Afacerile Somfy România, în creștere cu 29%
Reading Time: 3 minuteSomfy România, companie specializată în automatizarea soluțiilor de umbrire și acces în locuințe și clădiri, a înregistrat o creștere de 29% a afacerilor în 2021, determinată de un impuls foarte accelerat al vânzărilor și a tendinței puternice de automatizare a caselor și clădirilor, atât la interior, cât și la exterior.
Ritmul de creştere a produselor conectate Somfy a fost de peste 40% în 2021, o creștere substanțială, dar totuși puternic afectată de lipsa componentelor electronice. Din estimările companiei franceze, această tendinţă se va accelera în perioada următoare, când vom vedea din ce în ce mai multe case conectate, cu servicii interoperabile, de diferite origini, dar pe deplin integrate.
Confort și energie
La nivel global, vânzările Somfy Group au atins 1,48 miliarde euro în anul 2021, reprezentând o creștere de 17,6% comparativ de anul financiar precedent. Printre zonele cu o contribuție importantă la această performanță se numără și Europa de Est, având o creștere de 19,7%. În ultimii 10 ani, Grupul Somfy a lucrat să transforme ecosistemul de casă inteligentă în cel mai complet și mai deschis de pe piață și a vândut 200 de milioane de motoare în istoria companiei.
”Creșterea spectaculoasă a vânzărilor locale de anul trecut, cu o dinamică chiar mai accelerată decât cea a Europei de Est sau cea a Grupului, ne confirmă faptul că românii percep din ce în ce mai mult locuința drept o investiție solidă. Piața de renovări și construcții noi a cunoscut o creștere substanțială începând cu iunie 2020, care se bazează pe dorința consumatorilor de a investi în confort, dar și de a economisi energie. Am depus toate eforturile pentru a răspunde acestei creșteri extrem de dinamice, atât la nivel local, cât și global. Au fost mobilizate echipele de vânzări, producție, achiziție, logistică, dar și departamentul de cercetare și dezvoltare, care a regândit design-ul produselor către o generație viitoare din punct de vedere tehnologic, care să permită trecerea peste această criză de componente electronice. Prioritatea noastră pentru 2022 va fi menținerea nivelului ridicat de angajament pentru a ne servi cel mai bine clienții”, a declarat azi Vlad Rovo, Country Manager Somfy România și Moldova, în cadrul unei conferințe de presă.
Obiective pentru 2022
Contextul penuriei de componente electronice, alături de presiunea prețului materiilor prime și a problemelor de aprovizionare, continuă să limiteze predictibilitatea pentru anul în curs și determină compania să manifeste prudență.
Și pe plan local, în anul 2022 compania va crește rolul pe care îl are interacțiunea digitală cu partenerii și va dezvolta noi metode de lucru, care să crească viteza, calitatea proceselor de instalare și configurarea produselor. În acest sens, Somfy România lansează o întreagă suită de aplicații digitale: TaHoma switch, control inteligent care centralizează și controlează echipamentele din locuință printr-o unică apăsare de buton. TaHoma switch oferă compatibilitate cu cei trei asistenți vocali principali de pe piață: Amazon Alexa, Google Assistant și Apple HomeKit. De asemenea, este compatibil și cu protocoalele Somfy RTS și io-homecontrol, precum și cu Zigbee 3.0, un standard mondial în iluminatul inteligent.
Valul renovării
În ceea ce privește evoluția industriei în 2022 se observă deja o serie de factori care vor stimula suplimentar nivelul comenzilor, aflat deja la un nivel semnificativ mai mare decât cel anticipat. Printre acești factori: extinderea până la 140.000 de euro a plafonului pentru locuințele noi care beneficiază de cota de 5% TVA, nevoia de diferențiere din ce în ce mai ridicată a dezvoltatorilor imobiliari, creșterea exigențelor cumpărătorilor în materie de design, calitate, confort și eficientă energetică, noile cerințe de performanță energetică a clădirilor sau fondurile disponibile prin « PNRR – Componenta 5 – Valul Renovării».
”Cu toate acestea, situația geopolitică regională, evoluția economică a țării noastre și modificarile legate de politica monetară și fiscală, pot ridica provocări pe care nu le putem cuantifica la acest moment”, a adăugat Vlad Rovo.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz