Alex Adamopoulos, Emergn: Adaptabilitate prin tehnologie
Reading Time: 4 minuteCu sediul central în Boston și birou EMEA în Londra, compania Emergn a intrat pe piața din România și are în plan angajarea a 100 de specialiști IT pentru 2022. Alex Adamopoulos, CEO al Emergn, explică planurile de dezvoltare ale companiei, precum și viitoarele proiecte globale în care va fi implicată filiala din România.
Ce își propune filiala Emergn din România, pe piața locală, dar și internațională, de IT?
Ne propunem să dezvoltăm în România unul dintre centrele noastre de livrare de top, concentrându-ne pe roluri cheie, cum ar fi dezvoltatori IT, profesioniști în quality assurance, business analysts, designer de produs, delivery managers, ingineri de automatizare și AI, specialiști în date și analiză. Intenționăm să ne extindem rapid în acest an, cu planuri pe termen lung de a ne impune ca lider de piață. Ne propunem să ajungem la cel puțin 100 de angajați în acest an, care să lucreze remote pentru clienții noștri globali. O mare parte din modul în care lucrăm și din ceea ce le oferim angajaților și clienților noștri este accesul la o platformă de învățare specifică abilităților și capabilităților necesare pentru transformarea digitală și pentru realizarea investițiilor în tehnologia modernă.
Ce v-a determinat să demarați acum investiția pe piața din România?
România a fost întotdeauna pe lista noastră de țări în care am dorit să avem o prezență puternică. Cultura oamenilor, frumusețea țării și accesul la tipurile de talente care sunt aliniate cu strategia companiei noastre sunt toate motive întemeiate pentru a ne extinde activitatea aici. De asemenea, România se aliniază foarte bine atât cu accentul pe tehnică, cât și cu cel pus pe dezvoltarea pe produs, pe care Emergn le cultivă pe piața serviciilor de afaceri digitale și de transformare. Credem că România reprezintă o oportunitate semnificativă de creștere și extindere și ne oferă avantajul de a evolua mai rapid decât alte locații ale noastre, datorită accesului la talente și competențe cheie. Știm din experiența pe aceste piețe că, pentru tipurile de clienți enterprise pe care îi deservim la nivel global, România reprezintă cultura, etica muncii și competențele cu care clienții noștri doresc să interacționeze. Abordarea de tip partener, în care există un feedback onest, o colaborare puternică și un accent pe o calitate ridicată, este ceva ce nu poate fi subestimat atunci când lucrezi cu companii din Fortune și FTSE.
Cum se traduce transformarea prin educație (work-based education) din perspectiva Emergn?
Pe măsură ce piețele se schimbă, organizațiile ar trebui să fie capabile să se adapteze. Cele care sunt prea lente, prea scumpe sau incapabile să răspundă nevoilor clienților pierd adesea în fața unor rivali mai agili. Problemele sunt practicile adânc înrădăcinate sau o lipsă generală de competențe în ceea ce privește modalitățile moderne de lucru. Organizațiile trebuie să dezvolte și să păstreze competențele și capabilitățile care le vor diferenția, însă în loc să le păstreze la nivel intern, își pun în pericol cota de piață, prin externalizare. Noi ajutăm companiile să îmbunătățească modul în care lucrează prin dezvoltarea de competențe și capabilități interne. Analizăm problemele și nevoile fiecărei organizații în mod holistic pentru a găsi modalități mai bune de a duce lucrurile la bun sfârșit. Componenta de learning skills & capability umple rapid orice lacună, oferind în același timp valoare pentru indivizi și pentru întreaga organizație.
Ce înseamnă concret platforma Value, Flow, Quality?
Value, Flow, Quality (VFQ) este abordarea proprietară a Emergn de transformare a organizațiilor și de implementare a unor metode moderne de lucru. Bazată pe principiile de a oferi valoare, rapid și frecvent, de a optimiza fluxul de lucru end-to-end și de a descoperi calitatea prin feedback rapid, VFQ stă la baza a tot ceea ce facem ca și companie. Știm că o schimbare de durată necesită o învățare transformatoare la locul de muncă, nu aplicarea unor metodologii diferite, așa că principiile VFQ prind viață prin linia noastră de servicii de învățare, care constă, între altele, în: o platformă digitală care îi conectează pe cei aflați în procesul de învățare cu experții în domeniu, instructorii și stakeholderii executive; o bibliotecă extinsă de conținut de clasă mondială, cazuri practice, instrumente și șabloane pentru a sprijini învățarea aplicată; o rețea de instructori experți și ”antrenori-jucători” care coordonează experiența de învățare; o colecție de structuri de învățare specifice practicii din domeniile respective, pentru a accelera transformarea liderilor, managerilor de produs și profesioniștilor în software engineering, inclusiv VFQ foundations, product management pathway, agile practitioner și multe altele.
Care este impactul conflictului din Ucraina asupra pieței IT din regiune?
Semnificativ. Ucraina, la fel ca multe dintre țările din ECE, este cunoscută pentru talentul excepțional în domeniul tehnologiei și al ingineriei software. Multe dintre cele mai bune companii din lume au echipe în Ucraina, iar perturbarea activității cauzată de situația din regiune va avea un impact de durată, deoarece companiile încearcă să reacționeze în primul rând la tragedia umană și să facă efortul necesar pentru a se asigura că oamenii lor sunt în siguranță și, în al doilea rând, să înțeleagă impactul asupra afacerii lor și a clienților lor. Ne-am confruntat cu perturbări similare, la fel ca mulți dintre competitorii noștri și chiar dintre clienții care au echipe în Ucraina. Prioritățile majore rămân bunăstarea și siguranța oamenilor noștri și a familiilor lor. Este imposibil să nu ne așteptăm să existe perturbări sau efecte, dar această situație a scos la iveală și tot ce e mai bun din mulți dintre oamenii și clienții noștri prin modul în care au răspuns.
Ați fondat compania în 2009, într-o perioadă de criză globală. Puteți să ne relatați ceva din propria experiență despre modul în care vă coordonați echipa în perioade dificile?
Majoritatea lecțiilor pe care le-am asimilat au fost dobândite prin eșec. Unii oameni spun că experiența este cel mai bun profesor, dar eu aș schimba acest lucru și aș spune că experiența este cel mai bun profesor doar atunci când este tipul de experiență care a rezultat din circumstanțe dificile sau chiar din eșec. Întotdeauna am fost antreprenor, așa că asumarea riscurilor și proactivitatea fac parte din mine, dar vin la pachet și cu provocări. Deși nu am reușit întotdeauna să fac lucrurile atât de bine cum mi-aș fi dorit, aspectele care au făcut cea mai mare diferență în gestionarea echipelor în vremuri de criză au fost să rămân fidel valorilor, să fiu autentic și onest cu privire la ceea ce se întâmplă în afacere, dar și la felul în care percep eu ceea ce se întâmplă. Există o așteptare ca, în calitate de CEO, să ai multe sau toate răspunsurile, dar de fapt este exact invers. Este vorba mai degrabă despre a-i invita pe oameni în călătorie alături tine, a le oferi posibilitatea de a face cea mai bună treabă și a construi încredere prin deschiderea față de ideile lor. Managementul în perioade dificile se desfășoară cel mai bine atunci când este vorba de un efort colectiv, o echipă care lucrează pentru același rezultat și care împarte atât lucrurile bune, cât și pe cele mai puțin bune.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz