Agențiile românești, multipremiate la Golden Drum 2024
Reading Time: 9 minuteGolden Drum 2024 a fost o ediție de succes pentru agențiile din România, MRM România reușind performanța de a deveni Agenția Digitală a Anului, în timp ce UM România a obținut titlul de Agenția de Media a Anului.
McCann WorldGroup România a obținut cu Can You KFC It? Grand Prix la categoria EXCELLENCE IN MEDIA, Media Insights & Audience; trei Golden Drums la categoriile CONTENT, Online & Mobile; ENGAGEMENT, Creative use of Media; CREATIVE USE OF MEDIA, Ambient Media; un Silver Drum la OUT OF HOME (OOH), Ambient & Experiential și trei Bronze Drums la categoriile e/mCOMMERCE, COMMUNITY & USE OF EXPERIENCE; ACTIVATION, Website & Mobile Activation și GENIUS LOCI/LOCAL SPIRIT.
McCann a mai adăugat în portofoliu pentru Check-up Pattern, client Regina Maria, un Silver Drum la INDUSTRY CRAFT (Brand Communication & Design, Outdoor, Print & Publishing, Package Design), Illustration și două Bronze Drums la categoriile PRINT, Print & Publishing și DESIGN, Business and Promotional Design; precum și pentru NFT PIZZA SWAP, client Domino’s, două Bronze Drums la categoriile DIGITAL, MOBILE & TECHNOLOGY, Communication and Corporate Websites și CREATIVE USE OF MEDIA, Digital & Mobile Platforms.
Agențiile Publicis și Digitas România au obținut joi seara, la gala de decernare a premiilor Golden Drum 2024 de la Portoroz, trei trofee Gold, un trofeu de Finalist și zece nominalizări cu campaniile dezvoltate pentru Rețeaua de Sănătate Regina Maria și Storia.ro (Grupul OLX). Campaniile premiate sunt: Music To My Brain cu două trofee de aur la secțiunea Omni-Channel, categoriile Direct si Health Services și T.R.A.I. – Welcome to the new standard of living, cu un trofeu de aur la secțiunea Creative Business Excellence, categoria Innovative use of Technology.
Pornind de la ideea că pacienții care pot auzi muzică în sunetele unui aparat medical sunt mai puțin predispuși să facă un atac de panică, Publicis și Digitas România au creat pentru Rețeaua de Sănătate Regina Maria Music To My Brain – melodia care vine să pregătească modul în care creierul percepe zgomotele unui RMN și să ajute la reducerea nivelului de anxietate din timpul investigației. Melodia poate fi ascultată pe Spotify, Apple music, Youtube, Deezer, Amazon music, dar și în Call Centerul Regina Maria, în toate sălile de așteptare de la Imagistică din toate clinicile și spitalele Rețelei de Sănătate Regina Maria.
În ciuda faptului că RMN-ul este o procedură medicală subvenționată de stat, România este pe ultimele locuri din Europa la accesarea acesteia. În ultimul an, mai mult de 5.400 de pacienți au refuzat RMN-ul dintr-un singur motiv: anxietatea.
„Ne-am dorit de foarte mult timp să dezvoltǎm o campanie care să ajute oamenii să își depășească barierele și să ajungă la medic. Așa că suntem fericiți că am contribuit alături de echipa extinsă Regina Maria, Publicis, Digitas și Publicis Relations la implementarea unui tool audio ce reduce anxietatea pacienților care se pregătesc de RMN. Mulțumesc tuturor celor care au crezut în această campanie, mulțumim Golden Drum!” a spus Adina Albu, Senior Client Lead – Publicis România.
Cât privește T.R.A.I by Storia.ro, trofeul de aur de la Golden Drum 2024 se alătură celor 22 de premii obținute deja la festivalurile Effie Awards Europe, Effie Awards România, Internetics, Webstock, IAB Mixx, PR Award, Sabre PR. La începutul acestui an, Effie Awards Europe și Kantar au publicat „The secrets behind ideas that work”, în care indicele T.R.A.I. a fost menționat că fiind unul dintre cele mai creative proiecte din ultimii ani. În realizarea cercetării, Kantar a evaluat inovațiile aduse de campaniile premiate la Effie Awards Europe din ultimii doi ani.
T.R.A.I. by Storia este indexul care le permite românilor să consulte nivelul de trai/bunăstare din cartierele din România, înainte de orice achiziție sau închiriere. Contextul creării acestui index a fost reprezentat de faptul că 80% din români își regretă achizițiile imobiliare datorită lipsei de informație. Felul în care te simți în viitorul tău cartier este definit complet atunci când faci drumuri, când îți cunoști vecinii, când respiri aerul, când constați dacă e liniște în jurul tău. Această informație nu era până acum accesibilă cumpărătorilor înainte de achiziție. Indexul T.R.A.I. îți relevă cum trăiești, prin date actualizate lunar, într-un algoritm de bunăstare. De la lansare și până acum, peste 1 milion de oameni au accesat platforma.
„Anul acesta la Golden Drum, T.R.A.I. a adăugat încă un premiu în portofoliu, de data aceasta la categoria “Innovative use of Technology”. Al 23-lea premiu din ultimii doi ani. Al doilea aur pe scenele internaționale în categoria Inovație. Alături de Monica Dudău, Senior Marketing Manager Storia & OLX Real Estate, suntem recunoscători, uimiți, bucuroși și deja motivați să ridicăm și mai tare standardele inovației, și să creștem relevanța socială a lui T.R.A.I. în 2025,” a declarat Alexandra Trofin, Associate Managing Director Digitas România.
VML România demonstrează puterea creativității cu impact social, aducând acasă nu mai puțin de trei premii Golden Drum pentru campania 15 sub 15, realizată pentru Smartree și Teach for Romania.
Agenția a fost recompensată cu: Golden Drum la secțiunea One-Channel Drum, PRINT Publications, Silver Drum la secțiunea Omni-Channel Drum, CONTENT, PR, Bronze Drum la secțiunea All Juries, SOCIAL GOOD, Profit Social Good și a fost finalistă la Engagement, Creative Use of Media.
Irina Szelleki, Copywriter VML România: „Pentru mine, experiența festivalului este încă destul de nouă. Anul acesta am urcat pentru prima dată pe scenă și, n-o sa mint, se simte misto, mai ales dupa toata munca depusa si tot procesul pe care numai noi il stim. Dar asta nici nu mai contează acum. Mai importantă decât premiul în sine este inspirația pe care ne-au oferit-o acei copii. Sper ca ideea noastră să inspire mai departe și să ne motiveze să ne întoarcem și la anul”.
Miruna Belgun, Art Director VML România: „Experiența personală de a câștiga ceva, cu atât mai mult de a urca pe scenă pentru a primi un premiu, este cu totul nouă pentru mine. Mai ales, când aceste premii vin ca o recunoaștere a muncii depuse pentru un proiect atât de important. Daaar, aceste premii, până la urmă, sunt doar niște premii dacă nu ai cu cine să te bucuri de ele. Norocul a făcut în așa fel încât să am cu cine să mă bucur, râde, inspira în continuare și să zic ‘of, da’ de ce plecăm? și hai să mai câștigăm și la anu’, vreți?’ ‘Facem”.
Campania 15 sub 15 trage un semnal de alarmă asupra realității dure a abandonului școlar și a inegalității sociale din România, aducând în prim-plan poveștile emoționante ale a 15 copii sub 15 ani nevoiți să muncească, deși se află sub vârsta legală de angajare.
Prin intermediul unei ediții speciale a revistei 15 sub 15, inspirată după un cunoscut format internațional al unei reviste de business, campania reprezintă un apel către mediul de business de a investi în viitorul educației prin susținerea proiectelor Teach For Romania.
Timp de 2 luni, jurnaliștii Ana Maria Ciobanu, Andreea Pietroșel și Felicia Simion, alături de fotograful Bogdan Dincă, au călătorit prin țară pentru a documenta 15 cazuri care ilustrează dificultățile cu care se confruntă copiii aflați în situații vulnerabile. Experiența și sensibilitatea lor au contribuit la crearea unui portret emoționant și autentic al acestei realități dure.
Cohn & Jansen a obținut două Silver Drums pentru Aqua Carpatica Flavours, client Valvis Holding, la categoriile NTEGRATED, Profit și BRAND BUILDING, Brand Introduction. Premiile de la Golden Drum vin după trofeul Grand Effie câștigat la Effie România, dar și la după multe alte premii câștigate în alte competiții de industrie.
“Ne bucură că un proiect cu rezultate extraordinare e recunoscut și pentru creativitatea lui la nivel regional. E una dintre campaniile pentru care am primit reacții incredibil de frumoase de la oamenii care au interacționat cu ea, e un proiect care ne-a bucurat și pare că i-a bucurat și pe alții. Într-o piață extrem de aglomerată a băuturilor răcoritoare, nu e simplu să lansezi ceva nou. Dar poate fi ceva de succes când toate planetele se aliniază: un produs de calitate, o campanie cu un mesaj bold, executată cu craft și imaginație. Cele mai frumoase premii de creație sunt cele care sunt recunoscute și pentru eficacitatea lor. Iar campania AQUA e una dintre ele”, a declarat Mihai Fetcu, Creative Director Cohn & Jansen.
Saatchi & Saatchi + The Geeks a cucerit un Silver Drum cu eJobs – Gameployment la categoria INNOVATION, Product or Service Innovation.
Godmother a câștigat un Bronze Drum cu UTCB Got Charm la categoria CREATIVE USE OF MEDIA, Ambient Media, iar V8 a obținut cu Kaufland Dance Talk un Bronze Drum la categoria CREATIVE USE OF MEDIA, Social Platforms.
De remarcat că Golin România a câștigat Bronze Award pentru campania Ciorba PETscărească, dezvoltată pentru Electrolux, devenind singura agenție de PR din România premiată la această ediție.
Ciorba PETscărească a captat atenția juriului Golden Drum prin modul în care a transformat o problemă serioasă, poluarea cu plastic din Delta Dunării, într-un mesaj creativ de conștientizare. Electrolux a lansat un semnal de alarmă împreună cu pescarii locali, care s-au alăturat acestei inițiative creând o ciorbă simbolică din deșeurile de plastic adunate din apele poluate, invitând astfel turiștii și publicul larg să aibă un comportament mai responsabil față de natură.
Campania a inspirat românii să devină „pescari de plastic,” care au adunat sticle de plastic din jurul caselor lor și au împărtășit acest lucru în mediul online. Acțiunile lor au devenit o mișcare de reciclare, iar campania, un simbol al luptei din România împotriva poluării cu plastic.
„A face o idee..ciorbă s-a dovedit, în cazul nostru, un lucru bun. E un premiu greu, dar sunt și multe mâini care îl țin și îl merită în echipă”, a spus Ioana Munteanu Director de Creație, Golin România.
„Într-o multitudine de mesaje, o campanie creativă poate contribui semnificativ la conștientizarea problemelor de mediu. Ne bucurăm că am reușit printr-un mesaj puternic să inspirăm oamenii să se implice activ în protejarea planetei și astfel să devină PETscari. Suntem onorați de premiul obținut la Golden Drum, un rezultat care recunoaște creativitatea și impactul campaniei Electrolux – Ciorba PETscărească. Mulțumim echipelor implicate care au pus pasiune, creativitate și perseverență ca acest proiect să se întâmple astfel”, a spus Teodora (Juravle) Mărăcineanu, Director de Marketing, Electrolux România.
Festivalul Golden Drum 2024 s-a încheiat, culminând cu incitantul Golden Drum Awards Show, prezentat în parteneriat cu Mastercard, care a avut loc pe 10 octombrie 2024, în Portorož, Slovenia. Juriile Golden Drum 2024 au recunoscut talentul creativ remarcabil, oferind un total de 62 de trofee de bronz, 58 de argint, 37 de aur și 17 premii Grand Prix.
Prestigioasa Agenție a Anului, susținută de A1 Slovenia, a fost acordată lui LePub, Milano, în timp ce onorurile pentru Rețeaua Anului au revenit McCann Worldgroup.
Heineken a primit râvnitul Brand Grand Prix pentru realizările lor creative remarcabile. Prestigioasa distincție pentru directorul de creație al anului, susținută de Elan, a fost acordată lui Bartosz Jeglejewski, directorul de creație de la McCann Polonia, în spatele campaniei „Room for Everyone”.
Titlul de agenție independentă a anului, susținut de NLB, a fost acordat lui Bickerstaff.756, Kiev.
În secțiunea All Juries, Best of Genius Loci, un premiu care onorează lucrările care surprind esența spiritului local, a fost înmânat Fp7 McCann Beirut, pentru „Selfless Shelves“, creat pentru clientul lor Arla Foods.
Best of Social Good, susținut de Lidl Slovenija, a fost oferit Saatchi & Saatchi Ucraina pentru proiectul lor de impact, „The Minefields Honey Project“, dezvoltat pentru Kernel, Ministerul Afacerilor Externe.
Premiul Game Changer, susținut de Telemach Slovenia, a fost acordat LePub, Milano, pentru proiectul lor inovator, Pub Museums, creat pentru Heineken.
Cea mai de succes agenție din regiunea Adriatică, care a primit premiul special Agenția Adriatică a Anului, susținută de Zavarovalnica Triglav, a devenit McCann Skopje cu „Start-up Package”.
Adăugând la sărbătoarea serii, Eka Ruola, Chief Creative Officer și Președintele Nitro Group din Finlanda a fost întâmpinat ca cel mai nou membru al Golden Drum Hall of Fame, alăturându-se acestui grup distins de vizionari creativi care nu au servit doar drept inspirație, ci și au influențat profund lumea creativității.
În Concursul Young Drum, desfășurat în colaborare cu Oficiul Sloven de Turism, slovacii Nicoletta Gulíšek și Matúš Kollárik de la Istropolitana Ogilvy au ieșit învingători, cu seria lor de afișe câștigătoare „Love-correct”.
Juriul a recunoscut, în plus, următoarele lucrări cu mențiuni speciale, onorând calitatea și creativitatea lor remarcabilă: „Minunii din viața reală“ de Faruq Alimi și Ajani Olamitayo de la Noah’s Ark Communications, Nigeria și „It’s in our Sloveins.“ de Tassy Fanni și Schafarek Boldizsár de la Republic Group // DDB, Budapesta.
Lista întreagă a câștigătorilor și a celor shortlistați poate fi urmărită aici: Showcase | Golden Drum.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz