Serviciile Buy Now Pay Later (Cumperi acum, Plătești mai târziu) au cunoscut, în ultimii ani, o creștere exponențială la nivel mondial, devenind dintr-o modalitate de plată de nișă o opțiune alternativă de finanțare tot mai frecvent solicitată de clienți și, ca urmare, mai prezentă în oferta retailerilor.
Conform Research And Markets.com, dacă anul trecut piața globală BNPL avea o valoare de 156,58 miliarde de dolari, în 2024 va ajunge la 232,23 miliarde de dolari, cu o rată de creștere anuală compusă (CAGR) de 48,3%. Estimările sunt mai mult decât optimiste și pentru anii următori. Potrivit aceluiași raport, valoarea totală a pieței BNPL va atinge, în 2028, valoarea de 1.014,82 miliarde de dolari, cu o rată de creștere anuală compusă de 44,6%. Plata alternativă BNPL devine tot mai populară și în România, iar trendul ascendent se va accentua anul acesta, în opinia lui Alexandru Balaci, CEO Mokka România, un provider de astfel de servicii financiare de pe piața autohtonă și lider regional pe piețele din Centrul și Estul Europei.
„Există o cerere de finanțare ușor accesibilă și flexibilă în creștere atât pentru nevoile zilnice ale vieții, cât și pentru categorii de produse care ies din sfera necesității imediate. BNPL este perceput de clienții magazinelor care pun la dispoziție această soluție financiară ca un tip de creditare ușor de gestionat. Utilizatorii pot să stabilească ei înșiși planul de rambursare, conform intereselor proprii, să îl modifice dacă intervin situații neprevăzute și să-și transfere sume cash în contul personal. Urmărim ca prin facilitățile pe care le punem la dispoziție, utilizatorii Mokka BNPL să aibă un nivel de confort mai mare decât în cazul oricărui alt tip de creditare. BNPL va crește în 2024 datorită preferinței clienților pentru opțiuni de plată transparente și ușor de gestionat”, spune Alexandru Balaci.
Mokka BNPL este prezentă deja în magazinele fizice sau online a peste 1.500 de retaileri din regiune, iar numărul acestora continuă să crească constant. Office Shoes, Mi-Home Xiaomi, Reserved și platforma ContentSpeed sunt doar câțiva dintre retailerii de top care au încheiat parteneriate cu Mokka BNPL la finalul anului trecut.
CEO-ul Mokka BNPL consideră că în 2024 acest tip de plată alternativă va avea o creștere puternică și susținută. „Dezvoltarea comerțului electronic reprezintă o schimbare fundamentală a obișnuinței de shopping. Pe măsură ce tot mai mulți retaileri și clienți vor adopta sistemul de cumpărături online, va crește cererea de opțiuni de plată flexibile și avantajoase, precum BNPL”, spune Alexandru Balaci.
De altfel, studiile interne ale Mokka evidențiază o rată tot mai mare de acceptare a acestei plăți alternative. La finalul anului trecut, rata clienților care făcuseră cumpărături repetate cu Mokka ajunsese la 60%. Contrar așteptărilor, plata alternativă nu este folosită în primul rând pentru cumpărături mari (electronice, mobilă etc.), ci și pentru achiziția de haine, încălțăminte, produse sportive, pentru întreținerea frumuseții etc. De altfel, produsele din categoria Modă conduc topul domeniilor în care BNPL este cel mai utilizat, atât în România, cât și pe plan global.
Inovația continuă, care este o trăsătură distinctivă a BNPL, va atrage tot mai mulți consumatori în 2024.
„Mokka BNPL are capacitatea de a-și surprinde clienții prin optimizarea constantă a ofertei și colaborarea cu noi comercianți. Urmărim dezvoltarea unei game variate de funcții în aplicație și astfel experiența de cumpărare se îmbunătățește continuu. Cardul virtual pentru cumpărături în aplicație care poate fi încărcat în portofelele GooglePay și ApplePay a suscitat interesul utilizatorilor și ne dorim ca anul acesta să-i surprindem cu noi facilități. Evoluția tehnologiei rafinează procesul de shopping într-un mod pe care nu ni l-am fi imaginat acum un deceniu”
Alexandru Balaci, CEO Mokka România
În premieră pentru România, Code for Romania inaugurează un spațiu fizic dedicat monitorizării și înțelegerii alegerilor prezidențiale și parlamentare. „Elections…
Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…
Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…
Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…
Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…
Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…