Ai încredere în tine. Proiectul prin care adolescenții învață să creadă în resursele lor
Reading Time: 3 minutePeste 10.000 de elevi adolescenți din mediul rural au învățat cum să aibă mai multe încredere în ei – în ideile și corpul lor – datorită participării în acest an la proiectul „Ne încredem în educație” desfășurat de World Vision România și Dove. Proiectul face parte din programul Dove – Ai încredere în tine.
Participanții în program sunt elevi de gimnaziu și provin de la aproximativ 100 de școli partenere World Vision România. Programul e susținut de Ministerul Educaţiei pentru anul şcolar 2021-2022.
Elevii au discutat pe teme legate de încrederea în sine, stimă de sine, încredere în propriul corp, au identificat standardele de frumusețe impuse de social media și au aflat că acestea pot duce la scăderea stimei de sine.
Sesiunile au fost susținute de peste 290 de profesori și trei elevi din Consiliul Consultativ al Copiilor World Vision România.
Dove – Ai încredere în tine este un program lansat la nivel mondial în 2004 și își propune să crească stima de sine a adolescenților și să susțină viitoarea generație de adulți să se bucure de modul în care arată. Peste 69 de milioane de tineri au participat la aceste ateliere începând cu 2004.
Programul a fost lansat anul acesta la nivel local după ce un studiu a arătat că 74% dintre fetele din România care au încredere în sine scăzută folosesc aplicații de editare foto, iar mai mult de jumătate folosesc filtre pentru a le face „să arate mai bine”.
„Într-o lume în care informația este pretutindeni, educația înseamnă tot mai mult încredere în sine, în propriile idei, în propriul corp. Pentru că încrederea scăzută în propriul corp are impact asupra bunăstării psihologice și sănătății mentale, dar și asupra relațiilor, educației și aspirațiilor tinerilor. Educație nu ar mai trebuie să însemne doar cunoștințe academice, ci mai ales informații și deprinderi care să-i facă pe copii să crească armonios. Să devină tineri și adulți echilibrați emoțional”, afirmă Mihaela Nabăr, Director Executiv al World Vision România.
„Am învățat despre a avea încredere în noi, despre a nu ne fi rușine cu noi, cu felul în care arătăm sau ne îmbrăcăm, despre igienă sau alimentație corespunzătoare. Înainte îmi era rușine că am părul prea lung și după acest program am aflat că nu trebuie să-mi fie rușine și că sunt unică în felul meu”, spune Amalia Ionela, elevă clasa a VI-a, județul Ialomița.
„După un an atipic precum 2020, în care copiii au petrecut o mare parte din timp în case, în fața ecranelor telefoanelor și calculatorului, este important sa conștientizăm impactul pe care această nouă realitate îl poate avea asupra dezvoltării tinerilor. În acest sens, la începutul anului am derulat în Romania un studiu care confirmă legătura directă între timpul petrecut pe rețelele de socializare, utilizarea diferitelor filtre din aplicațiile de retușare a fotografiilor și nivelul scăzut al stimei de sine. Credem că ține de noi toți să facem din rețelele de socializare un spațiu pozitiv și creativ, un mediu de liberă exprimare și nu o sursă de auto-validare și anxietate. Programul Dove – Ai încredere în tine este un destinat în întregime adolescenților din Romania și își propune să ajute la creșterea încrederii în sine și în felul în care arată, astfel încât să își atingă potențialul maxim”, afirmă Cristina Moraru, Category Manager Skin Cleansing, Unilever SCE.
Programul Dove – Ai încredere în tine a fost lansat în România la începutul anului 2021 printr-un proiect pilot desfășurat în perioada ianuarie-februarie în şapte şcoli din Bucureşti, Craiova, Sighetu Marmaţiei (Maramureş) şi Răducăneni (Iaşi).
„Ai încredere în tine” urmărește trei direcții. Prima este cea de a pune la dispoziția cetățenilor resurse care să îi ajute în discuțiile cu tinerii şi educarea lor în ceea ce privește stima de sine. Colaborând cu experți din domeniul psihologiei, al sănătății şi mediei, Programul Dove „Ai încredere în tine” a dezvoltat o gamă de resurse – videoclipuri, activităţi, studii de caz şi consiliere profesională – pentru a ajuta la ghidarea părinţilor şi a adolescenţilor. A fost dezvoltat, de asemenea, şi un set de resurse bazat pe dovezi destinate profesorilor şi şcolilor – „Am încredere în mine”, având drept public ţintă tinerii de 11-14 ani. Instrumentele, care se pot descărca gratuit de pe site-ul www.dove.com/incredere, le permit profesorilor şi școlilor să organizeze ateliere pe tema încrederii în propriul corp, pentru a explora impactul pe care idealurile de imagine portretizate de mass media îl au asupra stimei de sine a tinerilor.
World Vision România este o organizație care desfășoară programe de intervenție umanitară de urgență, dezvoltare și advocacy, punând în centrul activității sale bunăstarea copilului. Organizația se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile și comunitățile, în scopul depășirii sărăciei și nedreptății. Fundația lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen.
World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International, prezent în aproape 100 de țări din întreaga lume. În 30 de ani de prezență în România, am ajutat peste 500.000 de copii și adulți, în aproape 500 de comunități din 18 județe.
Photo 89801630 © Rawpixelimages | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz