Agilitate în comunicare la NN România prin soluțiile de data intelligence de la Leo Burnett
Reading Time: 3 minuteLa începutul anului 2021, NN a schimbat modul în care monitorizează eficiența comunicării, ca parte a procesului de digitalizare prin care trece compania. În parteneriat cu echipa de data intelligence din Leo Burnett, au dezvoltat o serie de tool-uri de date care îi fac mai agili în eficientizarea comunicării și luarea deciziilor de marketing.
Am vorbit despre toate acestea cu Irina Cărbunescu, Data Intelligence Director la Leo Burnett România, și Laura Băloi, Head of Digital and Customer Strategy la NN România.
De ce sunt importante soluțiile de data intelligence în marketingul actual?
Irina Cărbunescu: Studiile arată că anul 2020 a generat un salt de 5-10 ani, în funcție de țară, în ceea ce privește transformarea digitală. Acum, orice companie, indiferent de obiectul de activitate, evoluează către a deveni o „tech company”. În Leo Burnett, considerăm că nu mai suntem doar în businessul creativ, ci în cel de soluții de comunicare bazate pe date, pentru creșterea businessului clienților noștri. Marketingul actual este despre înțelegerea și răspunsul în timp real la nevoile și cerințele consumatorilor, iar asta îl face dependent de tehnologie.
Laura Băloi: În ultimii doi ani, spre exemplu, businessul generat din lead-uri ca parte a campaniilor noastre de digital performance a crescut exponențial, anul acesta depășind în prima jumătate a anului întreaga valoare generată în 2020. Este esențial, astfel, să urmărim permanent eficiența mixului de media și a variabilelor de comunicare, personalizarea comunicării și creșterea relevanței mesajelor jucând și ele un rol esențial pentru a ne asigura de un output maxim al investițiilor în campaniile digitale.
Ce oferă Leo Burnett în această zonă?
Irina Cărbunescu: De mai bine de un an avem în Leo Burnett un departament de data intelligence. Acesta reprezintă evoluția organică a preocupării noastre pentru data din ultimii ani. Dar doar existența datelor în sine nu este suficientă. Trăim într-o eră a informației în care avem cu toții, atât agenții cât și clienți, acces la nenumărate surse de date și rapoarte încrucișate. Din asta, adeseori rezultă ceea ce se numește “analysis paralysis” – imposibilitatea de a lua o decizie pe baza numeroaselor informații existente.
Data tool-urile noastre nu doar agreghează aceste date, ci le corelează printr-o serie de algoritmi unici care permit o analiză comprehensivă și în timp real a ceea ce funcționează și ceea ce poate fi îmbunătățit în eforturile de comunicare, în timp ce campania se întâmplă. Am generat astfel creșteri reale de indicatori de brand și de comunicare, precum și eficientizarea bugetelor investite, contribuind la businessul agil pe care și-l doresc clienții noștri.
Cum folosește NN România aceste soluții în colaborarea cu Leo Burnett? Care sunt principalele beneficii obținute?
Laura Băloi: Am implementat de la începutul anului trei data tools cu ajutorul cărora optimizăm indicatorii de comunicare de la o săptămână la alta, atât în cadrul campaniilor de comunicare, cât și pentru conținutul din social media. Aceste soluții de date ne permit monitorizarea și îmbunătățirea imaginii de brand precum și eficientizarea campaniilor, dar și pentru a asigura un nivel confortabil de predictibilitate cu privire la planuri următoare. Vizualizarea datelor este facilă și unitară, într-un dashboard la care au acces toți membrii echipei.
Irina Cărbunescu: Prin Conversation Radar urmărim zilnic tot ce se vorbește în mediul online despre NN și, având astfel o imagine foarte precisă despre categoria de asigurări și despre modul în care consumatorii o percep și relaționează cu ea. De asemenea, analizând conversațiile despre NN versus competiție, știm în orice moment cum se poziționează NN și putem reacționa în timp real într-un mod relevant pentru oameni – cu produse și servicii, dar și cu un conținut care să răspundă întrebărilor și intereselor lor.
Intent Radar face un pas mai departe și urmărește modul în care evoluează interesul oamenilor pentru o anumită categorie de asigurări, sau un anumit brand, în funcție de comunicarea din piață. Identificăm astfel interese neacoperite și putem acționa rapid pentru a veni cu informații și soluții relevante pentru potențialii clienți.
În paralel, Campaign Reporting, instrument de monitorizare a campaniilor în timp real, ajută la cartografierea unor categorii de public țintă care răspunde mai bine mesajelor NN, la identificarea mesajelor care funcționează sau care trebuie îmbunătățite, cât și a mediilor care livrează cele mai bune rezultate.
Laura Băloi: Digitalizarea este noul business as usual la NN. Iar soluțiile de analiză de date pe care le avem de la Leo Burnett au venit să ne completeze acest demers și în zona perfecționării comunicării. Astfel, suntem mult mai relevanți, mai agili și mai documentați în luarea deciziilor, iar asta se reflectă direct în activitatea noastră de business.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 356 (16 septembrie – 15 octombrie 2021). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz