Agroserv Măriuța, companie românească de agricultură și deținătoarea brandului Lăptăria cu Caimac, raportează vânzări de 59,8 milioane de lei în primele nouă luni din 2023, o creștere de 9% față de aceeași perioadă a anului trecut, și o pierdere netă de 1,5 milioane de lei, o scădere cu 57% comparativ cu 2022.
„Anul 2023 se dovedește a fi cel mai provocator an pentru sectorul agricol din România, seceta afectând grav culturile din toată țara, ceea ce are un impact negativ și asupra evoluției noastre. În primele nouă luni din 2023, am înregistrat rezultate contradictorii la nivelul segmentelor de afaceri, cu creșteri de 31% ale operațiunilor fabricii și de 39% ale activității de zootehnie, cea din urmă fiind afectată de scăderea drastică a activității vegetale cu 57%. În acest context, pentru a reflecta cu acuratețe realitățile actuale ale pieței, am fost nevoiți să revizuim bugetul pentru 2023. Astfel, estimăm că vom încheia anul cu o cifră de afaceri de 81,6 milioane de lei și o pierdere netă de 3 milioane de lei. Privind la întregul an 2023, am înregistrat o evoluție pozitivă la nivelul operațiunilor din fabrică, având profit în primele nouă luni și fiind optimiști că acest segment de afaceri va închide anul profitabil. În plus, în ceea ce privește planurile noastre referitoare la extinderea prezenței în piață a produselor Lăptăria cu Caimac și a creșterii fluxurilor de venituri, ne bucurăm că am reintrat într-o rețea națională de retail și suntem în discuții cu un alt retailer important pentru a începe livrările în 2024.”
Cornel Dănilă, Director General, Lăptăria cu Caimac
Cifra de afaceri generată de vânzarea produselor lactate, semifabricate, precum și de mărfuri a atins valoarea de 39,5 milioane de lei, o creștere de 31% față de aceeași perioadă din 2022, aceasta având cea mai mare contribuție la cifra de afaceri totală din primele nouă luni din 2023.
Veniturile din activitatea de zootehnie au înregistrat valoarea de 14 milioane de lei, +39%, în principal datorită vânzării de lapte crud, de 10,4 milioane de lei, urmată de vânzarea de animale, de 2,3 milioane de lei, și vânzări de mărfuri de 1,3 milioane de lei.
În primele nouă luni din 2023, Agroserv Măriuța a înregistrat o producție totală de lapte de 10,9 milioane de litri, o creștere cu 7% comparativ cu perioada similară din 2022. Prin urmare, producția medie în primele nouă luni din 2023 a fost de peste 40 tone/zi, o creștere de 8% față de perioada comparabilă a anului trecut. Fabrica a utilizat 54% din producția de lapte a fermei.
Veniturile din activitatea vegetală au ajuns la 6,2 milioane de lei în primele nouă luni din 2023, o scădere de 57% comparativ cu aceeași perioadă din 2022, din cauza secetei severe. Aceasta a afectat în special cultura de porumb, existând un grad de calamitate de peste 84% a întregii suprafețe cultivate cu porumb. Astfel, compania a exploatat în această perioadă o suprafață de aproximativ 2.500 ha, înregistrând o producție totală de de 6.781 tone de cereale, din care cultura de grâu a reprezentat 63% din această producție, rapița – 29% și porumbul – 8%.
Agroserv Măriuța este o companie listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București sub simbolul bursier MILK ce desfășoară o activitate agricolă mixtă de cultură vegetală combinată cu creșterea animalelor. Din 2018, compania și-a adăugat o noua arie de business și anume procesarea laptelui de vacă, respectiv obținerea de produse lactate – lapte integral ambalat la sticlă, brânzeturi maturate, produse acidofile. Compania a lansat brandul „Lăptăria cu Caimac”, care de mai bine de trei ani livrează pe piață lactate naturale, fără adaosuri inutile, fără lapte praf și cu o grijă deosebită pentru a procesa minimal laptele. Agroserv Măriuța este printre foarte puținele companii din România cu trasabilitate 100% pentru materia primă, până la nivel de tratament al plantelor care compun hrana.
În contextul alegerilor prezidențiale și parlamentare din România, TikTok își reafirmă angajamentul de a proteja integritatea procesului electoral și de…
PPC Renewables începe faza de construcție a trei noi parcuri eoliene în Grecia, cu o capacitate totală de aproximativ 100…
Xiaomi lanseaza în România noile Xiaomi Smart Band 9 Pro și Xiaomi Smart Band 9 Active, dispozitive portabile concepute pentru…
AROBS Engineering a început faza de testare a dispozitivelor prototip AlertBox, care conectează două rețele globale de sateliți (Starlink și…
Avon, unul dintre principalii jucători globali din industria frumuseții, își continuă angajamentul de a inova și inaugurează propriul concept store,…
Fondatorii Revolut, Nik Storonsky și Vlad Yatsenko, au făcut cunoscute vineri, pe scena evenimentului The Revolutionaries organizat la Londra, principalele…