România.
„A doua ediție a ghidului de restaurante Gault&Millau reprezintă deja o consolidare a brandului în România: acoperire națională, un număr aproape dublu de restaurante selectate, o creștere a nivelului experienței gastronomice care se reflectă în scoruri mai mari în 2019. Presiunea pozitivă a prezenței ghidului Gault&Millau în România funcționează și va continua să aducă rezultate semnificative pentru piața locală”, adaugă Raluca Hriţcu şi Ştefan Mortici, Country Managers Gault&Millau România.
Premiile Gault&Millau România 2019:
Bucătarul-șef al anului | Chef of the Year
Alexandru DUMITRU – Bistro Ateneu, 15,5 puncte & 3 bonete
Marii bucătari de mâine | Great Chefs of Tomorrow
Andrei CHELARU – Fragment, 15 puncte & 3 bonete
Radu C.M. IONESCU – Kaiamo, 15 puncte & 3 bonete
Roland SUCIU – Baracca, 15 puncte & 3 bonete
Femeia bucătar a anului | Woman Chef of the Year
Oana Irina COANTĂ – Bistro de l’Arte, 12,5 puncte & 1 bonetă
Bucătarii regionali ai anului | Regional Chefs of the Year
Dobrogea: Anne Marie ROSENBERG – Clos de Colombes, 12 puncte & 1 bonetă
Moldova: Claudia BĂCĂUANU – Toujours, 12 puncte & 1 bonetă
Muntenia: Paul OPPENKAMP – the Artist 15, puncte & 3 bonete
Transilvania: Roland SZEGEDI – Cabinet de Vin & Cocotte, 13 puncte & 2 bonete
Terroir
Ioan BEBEȘELEA – Syndicat Gourmet 12,5 puncte & 1 bonetă
Cofetar-Patiserul anului | Pastry Chef of the Year
Ana CONSULEA – Zexe Braserie 11 puncte & 1 bonetă
Echipa de servicii a anului | Service of the Year
Echipa Baracca
Trofeele POP | POP Trophies
Mésange Fromagerie
Papila
Pizza Mania
Promotorii gastronomiei românești | Culinary advocacy
Asociația Ivan Patzaichin Mila 23 – Puncte gastronomice locale
Asociatia My Transylvania, Transilvania Gastronomică – Food Culture Festival
Gastro Art – Proiect editorial
Gault&Millau este primul ghid internațional gastronomic care intră pe piața românească. A fost publicat mai întâi în Franța acum 50 de ani de doi jurnaliști pasionați – Henri Gault și Christian Millau – și s-a făcut cunoscut prin susținerea reprezentanților noii bucătării franceze precum Paul Bocuse sau frații Troisgros. În timp, ghidul a cunoscut un success internațional, Gault&Millau fiind acum prezent în peste 20 de țări și 5 continente. În România, Gault&Millau își propune explorarea bucatariei locale prin evaluarea calității, creativității și autenticității descoperite în restaurantele locale.
INDAGRA & INDAGRA FOOD a adus la ROMEXPO peste 42.000 devizitatori specialiști și public larg. Evenimentul organizat de ROMEXPO, în…
Aproape 30.000 de joburi noi au fost postate de la începutul lunii octombrie, în creștere cu mai mult de 15%…
O singură zi înseamnă luni de pregătire pentru mulți dintre selleri din eMAG Marketplace. Pentru Kettler România Wellness Solutions pregătirile…
Leadershipul înseamnă să crezi în oameni, să le permiți să greșească și să învețe ceva din asta. Managerii buni mențin…
Campari lansează "We are Cinema", o campanie care recunoaște poveștile fiecăruia dintre noi ca sursă de inspirație pentru unele dintre…
MINA, Museum of Immersive New Art, unul dintre cele mai inovatoare spații culturale din România, anunță lansarea spectacolului „Revolta poveștilor”,…