Companii

Agroserv Măriuța (Lăptăria cu Caimac) raportează vânzări de 59,8 mil. lei în primele nouă luni din 2023

Reading Time: 3 minute

Agroserv Măriuța, companie românească de agricultură și deținătoarea brandului Lăptăria cu Caimac, raportează vânzări de 59,8 milioane de lei în primele nouă luni din 2023, o creștere de 9% față de aceeași perioadă a anului trecut, și o pierdere netă de 1,5 milioane de lei, o scădere cu 57% comparativ cu 2022.

„Anul 2023 se dovedește a fi cel mai provocator an pentru sectorul agricol din România, seceta afectând grav culturile din toată țara, ceea ce are un impact negativ și asupra evoluției noastre. În primele nouă luni din 2023, am înregistrat rezultate contradictorii la nivelul segmentelor de afaceri, cu creșteri de 31% ale operațiunilor fabricii și de 39% ale activității de zootehnie, cea din urmă fiind afectată de scăderea drastică a activității vegetale cu 57%. În acest context, pentru a reflecta cu acuratețe realitățile actuale ale pieței, am fost nevoiți să revizuim bugetul pentru 2023. Astfel, estimăm că vom încheia anul cu o cifră de afaceri de 81,6 milioane de lei și o pierdere netă de 3 milioane de lei. Privind la întregul an 2023, am înregistrat o evoluție pozitivă la nivelul operațiunilor din fabrică, având profit în primele nouă luni și fiind optimiști că acest segment de afaceri va închide anul profitabil. În plus, în ceea ce privește planurile noastre referitoare la extinderea prezenței în piață a produselor Lăptăria cu Caimac și a creșterii fluxurilor de venituri, ne bucurăm că am reintrat într-o rețea națională de retail și suntem în discuții cu un alt retailer important pentru a începe livrările în 2024.”

Cornel Dănilă, Director General, Lăptăria cu Caimac

Cifra de afaceri generată de vânzarea produselor lactate, semifabricate, precum și de mărfuri a atins valoarea de 39,5 milioane de lei, o creștere de 31% față de aceeași perioadă din 2022, aceasta având cea mai mare contribuție la cifra de afaceri totală din primele nouă luni din 2023.

Veniturile din activitatea de zootehnie au înregistrat valoarea de 14 milioane de lei, +39%, în principal datorită vânzării de lapte crud, de 10,4 milioane de lei, urmată de vânzarea de animale, de 2,3 milioane de lei, și vânzări de mărfuri de 1,3 milioane de lei.

În primele nouă luni din 2023, Agroserv Măriuța a înregistrat o producție totală de lapte de 10,9 milioane de litri, o creștere cu 7% comparativ cu perioada similară din 2022. Prin urmare, producția medie în primele nouă luni din 2023 a fost de peste 40 tone/zi, o creștere de 8% față de perioada comparabilă a anului trecut. Fabrica a utilizat 54% din producția de lapte a fermei.

Veniturile din activitatea vegetală au ajuns la 6,2 milioane de lei în primele nouă luni din 2023, o scădere de 57% comparativ cu aceeași perioadă din 2022, din cauza secetei severe. Aceasta a afectat în special cultura de porumb, existând un grad de calamitate de peste 84% a întregii suprafețe cultivate cu porumb. Astfel, compania a exploatat în această perioadă o suprafață de aproximativ 2.500 ha, înregistrând o producție totală de de 6.781 tone de cereale, din care cultura de grâu a reprezentat 63% din această producție, rapița – 29% și porumbul – 8%.

Agroserv Măriuța este o companie listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București sub simbolul bursier MILK ce desfășoară o activitate agricolă mixtă de cultură vegetală combinată cu creșterea animalelor. Din 2018, compania și-a adăugat o noua arie de business și anume procesarea laptelui de vacă, respectiv obținerea de produse lactate – lapte integral ambalat la sticlă, brânzeturi maturate, produse acidofile. Compania a lansat brandul „Lăptăria cu Caimac”, care de mai bine de trei ani livrează pe piață lactate naturale, fără adaosuri inutile, fără lapte praf și cu o grijă deosebită pentru a procesa minimal laptele. Agroserv Măriuța este printre foarte puținele companii din România cu trasabilitate 100% pentru materia primă, până la nivel de tratament al plantelor care compun hrana.

Gabriel Barliga

Recent Posts

PepsiCo România anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr – cu gust de lămâie

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr - cu gust de…

3 ore ago

Universul Beetlejuice a prins viață cu Fanta The Afterlife Experience, cea mai nouă campanie semnată VML România

Fanta și VML România au redefinit Halloween-ul anul acesta printr-un parteneriat global cu Warner Bros. pentru lansarea filmului Beetlejuice Beetlejuice, o…

4 ore ago

Carnia sărbătorește împlinirea a 30 de ani ai brandului Ana și Cornel cu o campanie semnată FCB Bucharest

O afacere de familie din Mizil a devenit, în cele trei decenii de activitate, unul din cele mai îndrăgite branduri…

5 ore ago

Vinoteca Românească: Cum a salvat o investiție de 500.000 euro unele dintre cele mai vechi vinuri ale României

Vinoteca Românească și-a propus conservarea și popularizarea vinurilor românești, reușind să creeze un adevărat tezaur al vinificației românești. Totul a…

8 ore ago

Kostas Salvaras, noul Area Vice President South-East Europe Cluster al Philip Morris International

De la începutul lunii septembrie, Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Kostas Salvaras în funcția de Area Vice President…

9 ore ago

Primul hub de longevitate din România s-a deschis la București, după o investiție de peste un milion de euro

Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…

11 ore ago