Alergatori cu cipuri
Reading Time: 2 minuteExista in Romania oameni care si-au implantat cipuri de bunavoie, la invitatia Nike si Apple. Si se lasa monitorizati cu placere de acesti “Big Brothers”.
Weekend, petrecere intre prieteni. Soc! Andrei Alexandru Gligor, 34 de ani, s-a prabusit dintr-o data, schimonosindu-se de durere. O miscare brusca si neinspirata pe o piesa rock i-a facut praf ligamentele genunchiului. Verdictul medicilor: neaparat operatie, nu exista alt tratament.
Dupa ce a trecut prin sala de chirurgie iar inciziile s-au vindecat, s-a apucat cu rabdare de recuperare intr-un centru de fitness, sub indrumarea kinoterapeutului Razvan Rosulescu, fost atlet de performanta. Incet-incet, genunchiul operat si-a recapatat mobilitatea. Endorfinele, care inunda creierul de fiecare data cand facem sport, i-au creat dependenta lui Andrei: sedintele de recuperare s-au transformat cu timpul in ore placute de body building.
Intr-o zi, cand alerga pe banda, i-a venit o idee: ce-ar fi sa alerge un maraton? “OK, cred ca poti sa o faci si pot sa te antrenez”, i-a spus kinoterapeutul. Si-a rezervat un loc de participant la Maratonul de la Atena din aceasta toamna, a primit schema de antrenament si a inceput. Insa cateodata devine plictisitor sa alergi, mai ales cand trebuie sa parcurgi 10- 20 de kilometri in fiecare zi.
Cu muzica este altceva. Andrei si-a cumparat un iPod nano pe care si-l prinde de tricou. Nu crede in ghinion, astfel ca asculta tot rock. Apoi, niste pantofi de alergat Nike+ speciali: in brantul pantofului stang exista un locas in care poate fi implantat un senzor de miscare. Acesta comunica wireless cu iPod-ul (sau iPhone-ul), caruia ii transmite o multime de date: numarul de kilometri parcursi, timpul, viteza medie si cantitatea de calorii arse in timpul unui antrenament.
Toate aceste informatii sunt stocate in baza de date a aplicatiei Nike Fitness, instalata pe iPod sau iPhone. La o simpla sincronizare, datele sunt “urcate” automat pe un cont pe care userul si-l face gratuit pe site-ul Nike si pot fi transmise pe Facebook, sub forma de statusuri de genul “Ran 21.38 km on 20/06/2011 at 7.30 PM”. Prietenii lui Andrei de pe Facebook il incurajeaza cam de fiecare data. Insa dincolo de sustinerea venita pe retelele sociale, Andrei a dat peste adevarate campionate de jogging pentru amatori, organizate online de Nike si Apple.
Este uimitor sa descoperi ca exista o intrecere a cartierelor Bucurestiului la alergare (sectorul 3 este pe primul loc) sau o alta, “Primul care traverseaza Romania – 857 km”, care pot fi urmarite pe portalul Nike. Putini dintre alergatorii prinsi in aceste cluburi online se intalnesc vreodata fata in fata. Comunitatea lor functioneaza doar pe internet si nu are granite. Oricine are pantofi cu senzor si un iPod sau iPhone poate crea un campionat de alergare mondial sau local. Isi poate seta niste obiective, de pilda sa arda 10.000 de calorii in doua saptamani sau sa alerge 100 de kilometri in sapte zile, iar sinergia softwarehardware ii poate arata in orice moment cum sta cu performanta.
Comunitatile create online, pe nise de pasiuni/interese, devin o mina de aur pentru promovarea brandurilor si fidelizarea consumatorilor. Nike si Apple, printr-o simpla aplicatie, isi asigura absolute gratuit o excelenta promovare in online pe care o fac fani ai celor doua marci. O relatie win-win, carevasazica. Credeti ca Andrei isi va alege pe viitor o alta marca de echipament sportiv si de music player? Exclus! A devenit dependent.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz