AI for All: Cum aduce Samsung inteligența artificială mai aproape de români
Reading Time: 4 minuteSamsung a prezentat la începutul acestui an, la CES, viziunea „AI for All”, ce consolidează încrederea pe care o are compania în inteligența artificială (AI) și faptul că ea le va permite oamenilor să își gestioneze dispozitivele mai intuitiv și mai convenabil ca oricând.
„AI for All” urmărește să educe publicul larg despre beneficiile inteligenței artificiale prin informații clare și relevante, care le permit consumatorilor să utilizeze AI într-un mod inteligent și sigur.
Samsung dorește să le demonstreze românilor cum inteligența artificială chiar poate îmbunătăți calitatea vieții integrând funcții de AI în produsele sale pentru a simplifica activitățile cotidiene și pentru a îmbunătăți experiențele de divertisment ale utilizatorilor din România și din întreaga lume.
Cum văd românii inteligența artificială
De ce? Pentru că românii, cunoscuți pentru apetența crescută pentru noile tehnologii, sunt curioși și când vine vorba despre inteligența artificială. Chiar în septembrie anul acesta am aflat, grație unui studiu realizat de Samsung împreună cu Cult Research, pe un eșantion de 400 de respondenți din România, că aproape doi din trei consumatori (62%) sunt entuziasmați de posibilitățile oferite de AI și declară că vor folosi această tehnologie în toate aspectele vieții. Mai mult, 65% dintre cei care folosesc produse AI declară că le utilizează pentru a simplifica sarcinile zilnice, iar 30% pentru divertisment.
Numai că, dincolo de entuziasm, inteligența artificială și aplicațiile sale sunt prea puțin înțelese. Oamenii au cunoștințe care se limitează la exemple de utilizare a inteligenței artificiale când vine vorba despre GPS-ul mașinii sau AI-ul generativ (tool-uri precum Chat GPT). Peste jumătate dintre respondenții studiului citat mai sus (56%) consideră că nu au suficiente informații despre beneficiile și modurile de utilizare a AI.
AI: Early adopters și precauție
Conform altui studiu realizat anul acesta de Kantar pentru Samsung România, românii cu venituri peste medie (venituri de peste 5.000 de lei, din zone urbane, care dețin cel puțin un produs electronic premium) se declară a fi deschiși în utilizarea AI. Astfel, 67% dintre aceștia declară ca înțeleg ce înseamnă AI-ul și că știu produse sau servicii care folosesc deja această tehnologie.
Pentru Generația Z (tinerii sub 24 de ani), inteligența artificială face parte integrantă din viața lor în mediul digital. Ei folosesc AI-ul în principal pentru a traduce texte sau pentru a căuta informații pe internet, dar interesul pentru această tehnologie este mai scăzut în ceea ce privește alte tipuri de utilizări.
Iar în zona segmentului de consumatori cu venituri ridicate (peste 10.000 lei/lunar) foarte mulți (85%) văd deja AI-ul ca un partener valoros la locul de muncă, complementând aptitudinile pe care le au oamenii. Mai mult, aproximativ 70% dintre cei din acest segment sunt de acord că AI-ul le economisește timp, ajutând la reducerea activităților repetitive, iar circa 60% dintre ei au început deja să integreze tool-uri cu AI în viața lor de zi cu zi, prin intermediul asistenților virtuali digitali sau a aplicațiilor de monitorizare a sănătății.
Există, însă, și o atitudine precaută legată de AI. Un sondaj realizat pe un eșantion de peste 11.000 de persoane din zece țări europene a relevat că mai bine de jumătate dintre persoanele intervievate își doresc ca inteligența artificială să le simplifice viața (53%), să îmbunătățească divertismentul și calitatea vieții. Problema este că doar 15% dintre europeni știu cum să obțină aceste beneficii în viața de zi cu zi și 38% au declarat că nu se simt incluși în discuțiile actuale despre inteligența artificială.
AI for All
Era normal, deci, pentru un brand high-tech cum este Samsung să vină în întâmpinarea acestor tendințe și să le arate românilor cum pot obține beneficii reale în viețile lor cotidiene cu ajutorul funcțiilor AI din produsele Samsung pe care le dețin.
„Românii vor în primul rând ca AI-ul integrat în obiceiurile lor zilnice să le simplifice viața. Ne dorim mai mult timp și ne dorim ca inteligența artificială să ne ajute cu asta. Dacă AI-ul reușește să ne facă să lucrăm un pic mai eficient, asta ne va determina să integrăm soluții AI în viața noastră.”, a spus Corina Sandu, Campaign & Category Manager Samsung Electronics, la Zilele Biz 2024. Ea a adăugat că provocarea pentru Samsung, dar și pentru toți jucătorii din domeniu, este să facă inteligența artificială relevantă și plină de sens pentru consumatori.
„AI for All” înseamnă a aduce inteligența artificială mai aproape de oameni prin produsele Samsung. Astfel au apărut primele telefoane cu tehnologie AI, seria Galaxy S24 dotată cu Galaxy AI și realizată în colaborare cu parteneri importanți în domeniu, printre care și Google. Smartphone-ul Samsung revoluționează deja comunicarea prin funcții precum Live Translate, care oferă traduceri bidirecționale de voce și text ale convorbirilor telefonice în aplicația nativă, în timp real, fără aplicații terțe. Sau prin funcția Interpreter, prin care conversațiile în timp real pot fi traduse instantaneu pe ecranul divizat, astfel încât persoanele care se află față în față să poată citi o transcriere text a ceea ce a spus cealaltă persoană, chiar și fără date mobile sau Wi-Fi.
Iar cu funcția Circle to Search, realizată alături de Google, poți încercui, evidenția, desena sau atinge orice obiect de pe ecranul Galaxy S24 pentru a vedea rezultate utile despre acesta, inclusiv de unde îl poți cumpăra, dacă este vorba despre un produs comercial.
Iar din această toamnă, Galaxy AI este disponibil în limba română, în urma unui update ce poate fi descărcate ca pachet de limbă din aplicația Setări a dispozitivelor Galaxy compatibile.
Sunt doar câteva exemple din galaxia de soluții bazate pe AI de la Samsung care demonstrează că viitorul bazat pe inteligența artificială poate aduce o viață mai bună.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz