Alexandru Balaci, Mokka Romania: „Ne dorim să transformăm România într-un hub pentru unele dintre operațiunile noastre”
Reading Time: 4 minuteÎn luna aprilie, Revo Technologies, compania din spatele brandului Mokka va lansa pe piața din Europa Centrală și de Est aplicația pentru mobil Mokka, ce își propune să transforme total experiența de shopping a utilizatorilor.
Alexandru Balaci, CEO, Mokka România ne-a oferit mai multe detalii despre lansarea din luna aprilie, dar și despre planurile pentru România ale Revo Technologies din acest an
Care au fost cele mai importante realizări ale grupului Revo Technologies în 2021?
2021 a fost un an important în dezvoltarea Revo Technologies pentru că a însemnat debutul operațiunilor pe piața din România prin lansarea serviciului Mokka. Acest sistem de plată flexibil și comod a fost bine primit de retaileri și clienți, în consecință, Mokka a devenit în doar câteva luni principalul serviciu Cumperi acum, plătești mai târziu (Buy Now, Pay Later/BNPL) de pe piața românească. Retaileri importanți precum Mobexpert, Lensa, Humanic, Noriel, Ideall și GoMag pun la dispoziția clienților lor serviciul Cumperi acum, plătești mai târziu de la Mokka, iar în primăvara acestui an două mari branduri vestimentare de talie internațională vor deveni partenerii noștri.
Câți utilizatori noi au fost înregistrați anul trecut la nivel de grup și în ce țări s-au înregistrat cele mai mari creșteri?
Cumperi acum, plătești mai târziu (BNPL) este modelul de business cu cea mai agresivă creștere în ultimii 5 ani la nivel international. Este vedeta industriei fintech, o soluție de plată preferată de „nativii digitali”, tinerii în jur de 30 de ani. În Polonia, s-a înregistrat o creștere importantă a valorii tranzactionate, de peste 80%, iar un trend ascendent s-a observat și în Rusia. În România putem vorbi despre mai mult de 10.000 de utilizatori ai sistemului de plată Mokka, iar la nivelul întregului grup, în 2021 s-a înregistrat peste un milion jumătate de noi utilizatori.
Care a fost cifra de afaceri a grupului Revo în 2021?
Mokka este unul dintre jucătorii regionali importanți ai BNPL. Are mai mult de 10 milioane de clienți unici înregistrați în țările în care este prezent, operează în acest moment pe patru mari piețe europene și are peste 7000 de magazine partenere, din categorii variate, de la electronice și mobilă, la bijuterii, articole pentru copii sau modă. Anul trecut, cifra de afaceri a grupului Revo Technologies a fost de 40 de milioane de dolari.
Ce planuri de dezvoltare aveți pentru Revo România în 2022?
În 2022 intenționăm să scoatem pe piață noi produse de finanțare, iar aceasta se va întâmpla începând cu luna aprilie, când în Europa Centrală și de Est va fi lansată aplicația pentru mobil Mokka. Suntem convinși că aceasta va transforma total experiența de shopping și tot mai mulți retaileri și clienți ai magazinelor fizice și online vor dori să o încerce. De altfel, acesta este un alt obiectiv al anului – cooptarea mai multor comercianți de top. Suntem în discuții avansate cu retaileri aflați în top 3 în segmentul pe care operează și în această primăvară vom anunța numele noilor noștri parteneri. Nu în ultimul rând, ne dorim să transformăm România într-un hub pentru unele dintre operațiunile noastre din Europa Centrală și de Est.
Dar la nivel de grup?
La nivel de grup, în 2022 intenționăm să ne extindem pe noi piețe din Europa Centrală și de Est. Vom intra și pe piața din Bulgaria, iar în ultimul trimestru al acestui an am planificat introducerea serviciului Mokka pe o altă piață, din Europa Centrală. Vom anunța atunci despre cine este vorba.
Cum credeți că va fi anul care tocmai a început pentru mediul de afaceri?
Fără îndoială că anul acesta va fi unul cu mai multe provocări decât ne-am fi imaginat. Pandemia de Covid-19 și inflația mare au creat îngrijorare anul trecut și la începutul acestui an. Însă, din păcate, situația din Europa din acest moment este chiar mai complicată. Este evident că un asemenea context politic influențează, inevitabil și mediul de business. Sperăm însă că vom trece cu bine de toate provocările pe care acest an complicat ni le așază în față. În general, modelele de business robuste sunt și fiabile, se adaptează situațiilor create de diferitele contexte, sociale sau politice.
Care au fost principalele direcții de investiții ale Revo în 2021? Dar în 2022?
În 2021, direcția principală de investiții a vizat dezvoltarea tehnologiilor pe care le folosim și consolidarea stabilității sistemelor pentru a asigura posibilitatea de creștere exponențială a modelului nostru de business. În 2022, ne concentrăm pe creșterea notorietății noilor produse pe care le punem la dispoziția clienților, dar bineînțeles că vom aduce constant îmbunătățiri infrastructurii noastre de business.
Care este strategia de business a Revo România pentru anul 2022?
Așa cum am menționat anterior, anul acesta ne vom concentra în primul rând pe creșterea bazei de parteneri comerciali. Avem deja semnate câteva parteneriate cu o serie de comercianți „top 3” în categoriile lor, cu care urmează să lansăm operațiuni de finanțare a achizițiilor în prima jumătate a anului. De asemenea, până la finalul primului trimestru, vom adăuga în portofoliul Mokka încă două produse de finanțare, care vor completa perfect oferta noastră principală, Cumperi acum, plătești mai târziu.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz