Marketing Interviuri

Alecsandru Grigoriu, Grapefruit: dorim să creștem treptat și organic

20 nov. 2018 3 min

Alecsandru Grigoriu, Grapefruit: dorim să creștem treptat și organic

Reading Time: 3 minute

Cu o investiție de aproximativ 50.000 de euro, Grapefruit a lansat anul acesta Picard, un instrument unic în piața de digital locală de generare de lead-uri, alternativă la formularele clasice, făcând tranziția către conversațiile de tip chatbot. Picard este gândit ca un framework ce are la bază un sistem de întrebări-răspunsuri mapate pe flow-urile dorite de clienți. Deasupra acestui framework se dezvoltă în paralel și o componentă de inteligență artificială care sa preia din excepțiile descoperite din conversații. La început, conversațiile sunt lucrate manual, avantaj fiind experiența Grapefruit vastă pe digital și user experience. Conversațiile sunt realizate având în minte obiectivul final al consumatorilor, păstrând tone-of-voice-ul și personalitatea companiilor care optează pentru formulare conversaționale.

Alecsandru Grigoriu, Lead User Experience Designer la Grapefruit, explică ce înseamnă acest nou produs marca Grapefruit și cum poate fi acesta folosit.

Alecsandru Grigoriu
Alecsandru Grigoriu

Alecsandru coordonează echipa de User Experience & Produs a Grapefruit și se asigură că totul este aliniat pe partea de interacțiune, emoție și experiență, atât în partea de business, cât și pe parte de utilizator. El este specializat în realizarea de experiențe cu utilizatori încă din primele faze de concept, folosind procese bine stabilite de user research & user testing.

De ce ați lansat acest produs?

Idea lansării unui produs Grapefruit a existat de foarte mult timp și au fost multiple inițiative. Ceea ce a catalizat apariția produsului actual Picard a fost participarea Georgianei Dragomir (n.r. General Managerul Grapefruit) la MIT Global Entrepreneurship Bootcamp. Georgiana a venit cu multă motivație, know-how și acest imbold a coincis și cu dorința mea de a explora aria de product design/development.

Un alt lucru pe care l-am luat în considerare a fost contextul actual al pieței. Interacțiunea digitală migrează treptat spre interfețe intuitive, mult mai aproape de modul natural în care interacționează oamenii. Această tendință combinată cu familizarizarea oamenilor cu experiențe de tip chatbot a întărit convingerea noastră că este momentul potrivit pentru acest produs.

Cui se adresează?

Momentan, targetăm, în principal, multinaționalele. Acest tip de companii au nevoie de o astfel de soluție deoarece deservesc un număr mare de clienți pentru care doresc să ofere o experiență personalizată. Produsul nostru se pliază perfect pe această nevoie și oferă și un nivel foarte mare de customizabilitate pe sistemele lor interne care sunt complexe și au nevoi de securitate foarte mari. Nu excludem pe viitor să deservim un public mai mare. Dorim însă să mai studiem acest aspect înainte de a crea o soluție care să se adreseze unui model de business diferit.

Cât ați investit în lansarea acestui produs?

Investiția în produsul Grapefruit începe de la procesul nostru de research continuu aplicat încă de la ideile inițiale — de la know-how-ul dobândit și oferit de Marius Ursache în industrie, la experiența Georgianei Dragomir la MIT Entrepreneurship Bootcamp, până la testarea și validarea ideilor inițiale de către echipa de produs care au dus în final la Picard (creare de prototipuri, interviuri, discuții și workshop-uri cu stakeholderi, dezvoltare MVP etc). Dacă ar fi să rezumăm investiția noastră din capitaluri proprii se ridică la aproximativ 50.000 euro. Momentan ne concentrăm pe produs, pe clienți și ulterior ne vom gândi și la oportunități de investiții externe dacă va fi cazul.

Ce așteptări aveți în primul an de funcționare?

În primul an ne dorim să creștem treptat și organic. Ne dorim parteneriate pe o perioadă mai îndelungată deoarce setup-ul inițial implică o analiză temeinică a sistemelor interne și o integrare complexă care implică investiții din ambele părți. Target-ul nostru este să oferim această soluție cel mult pentru 10 clienți și în momentul în care vom stabiliza un proces de lucru sistematizat, vom putea scala la un număr mai mare de companii. Cel mai important de reținut este că ne dorim relații de parteneriat cu clienții nostri deoarece numai așa putem oferi soluții care să aducă rezultate concrete și scalabile. 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: