Alex Fogarasi, ROCA Industry: Antifragilitate și agilitate
Reading Time: 2 minuteSuccesul pe piețe regionale se construiește cunoscându-ți foarte bine concurența, dar și îndrăznind să faci mai mult și mai repede decât ceilalți, spune Alex Fogarasi, Chief Commercial Officer al ROCA Industry.
Cum arată piața materialelor de construcții? Care sunt tendințele majore din această zonă?
Putem spune, după mulți ani, că piața materialelor de construcții este o piață dinamică, într-o continuă adaptabilitate la nevoile oamenilor, atât din punct de vedere financiar, cât și din punct de vedere tehnic și calitativ. Inovația și intervenția principiilor ESG duc la crearea unor noi standarde în construcții, care se vor reflecta din ce în ce mai mult și în lumea producătorilor de materiale de construcții.
Dacă vorbim despre ce urmează ca trenduri, putem menționa tendințele de personalizare și diferențiatori care să ateste calitatea materialelor. Știu că pare o perspectivă optimistă, dar atunci când vorbim de investiții pentru viitor, trebuie să ne uităm dincolo de situația temporară a pieței și să fim pregătiți pentru termenul mediu și lung.
Cum diversificați canalele de vânzări pentru companiile din portofoliu?
Diversificarea canalelor este una din cheile principale de dezvoltare, acea nevoie de antifragilitate despre care vorbește Nassim Nicholas Taleb. Atunci când piața este într-o contracție, noi trebuie să ne dezvoltăm în toate ramurile industriei specifice, pentru a avea o stabilitate cât mai mare.
Nu există o singură soluție, nu toată industria este în aceeași fază, unele companii sunt mai afectate, altele sunt într-un moment de expansiune, iar aici strategia noastră este să găsim acele parteneriate de lungă durată, uitându-ne foarte atent la nevoile partenerilor și ale consumatorilor cărora li se adresează.
Care sunt presiunile pentru transformarea businessului în domeniul industrial? Cum arată viitorul companiilor industriale?
Domeniul industrial este un domeniu cu tradiție, unde tradiție a însemnat și multă stabilitate, predictibilitate și inovație marginală lentă. Piețele sunt dominate de jucători de talie europeană și chiar mondială, care au construit în timp know-how, structuri de personal mare, investiții în fabrici cu tehnologie modernă.
În ROCA Industry, le-am promis investitorilor noștri că vom transforma companiile antreprenoriale în campioni regionali, iar asta înseamnă că noi azi ne putem uita la cei de pe locul 1 pentru a ajusta lucrurile astfel încât să nu facem greșelile pe care ei le-au făcut, să experimentăm într-un mod agil, cu resurse minime, dar să avem curajul să investim în inovație nu doar de produs, ci și de distribuție, în creștere în canale de profil cât mai mult, cu costuri și cu marje mai reduse, dar și cu o atenție sporită în zona de producție.
Viitorul companiilor industriale cred că este unul în care sunt oportunități mari în a demonstra că avem și în România companii care se uită foarte atent la nevoia consumatorului european. Evoluția economică din ultimii ani ne arată că trăim într-un context de permanentă adaptare, în care noi cei, de la ROCA Industry, avem capacitatea de a ne adapta mai repede decât piața, neavând o istorie de creștere îndelungată cu toate implicațiile ei. Credem că acest ADN antreprenorial pe care îl păstrăm în companiile noastre ne va ajuta gestionăm mai bine orice probleme cu care ne confruntăm.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 379 (15 decembrie 2023 – 15 februarie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz