Publicitate MarComm

Alex Bădilă, Managing Director Publicis România

23 dec. 2021 2 min

Alex Bădilă, Managing Director Publicis România

Reading Time: 2 minute

Publicitatea anilor 2020 evoluează spre consultanță de business. Nu doar soluții de comunicare, ci impact pozitiv în business, totul sub vechea umbrelă a obiectivului primordial de a rezolva problemele, spune Alex Bădilă, Managing Director la Publicis România.

Schimbări și permanențe

Pe lângă nevoia evidentă de focus pe digital pentru a ajunge la publicul țintă, pandemia a accelerat nevoia de reinventare a modului în care relaționăm unii cu alții. Să comunici în pandemie necesită un echilibru fin între empatie și exuberanță, între business și audiență.

Loialitatea consumatorilor a fost afectată de pandemie și multe branduri au realizat că ea nu mai este ceva subînțeles și că trebuie (re)câștigată permanent. Paradoxul este că, deși totul s-a schimbat, nevoia de a spune o poveste care să merite timpul oamenilor e mai importantă ca niciodată.

Strategia de diferențiere

Publicitatea anilor 2020 evoluează încet spre consultanță de business. Nu doar soluții de comunicare, ci impact pozitiv în business, totul sub vechea umbrelă a obiectivului primordial de a rezolva problemele. Și asta nu merge fără oameni buni. Iar oamenii noștri sunt principalul nostru diferențiator.

Avem un mix incredibil de oameni vechi care au 15+ ani în agenție și oameni noi, tineri sau mai veterani, dar toți foarte talentați. Ei au făcut și fac diferența întotdeauna, inclusiv în campanii globale și regionale al căror număr a crescut exponențial în ultimii trei ani.

Creativitatea și rețelele sociale

Social media preia instant și amplifică orice comunicare interesantă, curajoasă sau inovatoare. Și, în egală măsură, taxează imediat orice scăpare, slăbiciune sau prostie. Asta pune presiune pe orice proiect de creație.

Reacția rapidă din rețelele de socializare poate fi folosită pentru a ghida și ajusta amplificarea sau chiar o idee. Nimeni nu poate ignora răspunsul din rețelele de socializare, dar, în egală măsură, este bine și să ai traducători ale acestor reacții. Nu chiar totul poate fi servit direct neprelucrat.

Viitorul publicității

În ciuda unor predicții, există un viitor al publicității. Și cel mai probabil acesta va sta sub semnul a două forțe: perso­nalizarea comunicării la scară și creația pură, „old-school”, care oferă perspective neașteptate, relevante, ce generează emoții și reacții. Așa că ne concentrăm și investim în amândouă.

Dar poate cel mai interesant trend este acela de reintegrare a tuturor serviciilor în jurul clientului – de la media la creație, de la PR la strategie, de la digital, la shopper. Nevoile clienților au crescut exponențial în complexitate și, de foarte multe ori, este nevoie de întregul arsenal de servicii și capabilități pentru a le rezolva. Din această perspectivă, suntem printre foarte puținii cu o soluție robustă 360 de grade.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: