Alexandru Balaci, Revo Technologies: „Intenționăm să investim în continuare în România”
Reading Time: 5 minuteCompania fintech Revo Technologies care a introdus, la începutul acestui an, serviciul Mokka „Cumperi acum, plătești mai târziu” în România, are planuri ambițioase de dezvoltare despre care ne-a oferit mai multe detalii Alexandru Balaci, CEO Revo Technologies România.
Care au fost cele mai importante realizări ale companiei în ultimul an?
În 2021 am lansat serviciul Mokka în România și l-am transformat în principala soluție Cumperi acum, plătești mai târziu (Buy Now, Pay Later/BNPL) de pe piață. Serviciul nostru funcționează în câteva sute de magazine online și offline ale unor parteneri importanți din retail, cum ar fi CCC, Noriel, Lensa, Mobexpert, Ideall, Humanic etc. Avem deja o echipă puternică și încă mulți alți noi comercianți ni se alătură anul acesta și la începutul anului viitor.
Propunerea Mokka a fost bine primită de comercianții și clienții români și abia așteptăm să ne extindem oferta și să introducem mai multe servicii în anul care va urma.
Care este perspectiva dumneavoastră pentru 2022, atât financiar, cât și pentru echipă?
2021 a fost primul an în care am operat pe piața din România. În 2022, ne așteptăm să ne accelerăm dezvoltarea, prin cooptarea mai multor comercianți de top și prin parteneriate cu furnizori de servicii de plată și platforme de comerț electronic. În plus, vom lansa în curând aplicația Mokka pentru mobil în Europa Centrală și de Est. Aceasta le va oferi clienților noștri o experiență de shopping mult mai rapidă și ușoară, iar nouă ne va permite să creștem rata de engagement.
Intenționăm să transformăm România într-un hub pentru unele dintre operațiunile noastre din Europa Centrală și de Est, așa că ne gândim să ne mărim echipa, pe măsură ce ne extindem pe mai multe piețe.
Cum utilizează clienții dumneavoastră BNPL și ce s-a schimbat în comportamentul lor în ultimul an?
O cercetare asupra obiceiurilor de consum din România pe care am realizat-o recent arată că mai mult de 55% dintre români ar dori să folosească metoda de plată Cumperi acum, plătești mai târziu în următoarele 12 luni, iar experiența noastră pe acest segment indică faptul că aceste achiziții au o valoare semnificativ mai mare decât media. Mai mult, consumatorii care au folosit recent serviciul ne spun că, cel mai probabil, fie ar fi făcut o achiziție mai mică, fie nu ar fi făcut-o deloc dacă metoda Cumperi acum, plătești mai târziu nu ar fi fost disponibilă în magazin.
Procesul de plată adaptabil al Mokka este special conceput pentru a permite consumatorilor să cumpere ce au nevoie și să aleagă planul de plată care se potrivește cel mai bine bugetului lor. În practică, vedem consumatori care aleg planuri de plată mai scurte atunci când fac achiziții mai mici și planurile noastre de plată mai lungi, de 24 sau 36 de luni, atunci când achiziționează articole mai mari, cum ar fi electronice sau mobilier. Acesta este un avantaj important pentru consumatori și comercianți – le permite clienților să cumpere mai mult, oferindu-le în același timp posibilitatea să adapteze ratele la nevoile lor, fără să rămână în urmă cu plățile sau să suporte penalități.
În ansamblu, observăm că românii mai tineri – Generația Z și Millennials, care sunt cei mai frecvenți utilizatori ai BNPL – sunt reticenți față de produsele bancare tradiționale și interesați de alternative la soluțiile tradiționale de plată. Acești consumatori sunt interesați în special de ușurința și comoditatea soluțiilor BNPL, precum și de valoarea și transparența lor.
Ce avantaje au clienții care apelează la soluția de finanțare Mokka?
Mokka transformă experiența de shopping, pentru că se adaptează necesităților clienților. Propriu-zis, aceștia pot să obțină finanțarea pe loc (nu durează mai mult de un minut pentru aprobare), pot să cumpere tot ce-și doresc și să plătească în rate egale, conform unui plan de plată potrivit bugetului lor. În funcție de comerciant, cu metoda de plată Mokka pot achita în 3, 6, 12 și până la 24 de luni, așadar serviciul se adaptează în egală măsură unor achiziții mai mari sau mai mici. Mokka are o rată foarte mare de aprobare și nu presupune formalități îndelungi, timp prelungit de așteptare sau completarea unor hârtii. Ca să obții prima aprobare ai nevoie doar de un telefon mobil și de un cod numeric personal. După prima înregistrare în sistem, știi întotdeauna cât poți cheltui cu Mokka și poți face achiziții multiple doar cu o confirmare prin SMS. Pentru comercianți, acest lucru se traduce printr-o rată de conversie mai mare și o creștere a valorii coșului de cumpărături, iar pentru cumpărători înseamnă o experiență plăcută și valoroasă de shopping. Cu cât un client folosește mai mult Mokka, cu atât mai mult îi punem la dispoziție finanțare pentru a o folosi în magazine.
Care este strategia de afaceri a companiei pe termen scurt și pe termen lung?
Suntem o companie care se concentrează pe îmbunătățirea experienței de plată pentru cumpărători. Așadar, strategia noastră este să lucrăm cu comercianți pe diverse canale – magazine online, aplicații mobile și magazine tradiționale – pentru a face cumpărăturile și achizițiile mai ușoare, oferind opțiuni de plată mai flexibile.
Strategia noastră este să continuăm să aprofundăm relațiile cu partenerii cheie și să cooptăm alți noi parteneri, în special din segmente precum modă, călătorii, frumusețe, bijuterii și altele. Ne-am dori, de asemenea, să colaborăm cu furnizorii de servicii de plată și platforme de comerț electronic pentru a face serviciul Cumperi acum, plătești mai târziu mai ușor accesibil pentru comercianții mici și mijlocii și pentru a-l transforma într-o procedură standardizată de plată în toată România.
Totodată, intenționăm să ne continuăm extinderea în Europa Centrală și de Est, care este regiunea noastră de origine și să fim prima alegere pentru comercianții internaționali, care au nevoie de un partener de încredere al soluției Cumperi acum, plătești mai târziu, pe toate piețele.
Plănuiți să introduceți produse sau servicii noi în România?
Compania noastră are planuri ambițioase de dezvoltare. De vreme ce lucrăm într-o zonă geografică mare, trebuie să ne dezvoltăm investițiile în tehnologie pentru a ne implementa serviciile pe toate piețele cheie din Europa Centrală și de Est.
De exemplu, pentru comercianți lansăm plug-in-uri pentru toate platformele importante de comerț electronic și SDK-uri pentru aplicații mobile. Continuăm să îmbunătățim documentația și resursele pentru a sprijini echipele tehnice ale comercianților.
În plus, avem o serie importantă de servicii noi pe care le vom lansa pentru consumatori prin intermediul aplicației noastre mobile, pe care intenționăm să o lansăm în trimestrul 1 din 2022. În curând vom anunța noi servicii și funcții care pornesc de la oferta BNPL pe care o avem acum pentru clienții Mokka.
Ce investiții aveți în plan în România anul viitor?
Intenționăm să investim în continuare în România pentru a crește notorietatea mărcii și reputația Mokka în rândul comercianților și al consumatorilor. În plus, așa cum am menționat, vrem să centralizăm anumite operațiuni în România și să creăm aici un hub pentru anumite activități.
Descoperim aici oameni talentați și parteneri de afaceri puternici, iar acest lucru ne permite să creăm locuri de muncă de înaltă calificare și să contribuim la dezvoltarea sectoarelor tehnologice și financiare locale.
Ce tipuri de riscuri vedeți pentru afacerea dumneavoastră?
Există o serie de riscuri pe care le gestionăm. În primul rând, este pandemia – vedem că aceasta continuă să diminueze traficul către magazine și adaugă incertitudine economică. În al doilea rând, încă învățăm despre consumatorii români și despre comportamentul de plată. În afacerea noastră, trebuie să menținem o puternică disciplină în managementul riscurilor în orice moment. În cele din urmă, sunt reglementările – vedem câțiva jucători BNPL încercând să ocolească reglementările locale. Credem cu tărie în colaborarea cu autoritățile de reglementare pentru a ne asigura că înțeleg produsele și serviciile noastre și sprijinim crearea unor reguli clare, care pot fi o bază solidă pentru dezvoltarea pe termen lung a BNPL.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz