Aleksandras Česnavičius, PRO TV: Toamna se numără premierele TV
Reading Time: 3 minuteLa finalul lunii trecute, PRO TV a lansat grila de toamnă, care pariază pe reality show-ul „Sunt celebru, scoate-mă de aici”, o producție filmată în Republica Dominicană, ce va acoperi trei zile din săptămână. Din noua grilă nu vor lipsi nici show-uri consecrate precum „Vocea României”, „Las Fierbinți”, sau „Visuri la cheie”, dar nici noutățile, un nou serial, „Clanul”, promițând să combine calitatea cinematografică cu scene incredibile de acțiune.
Aleksandras Česnavičius, CEO al PRO TV, ne-a oferit mai multe detalii despre ce vor vedea românii la PROTV anul acesta, dar și despre atenția tot mai mare pe care televiziunea o acordă digitalului.
Tot mai multe televiziuni acordă o atenție din ce în ce mai mare conținutului digital. Cât de importantă este această componentă astăzi și cum vedeți următorii ani din acest punct de vedere?
Într-o televiziune, toate aceste medii sunt complementare. Nu cred că va avea loc un proces de înlocuire a unor medii de partea de digital, ci oamenii pot viziona din ce în ce mai mult conținut în diferite locuri. Pentru noi este un mijloc natural de dezvoltare pentru că avem o tradiție în producția de conținut de calitate. Aceasta este o nouă oportunitate de a relaționa mai bine cu o parte din audiență și de a fi mai prezenți în viețile acestora.
Cred că este o oportunitate uriașă. Cum un număr tot mai mare de oameni pot descoperi și interacționa cu conținutul produs de noi, implicit vom avea o audiență mai mare și se va produce mai mult buzz în jurul programelor. Cred că este o greșeală să credem că dacă ne limităm doar la TV audiențele vor rămâne constante în permanență.
Toate produsele vor fi disponibile în platforma VOYO cu șapte zile înainte de difuzarea pe post. Ce înseamnă această strategie pentru PRO TV?
Platforma se bucură de foarte mare popularitate și este unul dintre motivele principale pentru care oamenii au apreciat atât de mult VOYO în primăvara aceasta. Șapte zile înseamnă o perioadă optimă și suntem încrezători că veți putea vedea absolut toate, producțiile ce vor intra pe TV, în afară de știri, desigur, cu o săptămână în avans și în propriul ritm. Aceasta este o promisiune clară. Pentru noi este o oportunitate, care ne va ajuta să creștem popularitatea programelor și să oferim o relație mai bună cu fiecare produs în parte, dar la finalul zilei, spectatorii vor fi cei care vor decide.
Care sunt rezultatele pe care le-a avut PRO TV anul trecut și care sunt așteptările pe care le aveți pentru acest an?
Cel mai important indicator la care ne uităm din acest punct de vedere, este să păstrăm o distanță „sănătoasă” față de televiziunile concurente, ceea ce am avut cu siguranță anul trecut. Pentru mine, anul acesta este unul foarte bun, rezultatele pe ultimele opt luni sunt fenomenale, iar în această toamnă intrăm foarte bine pregătiți, cu producții de calitate. Deci nu am dubii că la finalul anului, în decembrie, când vom trage linie, vom avea un an foarte bun.
Grila de toamnă este una foarte diversă și sunt producții pentru toate gusturile. Care sunt elementele pe care le luați în calcul atunci când gândiți un produs pentru piața din România?
În fiecare dimineață când primim rating-urile putem vedea ce anume le place și ce nu telespectatorilor din România. Când am creat grila de toamnă, ne-am focusat pe diversitate și vei vedea că am reușit să aducem o notă de prospețime show-urilor pe care le producem în studio.
De asemenea, pentru că oamenilor le place să petreacă cât mai mult timp liber în exterior și vor să vadă ce se întâmplă afară, nu numai în studio, vom avea o serie de decoruri exotice, de pe o insulă.
Mai mult, am mai mizat și pe diversificarea genurilor programelor și cred că una dintre cele mai puternice declarații pe care le facem este că aducem producții locale, foarte bine executate pe televizoarele din România. Ca să conchid, grila va fi una foarte diversă și bine echilibrată.
Care sunt planurile pe care le aveți ca CEO al PRO TV?
Planurile mele nu s-au schimbat, trebuie să ne menținem poziția de lider de piață, dar în același timp trebuie să îmbrățișăm noile oportunități care apar: digitalul și schimbarea comportamentului audiențelor. Să continuăm să facem ceea ce știm cel mai bine și ne pricepem, dar în același timp să construim operațiuni noi la nivel regional.
Ce credeți că face PRO TV liderul pieței TV din România?
Cred că este o combinație dintre două lucruri. Pe de-o parte este echipa de profesioniști. Este un sentiment reconfortant că o bună parte dintre angajați lucrează aici chiar de la început.
Pe de altă parte, avem puterea să ne ținem de o promisiune pe care am făcut audienței noastre: să oferim informații obiective și divertisment de calitate. Cu această fundație puternică am reușit, de-a lungul timpului să ne menținem în poziția de lider.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 366 (16 septembrie – 16 octombrie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz