Alexandru Balaci, Mokka România: „Implementarea soluției de plată BNPL le aduce comercianților o mulțime de beneficii”
Reading Time: 4 minuteSoluțiile de creștere bazate pe tehnologii financiare performante sunt din ce în ce mai atractive pentru retaileri, iar între acestea, Cumperi acum, plătești mai târziu/Buy Now, Pay Later (BNPL) vine cu avantaje greu de trecut cu vederea de către comercianții din magazinele fizice sau din online. Generațiile tinere, Millenials și Gen Z par a prefera mijloacele alternative de plată în locul celor tradiționale, iar creșterea vânzărilor din mediul online exercită o presiune suplimentară asupra retailerilor pentru implementarea serviciilor BNPL. Dacă pentru clienți cumpărăturile în rate convenabile sunt o soluție practică și foarte convenabilă pentru perioada sărbătorilor, care sunt beneficiile imediate și pe termen lung ale comercianților care integrează soluția BNPL? Va fi această metodă de plată asul din mâneca retailerilor de succes?
Alexandru Balaci, CEO Mokka România, un jucător pe piața Buy Now Pay Later din Europa Centrală și de Est, detaliază avantajele BNPL pentru clienți și retaileri și cum poate fi utilizată această soluție ca un puternic tool de creștere pentru comercianți.
Există în acest moment o presiune a clienților magazinelor pentru introducerea mijloacelor alternative de plată?
Da, se resimte deja în piața retail din România așteptarea clienților ca magazinele să le ofere variante de plăți în rate pentru achizițiile lor. Metoda de plată Mokka a fost deja adoptată și îndrăgită de clienții partenerilor noștri comerciali încât aceștia au decis să promoveze cu prioritate soluția noastră în magazinele lor online sau offline. Astfel, plata cu Mokka este acum metoda de plată în rate cea mai vizibilă, înaintea produselor de finanțare tradiționale, ca urmare a succesului înregistrat în campaniile de marketing realizate împreună. Această evoluție vine să arate încrederea pe care ne-o acordă retailerii atunci când vine vorba de promovare și conversie.
Cât de familiarizați sunt retailerii din România cu BNPL?
Din ce în ce mai mulți comercianți sunt la curent cu modelul BNPL și cu beneficiile pe care această metodă de plata le poate aduce afacerii lor. Remarcăm o intensificare a interesului comunității de business din România pentru soluții de creștere bazate pe tehnologie financiară de ultima oră și, nu în ultimul rând, disponibilitatea de a investi resurse în parteneriate de acest fel.
Credeți că este necesară o colaborare mai strânsă între retaileri și provideri BNPL?
Da, cu siguranță colaborarea apropiată dintre comercianți și furnizorii BNPL este un aspect esențial pentru o abordare coerentă a pieței de consum. Oferta financiară disponibilă pentru clienți pe un anumit canal de distribuție trebuie să fie bine adaptată portofoliului de produse, structurii de prețuri și obiceiurilor de consum observate pe canalul respectiv. Cu cât aceste elemente sunt mai bine sincronizate, cu atât experiența la cumpărături a consumatorilor devine mai bună, iar ofertele mai avantajoase.
Ce beneficii ar avea o astfel de colaborare pentru ambele părți, dar și pentru clienți?
Implementarea soluției de plată BNPL le aduce comercianților o mulțime de beneficii, dintre care aș aminti creșterea substanțială a coșului mediu, mărirea ratei de conversie și scăderea ratei de abandon a coșului de cumpărături. În plus, instrumentele de plată BNPL îi ajută pe retaileri să obțină rate de conversie mai mari pentru campaniile lor de marketing, mai ales atunci când promovează produse din gama premium cu opțiunea de plată în rate. Pentru clienți, cumpărăturile în rate convenabile le oferă posibilitatea de a trece cu succes peste perioade cu cheltuieli mai mari, cum sunt sărbătorile și începutul anului școlar, de a-și achiziționa produsele necesare la o calitate superioară, sau chiar de a profita din plin de perioadele de reduceri.
Cum ajută concret BNPL retailerii să se dezvolte?
În urma unui studiu realizat împreună cu partenerii noștri comerciali asupra impactului soluției BNPL în decizia de cumpărare, am constatat o creștere cu 54% a numărului mediu de produse din comenzi, cât și o sporire semnificativă în valoarea medie a produselor, cu 28% mai ridicată, în cazul comenzilor achitate cu Mokka/BNPL. Cu alte cuvinte, atunci când clienții optează pentru plata în rate a cumpărăturilor, ei comandă mai multe produse, cu valori mai mari. Din combinația acestor factori de creștere, rezultă aprecieri ale valorilor coșurilor de cumpărături cuprinse între 70% – 200%.
Credeți că actualul context socio-economic, multiplele crize suprapuse se vor concretiza într-o nevoie crescută de finanțare pentru clienții magazinelor? Devine în curând BNPL un „must”, o facilitate obligatorie pentru retaileri?
Pe de o parte, următoarea perioadă va aduce într-adevăr o creștere a nevoii de finanțare la cumpărături, însă, pe de altă parte, va duce la o scădere a consumului, mai ales pentru categoriile de achiziții de impuls. Cred că rezultatul acestor schimbări se va regăsi nu atât în volumul total al achizițiilor cu plata în rate, cât în categoriile de produse pentru care clienții vor opta. Altfel spus, vom avea parte de o schimbare calitativă, mai degrabă decât cantitativă a consumului în retail.
Care este raportarea tinerei generații față de BNPL în țările în care e prezentă Mokka, dar și în România?
Generațiile tinere, Millenials și Gen Z, alcătuiesc majoritatea bazei noastre de clienți pe toate piețele în care activăm. Ei sunt consumatorii care au înțeles cel mai repede că nu mai e nevoie să piardă timp cu procese birocratice pentru a-și finanța achizițiile. De asemenea, tot ei sunt cei care aleg să cumpere din ce în ce mai mult online, acolo unde prezența Mokka e în creștere accelerată și unde e cel mai ușor de folosit.
Ce impact va avea creșterea volumului vânzărilor online asupra BNPL?
Creșterea vânzărilor din mediul online cu siguranță va determina o rată de adopție mai mare pentru serviciile BNPL, pe măsură ce tot mai mulți consumatori tineri vor lua contact cu produsele noastre și vor constata că sunt mult mai ușor de folosit, iar ei economisesc astfel timp și bani.
Cum vedeți viitorul Mokka România în următorii doi ani?
În următorii doi ani vom cauta să deschidem cât mai multe parteneriate comerciale și să lărgim baza de clienți și în același timp vom lansa produse noi pe piața din România. După lansarea Avansului Cash în această vară, urmează să introducem noi funcționalități în aplicația Mokka, prin care vom crea o experiență și mai bună pentru utilizatorii noștri. Așadar, următoarea perioadă ne va aduce o creștere a prezenței în peisajul retailului românesc, bazată pe diversificarea serviciilor, pe inovații marca Mokka și, nu în ultimul rând, pe investițiile pe care le realizăm pe piață locală.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz