A fost lansat programul social Plan de Viață
Reading Time: 4 minuteAFI Europe România anunță lansarea programului social „Plan de Viață”, implementat de Asociația The Social Incubator, la inițiativa McCann PR.
Tinerii care părăsesc sistemul instituționalizat de protecție socială din România reprezintă unul dintre grupurile vulnerabile din România, potrivit Strategiei Naționale privind incluziunea socială și reducerea sărăciei 2015-2020 și de aceea demersurile pentru integrarea lor socio-profesională sunt necesare și utile, atât lor cât și societății, în ansamblu.
Programul “Plan de Viață” și-a propus să încurajeze și să contribuie la integrarea socială și profesională a tinerilor care părăsesc sistemul instituționalizat la vârsta de 18 ani, când cei mai mulți dintre ei sunt nevoiți să iasă de sub tutela statului și să se descurce pe cont propriu. Adesea, nu au pregătirea necesară să facă față acestei provocări uriașe.
Astfel, AFI Europe Romania și Asociația The Social Incubator, ONG-ul partener, își doresc să ajute tinerii care părăsesc sistemul la 18 ani să se integreze mai ușor în societate. În cadrul primei ediții, derulată în perioada ianuarie 2020 – ianuarie 2022, au fost selectați în program 10 tineri cărora li se asigură cămin, job-uri și consiliere, pentru a le facilita integrarea socială.
Conceptul creativ al campaniei “Plan de Viață” a fost realizat de McCann PR și are la bază premisa că tinerii care ies din sistem au nevoie de îndrumare și consiliere pentru a putea avea un parcurs bun în viață.
Strategia de comunicare a fost gândită astfel încât să genereze un nivel cât mai înalt de conștientizare în rândul publicului larg a problematicii tinerilor care părăsesc sistemul la 18 ani. Primul val de comunicare se desfășoară în perioada 6 noiembrie – 6 decembrie, pe canale de PR, Social Media, Digital și OOH.
Campania beneficiază de o serie de proiecte speciale cum ar fi dezvoltarea unei platforme de joburi dedicata acestui segment defavorizat și care își propune să conecteze mai rapid tinerii care ies din sistemul de protecție socială cu piața muncii.
De asemenea, a fost realizat un documentar, o miniserie de 12 episoade diseminate în mediul online, care urmărește timp de un an eforturile de integrare ale celor zece tineri aflați în program.
„Într-o sală de tribunal, o tânără care a fost chemată pentru formalitățile de ieșire din sistemul de protecție socială a impresionat audiența. Era disperată ca nu avea pe nimeni pe lume, unde să se ducă, pe cine să sune. Doar uși închise în spatele ei, o valiza cu câteva lucruri și lumea largă. Cei care i-au auzit povestea au plecat apoi acasă, unii cu un sentiment apăsător. Așa s-a născut programul Plan de Viață, când un gând bun a fost auzit la McCannPR unde a luat forma unui proiect care a primit imediat susținerea AFI Europe România. Împreună ne-am propus să punem pe agenda publică acest subiect pentru că la 18 ani societatea te consideră gata să-ți porți de grijă, iar în cazul acestor tineri situația este mult diferită. Ei nu au familia care să îi susțină când veniturile lor de angajat fără experiență nu le permit independența. Ce se întâmplă cu ei dacă nu reușesc să se integreze în societate? Fie îngroașă rândurile criminalității, fie devin victime”, a spus Laura Aldea, Chief Growth Officer McCann PR.
Creativii McCannPR au tradus povestea lor în conceptul “Născut la 18 ani”, o metaforă pentru un moment în care lucruri banale pentru noi, la vârsta asta, sunt lecții de viață pentru ei. AFI Europe a acordat un vot de încredere uriaș McCannPR și cu ajutorul ONG-ului partener „The Social Incubator” tot procesul de pregătire a campaniei a fost foarte ușor. Laura Aldea a mai spus că pandemia a pus planurile on hold pentru aproape un an, dar echipele s-au ambiționat să se facă auziți.
„Născut la 18 ani e o invitație la empatie. Un concept la care am ajuns făcând noi, la rândul nostru, un exercițiu de empatie, încercând să ne dăm seama cum ne-am simți dacă la vârsta majoratului ar trebui să părăsim poate singurul loc căruia i-am zis “acasă”, singura “familie” pe care am avut-o vreodată, “intrând” în viată fără să știm încotro să ne îndreptăm”, a spus Vlad Tomei, Senior Copywriter McCannPR.
Acesta a mai adăugat și a spus că atunci când s-am întâlnit cu copiii la studio pentru sesiunea foto a campaniei, totul a mers strună. „La câteva zile după, însă, mi-am dat seama că avusesem așa, cumva, o reținere în a interacționa cu ei. A fost o revelație. M-am simțit prost și am înțeles că de fapt cu asta se luptă ei în fiecare zi. Dincolo de faptul că nu știu de unde să apuce viața și încotro să se îndrepte, se luptă cu prejudecățile noastre, ale tuturor, vizavi de copiii din sistemul de protecție socială. E un proiect care mi s-a lipit de suflet tocmai pentru că am simțit că are o șansă să ne ajute să conștientizăm o problemă. Și că în multe cazuri, sper din suflet că momentul conștientizării e momentul în care poate începe schimbarea.”
Echipele care gestionează proiectul “Plan de Viață” sunt:
AFI Europe
- Nicoleta Ionda, Marketing Coordinator
The Social Incubator
- Adriana Preda, Director Executiv
- Adriana Rotar, Coordonator Comunicare și Fundraising
- Alina Stochița, Consilier vocațional
McCann PR
- Laura Aldea, Chief Growth Officer
- Lavinia Chican, Senior Partner
- Claudiu Dobriță, Creative Director
- Dorina Cioriia, Art Director
- Vlad Tomei, Senior Copywriter
- Dana Amzoiu, Senior PR Manager
- Sorina Iordan, Senior PR Manager
Social Incubator le oferă acestor gen de tineri o șansă de peste ani, asociația fiind o portavoce oferită fiecărui tânăr din sistem. Sunt peste 50.000 de tineri în sistemul de protecție al copilului, anual îl părăsesc 3.000 de tineri.
Companiile care doresc să sprijine procesul de integrare socială a tinerilor pot accesa platforma plandeviață.ro pentru a posta job-uri potrivite pentru tineri.
Prima ediție a campaniei se va termina în ianuarie 2022, când cei 10 tineri deja înrolați în program.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz