Companii

Agroland Agribusiness vrea vânzări de 48 mil. lei în 2022 și pune accentul pe agricultura ecologică

Reading Time: 2 minute

Agroland Agribusiness, companie antreprenorială românească specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultura convențională și organică, vizează vânzări nete de 47,9 milioane de lei pentru anul 2022, EBITDA de 4,2 milioane de lei și un profit net de 3,3 milioane de lei.

Compania își propune să devină furnizorul principal pentru piața agriculturii ecologice din România până în 2023.

„În 2022 ne propunem să ne consolidăm poziția pe piața agriculturii din România și să devenim unul dintre cei mai importanți furnizori de produse pentru fermierii care cultivă în regim ecologic. La nivelul companiei, avem stabilită o strategie axată pe mai multe paliere de dezvoltare, precum mărirea echipei, extinderea geografică, realizarea de parteneriate cu furnizori din România și din străinătate și lansarea unei game de noi produse din categoria pesticidelor, îngrășămintelor și nu numai.”

Florin Radu, Director General al Agroland Agribusiness

Compania consideră că cele mai importante provocări ale anului 2022 vor fi legate de inflație și creșterea costurilor în toate industriile, în special în domeniul energiei.

„Chiar dacă prețurile inputurilor agricole au crescut semnificativ, la categoria de produse fertilizanți vedem o majorare a prețurilor de aproximativ 250%-300%, iar pentru fermieri nevoia de finanțare a crescut exponențial, în același timp pe trendul actual de creștere al prețurilor produselor alimentare, înseamnă că și fermierii se pot aștepta, la rândul lor, la o compensare în randament prin prețul crescut al produselor agricole din acest an”, spune Florin Radu. 

Agroland Agribusiness continuă și în acest an să își mărească echipa cu zece noi angajați, care vor contribui la extinderea afacerii prin deschiderea a două noi birouri și depozite regionale, în București și Timișoara. Noile locații vor avea rolul de a mări aria de acoperire în regiunile Sud, Sud-Est și Vest ale României.

În prezent, compania activează în zona de Sud-Vest a țării, respectiv în județele Dolj, Olt, Mehedinți, Argeș, Teleorman, Vâlcea și Gorj.

Tot anul acesta, Agroland Agribusiness are în vedere investiții în divizia de retail prin dezvoltarea unei game de produse ecologice pentru fermierii mici și gospodării – o parte din produse care sunt vândute către fermierii mari, dar și pachete specializate, de dimensiuni reduse, potrivite pentru nevoile acestora. Ulterior, aceste produse vor fi introduse în rețeaua de magazine Agroland.

În ceea ce privește recuperarea creanțelor de la fermieri, compania va continua în 2022, ca și în anii trecuți, să acorde o atenție sporită acestei activități. În momentul de față, datorită eforturilor depuse în această direcție de-a lungul timpului, Agroland Agribusiness are o rată de recuperare a creanțor ridicată, de 99%.

Acțiunile Agroland Agribusiness sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 15 iunie 2021 și se tranzacționează sub simbolul AAB. Compania are o capitalizare de piață de peste 30 milioane de lei, iar începând cu data de 11 octombrie 2021, acțiunile AAB sunt incluse în indicele BET-AeRO dezvoltat de BVB pentru piața AeRO.

Principalele inputuri agricole comercializate de Agroland Agribusiness sunt fertilizanții, pesticidele, semințele și combustibilii. În plan secundar, Agroland Agribusiness este implicată și în trading-ul cu cereale, activitate prin care achiziționează cereale de la fermieri și le valorifică către traderii mari care operează doar în puncte fixe sau doar în porturi.

Gabriel Barliga

Recent Posts

Braiconf anunță relansarea magazinului său cu un portofoliu nou și diversificat de produse

Compania Braiconf, sinonimă cu excelența în producția de cămăși bărbătești de aproape un secol, marchează un nou capitol în istoria…

1 minut ago

White Image integrează WhatsApp în soluțiile sale și atinge o rată de citire a mesajelor de 75% în campaniile de brand

White Image, lider în automatizarea și optimizarea proceselor de afaceri, și-a extins portofoliul de servicii oferite cu o nouă soluție…

15 minute ago

Video Games Europe și Asociația Dezvoltatorilor de Jocuri Video din România lansează campania despre jocuri video pentru părinții și tutorii români

În perioada premergătoare Crăciunului, organizația Video Games Europe lansează “Seize the Controls”, campanie ce își propune să reamintească părinților care…

32 de minute ago

Grupul PPC începe producția de energie regenerabilă în Italia

Grupul PPC intră pe piața energiei regenerabile din Italia prin două centrale fotovoltaice noi, cu o capacitate totală instalată de…

o oră ago

DAN AIR a transportat peste 200.000 de pasageri, iar 96% dintre zboruri au fost operate la timp

Compania aeriană 100% românească, DAN AIR, a împlinit pe data de 11 decembrie un an de operare pe Aeroportul Internațional…

o oră ago

DP World România: investiții de peste un milion de euro în dezvoltarea angajaților și o cultură orientată spre oameni

Cu peste 1 milion de euro investiți în dezvoltarea angajaților în ultimii 10 ani și o rată de rotație anuală…

o oră ago