Alexandra Mihailescu: De la urmatorul nivel, la rezultate care conteaza
Reading Time: 5 minute<p> Cu o echipa de peste 20 de consultanti si o cifra de afaceri de aproximativ 1,5 milioane de euro, BDR Associates, afiliata la Hill + Knowlton Strategies / WPP din 2003, este prima agentie romaneasca de PR care, in 2002, isi deschidea o reprezentanta in strainatate, in Republica Moldova. Zece ani mai tarziu, in 2012, si-a extins activitatea in Ucraina iar in 2013 in Azerbaidjan. Activitatea biroului de la Bucuresti anul acesta a fost una extrem de intensa. Despre proiectele coordonate si performantele anului 2013, ne-a povestit Alexandra Mihailescu, Vice President, Industries & Technologies, BDR Associates.</p> <p> </p> <p> <strong>Care sunt proiectele pe care le-ati avut in derulare in 2013? </strong></p> <p> Intre proiectele mari derulate in 2013 de BDR as enumera Cisco Connect editia 2013 (noul brand sub care se deruleaza Cisco Expo, consacrat ca evenimentul anului pentru profesionistii din industria IT&C), inaugurarea noii capacitati de productie de la Slatina pentru compania Prysmian Cabluri si Sisteme, lider mondial in cabluri de energie si telecomunicatii; organizarea Conferintelor Europene ESSCIRC/ESSDERC 2013 – evenimente ale comunitatii stiintifice internationale aflate la cea de-a 39 a si respectiv a 43-a editie anuala – care au avut loc in premiera in Romania, respectiv in Europa de Est, in luna septembrie la Bucuresti; Salonul Calului – editia a doua, eveniment consacrat deja in agenda de toamna bucuresteana, care promoveaza echitatia prin competitii sportive si divertisment ecvestru, pe care aspiram sa il pozitionam ca un eveniment international in aceasta regiune, pe modelul renumitului Salon du Cheval Paris. Un proiect frumos produs de BDR anul acesta, gandit integral de agentie de la concept si slogan pana la implementare, il reprezinta campania Dimsoft Ai parte de Carte, o donatie de carte in care peste 20000 de titluri de carte scolara si de specialitate au ajuns la 24 de biblioteci din Bucuresti si din zone defavorizate ale Romaniei, in cadrul unei caravane care a traversat Romania, din Delta pana in Valea Jiului. Proiectul a atras voluntari si suportul nemijlocit al bibliotecii nationale si al asociatiei bibliotecarilor din Romania, alaturi de edituri, cu implicarea inspectoratelor scolare judetene, intr-un efort comun pentru a asigura fondul de carte acolo unde este mai multa nevoie de el, si a adus o bucurie imensa celor peste 8.500 de copii din zone defavorizate ale Romaniei.</p> <p> </p> <p> Tot intre proiectele derulate anul acesta se numara si cel pentru Alliance for Affordable Solar Energy (AFASE), cel pentru Reprezentanta Comisiei Europene la Bucuresti (comunicare online), alaturi deproiectele curente derulate pentru clientii agentiei, companii din sectorul privat, mari fonduri de investitii sau organizatii internationale. Anul acesta BDR a organizat mai multe misiuni de business in Azerbaidjan, ca parte din planurile de extindere in> regiune, unde agentia a castigat si primele contracte de consultanta si comunicare strategica pentru doi clienti din Baku, in urma participarii in licitatii pe piata azera.</p> <p> </p> <p> In mediul actual de afaceri, este important sa poti propune si implementa strategii de comunicare eficiente, care sa aduca rezultate imediate si sa fie sustenabile pe termen lung, rolul agentiei fiind atat de consilier strategic cat si de partener in implementare. In BDR avem capacitatea de a prelua planificarea si gestionarea unui proiect de comunicare in totalitate – de la faza de concept la cea de construire de buget, organizare, implementare, evaluare si follow up – cu rezultate masurabile, si ne place sa spunem ca succesul proiectelor pe care le derulam este cartea de vizita a agentiei. Daca in 2005, la aniversarea de 10 ani a BDR, lansam o provocare industriei de comunicare prin sloganul “Taking PR to the next level” anul acesta BDR aniverseaza 18 ani, si intram in maturitate cu mesajul “When results matter”.</p> <p> </p> <p> <strong>Ce conturi noi ati castigat in 2013? </strong></p> <p> Intre clientii noi castigati anul acesta se numara Prysmian, Dimsoft, Infineon, o companie multinationala din domeniul financiar, asociatii internationale de business precum AFASE in sectorul energetic, Unicef Azerbaijan si o companie azera in FMCG, alaturi de activitati project based derulate pentru Procter & Gamble sau Linde Gas. A fost un an plin si ne bucuram sa vedem ca strategia de extindere pe alte piete, unul din obiectivele setate pentru anul acesta, a adus primele rezultate.</p> <p> </p> <p> <strong>Cu ce estimari financiare incheiati anul curent?</strong></p> <p> Estimam ca si anul acesta cifra de afaceri se va mentine in jurul valorii de 1,5 milioane de euro, cu un trend usor ascendent fata de ultimii ani.</p> <p> </p> <p> <strong>Ce planuri aveti in privinta extinderii pe piata din Azerbaidjan? Vizati si alte zone din spatiu ex sovietic? Care sunt atuurile extinderii in aceasta zona? </strong></p> <p> Continuam strategia de extindere pe pietele CIS, inceputa in 2012, cand BDR a derulat un prim proiect in Ucraina. In 2013 ne-am axat pe piata azera, asa cum am mentionat mai sus, si ne uitam catre Georgia. BDR are un portofoliu reprezentativ de proiecte derulate pentru mari institutii internationale si pentru companii multinationale care opereaza in aceste piete, portofoliu care insumeaza competente profesionale ce pot fi oricand implementate in alte piete, cum ar fi trainingurile specializate, elaborarea unor strategii de comunicare viabile bazate pe cercetare specifica, generarea unor planuri de comunicare in sustinerea strategiei de business sau a unor obiective de tip behavior change, de asemenea multa creatie, pentru ca avem in agentie un department creativ de elita. In plus, avem experienta de lucru in tari ex-sovietice, iar cei peste 11 ani de experienta profesionala pe piata din Republica Moldova sunt un atu important in acest sens. Avem deci o serie de atuuri – experienta de lucru in piete emergente, inclusiv cele ex-sovietice, un palmares larg de proiecte de comunicare si constientizare publica si o echipa de consultanti cu un know-how consistent – pe care putem sa le valorificam in aceste piete. In plus, la acest moment piata din Romania inca stagneaza, iar lipsa unui aflux de investitii la nivelul economiei se resimte in intreaga industrie a consultantei si in cea a comunicarii. Daca piata nu creste prin infuzie de capital strain sau autohton, si fara o dezvoltare a economiei, perspectivele de dezvoltare pot ramane limitate, indiferent de cat de creativi suntem in abordari sau cat de buni suntem profesional. De aceea, noi ca agentie incercam sa ne generam oportunitati pe plan local si sa trezim interesul companiilor romanesti care inca nu exploateaza suficient oportunitatile oferite de comunicare, sa contribuim la dezvoltarea pietei locale pentru a genera business, si in paralel, sa ne uitam si la alte piete. O misiune asumata de BDR este sa contribuim la promovarea imaginii Romaniei prin proiectele de promovare pe care le derulam, pentru a consolida increderea in oferta Romaniei ca piata pentru dezvoltarea afacerilor si pentru a incuraja atragerea investitiilor straine. Avem incredere in viitor.</p> <p> </p> <p> <strong>Carte de vizita: Alexandra Mihailescu, Vice President, Industries & Technologies, BDR Associates</strong></p> <p> </p> <p> Consultant senior pe comunicare strategica cu 18 ani de experienta in coordonarea proiectelor si administrarea activitatii de comunicare pentru clienti cheie ai agentiei, institutii si companii locale sau multinationale din domeniul financiar-bancar, IT&C, FMCG, sanatate, farma, agricultura, logistica, energie, alte industrii. Are peste 18 ani de experienta in organizarea de evenimente de anvergura. Cele mai recente exemple includ Cisco Connect (aprilie 2013), Conferintele internationale ESSCIRC/ESSDERC (septembrie 2013), Salonul Calului (septembrie 2013). Are expertiza in planificarea si coordonarea proiectelor si campaniilor de relatii publice si comunicare sociala finantate de organisme internationale din pozitii de manager de proiect si consultant strategic, in Romania si Republica Moldova. Exemple relevante includ campanii de constientizare publica finantate de Banca Mondiala, precum: manager de proiect in cadrul Campaniei de Informare, Educare si Comunicare, dezvoltata in beneficiul zonelor rurale sarace din Romania, organizata pentru Fondul Roman de Dezvoltare Sociala (FRDS); consultant strategic in cadrul Campaniei de Informare Publica: Proiectul Inchiderea Minelor, Regenerarea Mediului si Domeniului Socio-Economic, in sprijinul restructurarii zonelor miniere, organizat pentru ANDZM, precum si in proiecte finantate de organisme precum USAID, UNDP, PHARE.</p> <p> </p> <p> Este licentiata in statistica economica (CSIE ASE, 1995), EMBA alumni (ASEBUSS, 1999), certificat de mediator (Promedierea, 2009)</p> <p> </p> <p> <a href=”http://www.bdr.ro”><strong>BDR Associates</strong></a> este o agentie cu expertiza in domenii precum: auto, financiar-bancar, FMCG, sanatate, hotelier, IT&C, lifestyle , logistica & real estate, energie, piete de capital. Ofera consultanta specializata in comunicare pentru: fuziuni si achizitii, listari la Bursa de Valori, privatizari, gestionarea crizelor. A dezvoltat proiecte pentru institutii interna?ionale, cum ar fi : UE, USAID, ONU, PNUD, UNICEF, Banca Mondiala, in Romania si in alte piete. A adus Programul Superbrands in Romania si a publicat Cartea Superbrands pentru Romania (2006 – 2012).</p>
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz