Interviuri

AI, standarde și autenticitate în comunicarea digitală

31 oct. 2024 5 min

AI, standarde și autenticitate în comunicarea digitală

Reading Time: 5 minute

Fondat și organizat de The Institute, Internetics este festivalul de marketing digital care stabilește standardele în comunicarea online din România. De la prima ediție din 2001, festivalul a jucat un rol esențial în conturarea industriei online din țară, premiind cele mai inovatoare campanii interactive și tehnologii de promovare online. Ediția din acest an, cu mesajul „Internetics. Update your clout.”, reflectă angajamentul de a îmbunătăți imaginea și prestigiul online al participanților, agențiilor și brandurilor.

În cadrul ediției din 2024, care reunește 28 de agenții și companii care au înscris proiecte pentru 59 de branduri și ONG-uri, demonstrând astfel diversitatea și dinamismul industriei. Juriul ediției de anul acesta include 98 de specialiști în marketing digital și comunicare online, alături de experți în cercetare, media și consultanță.

Despre AI, standarde și autenticitate în comunicarea digitală, vorbesc, în acest interviu, Lazăr Anda Georgiana, Brand Manager la UniCredit Bank, și Andrei Paraschiv, Digital Marketing Manager la Raiffeisen Bank.

Anda Georgiana Lazar foto2 Internetics2024

Anda Lazăr este un profesionist cu o experiență de peste 21 ani în marketing și comunicare, având o carieră consolidată la Leo Burnett, unde a colaborat cu branduri de renume. Anda a coordonat proiecte premiate la festivaluri locale și internaționale de publicitate. Din 2015, ea ocupă poziția de Brand Manager la UniCredit, unde se ocupă de comunicarea de marketing externă și internă legată de brandingul corporativ și al băncii.

Andrei Paraschiv foto Internetics2024 2

Cu o experienta de peste 10 ani în marketing digital și strategii multi-channel, Andrei Paraschiv a gestionat campanii de amploare pentru branduri de renume precum Oracle EMEA și EA Mobile, punând accent pe marketingul mobil și pe optimizarea experienței clientului. În prezent, Andrei conduce echipa de marketing digital la Raiffeisen Bank, unde dezvoltă campanii bazate pe date și se concentrează pe eficiența în achiziția, retenția și upselling-ul clienților.

Care a fost experiența de a juriza Internetics? Este prima oară când jurizezi competiția? Cum îți influențează experiențele profesionale perspectiva atunci când evaluezi înscrierile și care sunt criteriile cheie pe care le iei în considerare atunci când evaluezi înscrierile pentru Internetics?

Andrei Paraschiv (AP): Este prima dată când jurizez. Mi-a plăcut foarte mult, vă mulțumesc pentru invitație!

Anda Lazăr (AL): Spre deosebire de Andrei, din 2018, când am făcut prima dată parte din juriu, mă simt în fiecare an „back to school” pentru câteva săptămâni, cât durează jurizarea. În primul rând, învăț ceva nou cu fiecare caz în parte – asta îmi place cel mai mult și îmi dă un boost de energie creativă. Apoi, nu doar evaluez, dar îmi și autoevaluez, prin prisma experienței mele de agenție și de lucru într-o companie multinațională, nivelul de înțelegere și contextualizare, pentru că nu vreau să pic în capcana automatismelor pe care le dezvolți fără să vrei lucrând mai mult timp pentru un singur brand. Când am senzația că îmi pierd busola și devin subiectivă, mă reîntorc la criteriile date de organizatori pentru categoria pe care o jurizez, pentru că simt și multă responsabilitate în judecarea corectă a proiectelor din concurs.

Ce ar trebui să vedem mai des în campaniile din industrie și ce ar trebui să ia în calcul mai des atât clienții, cât și agențiile?

AL: Onestitate. La finalul zilei, este despre creșterea vânzărilor și despre profitabilitate, atât pentru client, cât și pentru agenție, și este firesc să fie așa. Și mai puțin orgoliu, pentru că asta afectează calitatea.

AP: Eu cred că ar trebui să vedem mai des autenticitate și implicare reală din partea brandurilor. Atât clienții, cât și agențiile ar trebui să ia în calcul relevanța mesajului pentru publicul țintă și sustenabilitatea pe termen lung a strategiilor de marketing.

Cum crezi că impactează creșterea rapidă a tehnologiei calitatea și natura proiectelor digitale și în ce mod crezi că tehnologia AI va influența sau modela standardele viitoare ale industriei?

AL: Evoluția tehnologiei democratizează creativitatea. Asta e bine, pentru că dă curaj mai multor oameni să încerce să își promoveze afacerile fără costuri mari. Însă cred că va scădea calitatea; vor fi multe „look alike” (oricum sunt deja multe) și nu va genera idei noi.

AP: Tehnologia AI va ridica și mai mult standardele prin personalizare avansată, optimizarea campaniilor și predicții mai precise privind comportamentul consumatorilor.

Care crezi că este cea mai bună campanie din România din toate timpurile?

AL: După ce criteriu? Digitală sau… – meteahnă de jurat 😊. Dacă mă întrebi care este cea mai memorabilă campanie a generației mele (atunci digitalul nu prea exista): Altex „Halatul” și „Ala negru de respiră greu” (Bogdan Naumovici – Leo Burnett).

AP: (zâmbind) Campaniile Raiffeisen, desigur! :)

Ce sfaturi le-ai da agențiilor și brandurilor care doresc să exceleze în comunicarea digitală?

AL: Să fie curajoși, să își urmeze instinctul. Și când zic instinct, mă refer la a avea încredere în omul lor de digital sau în agenție. Nimeni nu mai deține azi rețeta perfectă.

AP: Le-aș recomanda să fie autentice, să înțeleagă profund publicul țintă, să utilizeze datele inteligent, să se adapteze rapid la noile tehnologii și tendințe și să prioritizeze creațiile de conținut captivante și relevante.

Ce noi categorii sau domenii ai dori să vezi incluse în competițiile Internetics viitoare?

AL: Best AI campaign? 😊

AP: Aș dori să văd inovație tehnologică și mai mult impact social.

Cum vezi evoluția rolului comunicării digitale în următorii 5-10 ani? Cum arată viitorul în digital?

AL: N-am globul de cristal. Pentru cât de repede evoluează lucrurile, 5-10 ani este un termen lung; nimeni nu își mai face planuri (nici chiar în business) pe așa o perioadă. Cred că trebuie să fim atenți doar să nu picăm de tot în capcana digitală. Viața reală se întâmplă offline; digitalul ar trebui să fie o reflexie a ei, nu să devină locul exclusiv de desfășurare.

AP: Acum 5-10 ani, înainte de pandemie, comunicarea online, personalizarea și AI încă miroseau a nou. Acum deja intrăm într-o adolescență; mă aștept ca peste 10 ani să ieșim din zona de experimentare și comunicarea să fie ultra complexă cu ajutorul inteligenței artificiale. Mă aștept ca în următorii 10 ani să vedem prima campanie făcută integral de inteligența artificială și, așa cum orice brand are acum un website, peste 10 ani, orice brand va avea un AI care comunică 1:1 cu clienții sau potențialii clienți.

Și în final, de ce merită să te înscrii la Internetics?

AL: Competițiile au rolul lor. Vezi dacă ai făcut bine și mai bine ca alții. Și apoi, trebuie să fii mândru dacă ideea ta a fost copiată; înseamnă că ai schimbat ceva în industrie.

AP: Consider că prin competiție ne forțăm să ne depășim; iar cum aici suntem într-o competiție, devenim mai buni.

Ediția cu numărul 24 se desfășoară sub mesajul „Internetics. Update your clout.” și prezintă modul în care festivalul Internetics face un update de imagine și de prestigiu online tuturor celor implicați: participanți, jurați – agențiilor și valorii portofoliului lor, dar și brandurilor pentru care lucrează. Internetics servește nu doar ca o platformă de evaluare și recunoaștere, ci și ca un instrument de conectare între creativitate și nevoile pieței, subliniind excelența în publicitatea digitală din România.

Cu Anda și Andrei vă veți întâlni la Gala de Premiere Internetics 2024, care va avea loc în data de 25 noiembrie la NORD Events Center by Globalworth, într-un moment ce promite să celebreze excelența și inovația din industria de publicitate digitală din România, încă o dată, pentru cel de-al 23-lea an de existență. 

Array

Articole pe aceeași temă: