Infinity for Home este un business cu mobilier personalizat care a debutat în plină pandemie, valorificând o nevoie crescută în piață: aceea de a transforma spațiile de lucru, în contextul dinamicii din piața muncii la acea vreme. La scurt timp, în business s-a alăturat Alexa Rădulescu, venită din mediul corporate, dar cu o viziune clară despre potențialul de extindere al acestui business.
Patru ani mai târziu, Infinity for Home operează cu două segmente de business – unul care se adresează companiilor și un altul dedicat consumatorului final, beneficiază de un showroom de patru ori mai mare decât de momentul lansării și de un magazin online cu un portofoliu variat și înalt personalizabil.
Cum a fost începutul și cum a reușit să facă trecerea cu succes de la corporație la antreprenoriat vorbește Alexa Rădulescu, unul dintre acționarii Infinity for Home.
Infinity for Home și-a început povestea în pandemie, în anul 2020, din dorința unui arhitect foarte cunoscut de a-și selecta câteva produse preferate, atipice pieței de atunci, pentru spațiile de birouri. Motivul său a fost acela de a putea valorifica mai bine branding-ul companiilor și valorile lor prin personalizarea produselor care ar fi urmat să decoreze spațiile de lucru.
Această idee de „înalt personalizabil” a răspuns de fapt unei realități din piață: dorința companiilor de a-și pune mai mult amprenta asupra spațiilor de lucru, într-un context în care munca de la birou nu mai urma să fie obligatorie, ci doar opțională. În acest model hibrid care devenise tot mai popular, companiile se pregăteau să reînceapa activitatea și la birou și aveau nevoie să creeze locuri și spatii mult mai primitoare și colaborative, cu mult mai multe facilități pentru angajați. Era clar că nu ne mai puteam întoarce la vechile spații monotone de lucru.
Eu m-am alăturat Infinity for home puțin mai târziu, în momentul în care am văzut o oportunitate majoră în însăși ideea de business. Am identificat aceeași nevoie de nou, de diferit și de înalt personalizabil pe toate segmentele de piață, nu doar pe cel de birouri, ci și în segmentul comercial și rezidențial. Am sesizat limitarile pieței în privința tapițeriilor, paletelor de culori, modelelor îndrăznețe și am continuat această idee, dezvoltând ceea ce înseamnă astăzi compania: un business declinat pe cele două segmente mari de piață, rezidențial și office, cu o selecție a unor produse de calitate premium, înalt personalizabile, la prețurile corecte. Bref, value for money!
A fost și este un parcurs complex: integrăm două nevoie diferite în piață sub două modele de business, care necesită procese operaționale diferite, servicii specifice. Recunosc că această extindere a venit cu multiple provocări, dar am reușit să pornesc cele două segmente și să le poziționez foarte bine în relația cu clienții. Pe de o parte avem un portofoliu de companii din domenii variate, de la medical la tehnologie, pentru care am implementat amenajări office și comerciale personalizate, care bun extrem de bine în valoare filosofia și stilul fiecărui brand; pe de alta, avem un segment care se adresează direct consumatorului final și o gamă foarte variată de produse de calitate, alese fiecare în parte cu foarte mare atenți la finisaje și analizate direct în fabrică pentru a putea vedea că nu există diferențe între o poză pe un site și produsul pe care îl primești acasă. Lucrez la eficientizarea fiecăruia dintre cele două modele.
Înainte de Infinity for Home am lucrat în corporație. A fost o experiență foarte bună, în care am avut foarte multe de învățat profesional. Expunerea la organizații mari este o experiență foarte importantă pentru oricine își dorește să înceapă un business nou; și chiar dacă începi fără această expunere, aș recomanda oricui măcar să studieze modelele organizațiilor mari. Apoi am mers într-o companie 100% românească, cel mai mare furnizor de servicii de suport tehnic pentru marile branduri de electronice și electrocasnice prezente pe piața din România, unde am ocupat poziția de Director Comercial. Aceasta a fost din nou o experiență extrem de importantă despre ce înseamnă antreprenoriatul, cum se văd lucrurile din perspectiva omului antreprenor, care sunt provocările, dar și limitările deciziilor de zi cu zi. Pentru mine, toată experiența de dinainte de Infinity for Home a fost un mediu de formare, trecând prin toate etapele, de la un simplu angajat, la o funcție care mi-a permis să lucrez cu bugete și echipe mari.
Eu vin dintr-o familie cu un puternic spirit antreprenorial. Am fost crescută într-un mediu în care fiecare membru al familiei avea propria afacere. Am înțeles că, pe de o parte, este nevoie de educație constantă și know-how, pe care trebuie să le ai, dar și să le dezvolți zi de zi. Pe de alta, sunt importante anumite elemente care țin de tine ca om: voința, consistența, perseverența, dorința de a reuși, disponibilitatea de a-ți lua toate responsabilitățile pe umeri și de a găsi căi, soluții și metode de a le pune în practică.
Cred că odată cu statul acasă din pandemie, toți oamenii au plecat în căutarea amenajării unui mic spatiu de birou în propriile case. În plus, au acordat mai mult timp și atenție locuințelor și de atunci am observat un trend mai dinamic în reamenajarea, schimbarea sau împrospătarea obiectelor de mobilier, care să răspundă mai bine nevoilor lor de atunci.
De asemenea, în ultimii ani, tot mai multe persoane apelează la ajutorul specialiștilor, fie că sunt consultanți de amenajări interioare, designeri de interior sau arhitecți. Oamenii au devenit mai educați în privința modalităților în care îți poți amenaja propriul spațiu. Și au la îndemână mai multe tool-uri, medii de informare și de documentare decât acum 10 ani, de exemplu. Pe lângă aceasta, sunt și mai deschiși la soluții atipice, la produse noi, unice, create doar pentru ei. Aici intervine Infinity for Home și oferă o paletă largă de alegeri, atât din perspectiva tipologiei produselor, a calității, a design-ului lor și nivelului de personalizare. Practic, oamenii pot crea azi spații exact așa cum le place lor. Limitările sunt din ce în ce mai puține și țin doar de spațiul disponibil și bugetele alocate.
În special pe segmentul de business. Accepțiunea spațiilor de birouri s-a schimbat mult. Companiile au investit multe resurse post-pandemie pentru a-și motiva echipele să se întoarcă la birou, măcar în sistem hibrid. Astfel, au fost create spații de co-working, colaborative, spații de întâlniri mai puțin formale, spații de relaxare, spații verzi, spații pentru jocuri și alte activități de care angajații să se bucure la locul de muncă.
În toate experiențele noastre de implementare, companiile au reușit să dezvolte birourile mult peste nivelul de confort de acasă, cu mobilier care până la pandemie era considerat atipic în aceste spații, cu înclinație mare către unicitate și personalizare. Toate pentru a menține eficiența și angajamentul oamenilor. Spațiul de birou a devenit „acasă”, iar casele s-au transformat în spații de lucru. Și încă se mai menține și dezvoltă acest curent.
De asemenea, în segmentul ospitalității, restaurantele, cafenelele au cunoscut o schimbare vizibilă. După pandemie oamenii au avut nevoie de puțin timp să reînceapă socializarea. Obiceiurile s-au schimbat în ultimii ani, iar revenirea nu a fost la fel de rapidă. Nevoia oamenilor de a merge în locuri mult mai frumoase, mai luxuriante, atunci când au avut de ales să iasă în oraș, a crescut. Nevoia de a avea experiențe mai alese a crescut. Aici industria restaurantelor a fost, din punctul meu de vedere, foarte aliniată. Foarte multe asfel de facilități au profitat de perioada de nefuncționalitate, au reamenajat și si-au recreat identitatea, atât prin design, prin piesele de mobilier, cât și prin alegerea specificului culinar. Toate acestea au contribuit la noua imagine, mult mai unitară, a acestor facilități.
Pentru segmentul de consumator, așadar B2C, cele mai căutate produse sunt scaunele – iar noi avem unul dintre cele mai vaste portofolii de scaune personalizabile din piață, canapelele – unde ne mândrim cu „best value for money” și menținem opțiunile de personalizare înaltă, și mesele extensibile la prețuri accesibile, cu design diferit, pentru care oferim cel puțin trei culori metalice, șase-zece variante de blaturi și două-trei opțiuni ale dimensiunilor.
Este foarte importantă prezența în online, atât prin website, cât și prin canalele de social media. Oamenii nu au aceleași obicei de căutare și cumpărare a produselor de mobilier, precum în alte domenii. Nu pleacă la plimbare să mai vadă ce a apărut nou în domeniul mobilierului. Această nevoie de cumpărare are la bază un proces de căutare mai specific. Iar canalele de social media, website-urile sunt primele cu care își fac temele despre: ce vor, cum arată ce își doresc, unde pot găsi ce le place lor și consideră potrivit. Caută locuri unde să poată beneficia de un minim de consultanță și locuri în care găsesc cât mai aproape de 100% ce au văzut ei într-o revistă sau o amenajare de pe Pinterest.
Pe de altă parte, de cele mai multe ori experiența de căutare și cumpărare începe în online și se termină printr-o interacțiune offline. Aici singurele excepții o fac decorațiunile pentru casă și micile piese de mobilier. Noi am avut clienți care au venit din Brăila, Timișoara, Craiova, Iași, Suceava, Constanța pentru a vedea piesele, să le testeze, să le personalizeze așa cum li se potrivește, chiar dacă au avut la îndemână toate canalele de comunicare prin care să poată face aceleași alegeri făra să se deplaseze.
Dacă la început de business ponderea între B2B și B2C era de 90%-10%, astăzi avem o balanță foarte echilibrată în portofoliu. Cele două segmente au cicluri diferite de dezvoltare și știm cu toții că B2C-ul este mai greu de urnit, dar pe termen lung este mai puțin limitativ.
Pe termen scurt și mediu deja am început să separăm cele doua segmente din punct de vedere al comunicării și identității vizuale. Următorul pas este să reușim să aducem un showroom dedicat B2B și să începem să pregătim pas cu pas separarea operațională a celor două segmente. Pe termen lung, acestea se vor separa complet, pentru că, exceptând câteva elemente comune de transport și logistică, restul proceselor de la ofertare, vânzare, supply, livrare sunt complet diferite și necesită specializări și echipe diferite.
Anul 2023 a fost al doilea an consecutiv profitabil, dar mai ales anul în care am reușit să marcăm tranziția de la start up. A fost anul în care am mărit aproape de patru ori showroom-ul, anul în care am început investiții mult mai serioase în marketing și comunicare, am întărit imaginea de brand și am început o comunicare mult mai consecventă și constantă în B2C, am investit în dezvoltarea unei platforme de e-commerce care să deservească mult mai bine nevoia de business. De asemenea, a fost primul an în care am reușit sa echilibrăm cele două segmente de piață pe care le acoperim.
Am continuat cu aceleași planuri și în 2024, dar cu o viziune adăugată: aceea de a aduce mai mult produs pe stoc pentru a deservi și acea tipologie de client care are o nevoie mai imediată, fără a face rabat de la calitatea produselor noastre. Am mărit și diversificat furnizorii și produsele din portofoliu și am adus produse dedicate pentru segmentul de business. Am lucrat la a îmbunătăți mult procesul de livrare către clienți, end-to-end, ceea ce a însemnat mult efort, timp și investiții. Din punct de vedere al cifrelor, nu vom vedea mari schimbări în 2024, nu a fost un an cu un context de dezvoltare major în acest domeniu, dar ținând cont de toate ambițiile noastre de dezvoltare și de faptul că vom păstra un ritm de creștere, știm că am atins ce ne-am propus.
Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…
Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…
Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…
Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…
Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…
Banca Europeană de Investiții (BEI) acordă un împrumut de 200 de milioane de euro distribuitorului român de energie Delgaz Grid…