Marketing Stiri

Agențiile românești pe scena Cannes Lions 2018

25 iun. 2018 3 min

Agențiile românești pe scena Cannes Lions 2018

Reading Time: 3 minute

Un Leu de Aur, trei de Argint și cinci de Bronz – acesta este bilanțul participării agențiilor românești la ediția din acest an a Cannes Lions.

În total agențiile din România au reușit să obțină 18 shortlist-uri.

Singurul Gold Lion de anul acesta a fost câștigat de McCann Worldgroup România, agenția ajungând la un total de 33 de premii la Cannes Lions în ultimii opt ani consecutiv.  McCann a câștigat anul acesta și Argint și Bronz. Cele trei premii au fost câștigate cu campania ”Bihor Couture” dezvoltată de MRM//McCann Romania și UM România pentru Revista Beau Monde: Aur și Argint în categoria PR și Bronz în categoria Brand Experience and Activation.

210618 AWARDS RB 051

Pe lângă premiile și nominalizările pentru campania Bihor Couture, McCann Worldgroup România a avut alte trei nominalizări cu două campanii dezvoltate pentru doi Vodafone, pentru campania „Race a nation” și Coca-Cola pentru campania „Seen”.

Bronz la Cannes pentru Vloggers’ Swap by Telekom și Leo Burnett Bucharest

Campania ”Vloggers’ Swap”, realizată de Leo Burnett Bucharest pentru Telekom România, a câștigat un Bronze Lion la ediția de anul acesta a Festivalului Internațional de Publicitate de la Cannes, în categoria ”Social Community Building & Management”. 

Campania a avut două nominalizari, printre care una în categoria ”Use of Celebrity, Influencers & Key Opinion Leaders”

Până la festivalul de la Cannes, campania a câștigat un Gold Effie la ediția de anul acesta a Effie România și a contribuit la câștigarea titlului de Brandul & Clientul Anului pentru Telekom România și Agenția Anului pentru Leo Burnett Bucharest, la aceeași competiție.

Pe plan internațional, ”Vloggers’ Swap” a obținut marele premiu în competiția globală a Publicis One – Data Driven Creativity Awards.

Câțiva dintre vlogerii implicati în campanie: Deliric – Selly // Noaptea Târziu – Vald și Cristi Munteanu // LikeOne – Alex Alvarez // Mihai-Alexandru Hash – Bogdan Techeș // Emil Rengle – Dorian Popa // Patricia Blaj – Anca Bucur // Denise Iacobescu – Andra Udrea.

Trei premii pentru ”Uite barza!”

Campania “Uite barza!”, dezvoltată în jurul primei aplicații din Europa pentru recensământul berzelor albe, s-a întoars cu trei premii de la festivalul Cannes Lions: Silver la categoria Mobile și Bronze la categoriile Health & Welness și Sustainable Development Goals.

Cu această campanie este pentru prima dată în istoria festivalului când România câștigă un premiu la categoria Sustainable Development Goals.

Uite Barza

Aplicația a fost dezvoltată de Societatea Ornitologică Română (SOR) împreună cu companiile Enel din România, iar campania de comunicare a fost semnată de Publicis România și MSL The Practice.

Campania a câștigat anterior un premiu Silver la Effie Awards, o diploma de Excelență la IN2 SABRE Awards 2018, 3 premii în competiția locală Romanian PR Award 2017 – un Silver și două Golden Awards of Excellence – și un premiu Silver la Internetics 2017.

Aplicația mobilă, disponibilă și pe Android și pe iOS preia coordonatele fiecărui cuib de barză, iar utilizatorul adaugă detaliile: unde este instalat, câți pui sunt în cuib, o fotografie a cuibului și, cel mai important, starea în care se află cuibul, dacă este sau nu nevoie de o intervenție asupra lui. Datele ajung apoi și la compania Enel, iar specialiștii de aici intervin pentru a adăuga suport de cuib sau pentru remedierea acestuia.

Aplicația ”Uite Barza!” a fost instalată pe 2.609 de telefoane mobile, iar utilizatorii au introdus în baza de date a SOR peste 2.850 de cuiburi, dintre care 1.070 de cuiburi sunt cuiburi noi față de cele identificate la ultimul recensământ european din 2014.

Jazz și Magic Makers 

Jazz Communication și campania Magic Makers –  „Take A Seat / Together for MagicHOME” a primit un Silver (Health & Wellness Lions – Fundraising & Advocacy – Brand Experience & Activation) și alte 5 shortlisturi: Health & Wellness – Fundraising & Advocacy – Ambient Outdoor, Direct – Co-creation & User Generated Content, Direct – Low Budget / High Impact Campaign, PR – Use of Celebrity, Influencers & Key Opinion Leaders și Sustainable & Development Goals – Good Health and Well-being. 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: