Afacerile retailerului român de optică, Lensa, în creștere cu 54%
Reading Time: < 1 minutRetailerul român de optică, Lensa, a încheiat anul 2023 cu venituri de aproape 207 milioane de lei, în creștere cu 54% față de anul precedent. În urma unei investiții de circa 30 de milioane de lei, Lensa a inaugurat anul trecut 45 de magazine noi, dintre care patru au fost deschise în Republica Moldova, iar restul în România.
Canale de creștere
Principalele categorii cu cea mai mare pondere au fost în continuare ochelarii de vedere, care au generat 76% din vânzări, urmați de ochelarii de soare, cu o pondere de 10% din totalul veniturilor. Celelalte categorii de produse, precum ochelarii pentru sport, ochelarii pentru calculator, lentilele de contact de vedere și colorate, dar și accesoriile au generat 14% din veniturile companiei.
Echipă de 800 de angajați
Anul trecut, Lensa a continuat strategia de expansiune, investind 30 de milioane de le, față de cele 10 milioane de lei estimate la început de an și a ajuns și în alte 14 orașe din România, pe lângă cele în care compania era prezentă deja. Printre acestea, se numără Satu Mare, Piatra Neamț, Alba Iulia, Sfântu Gheorghe și altele.
În 2023, Lensa a marcat și prima trecere peste granițele României, inaugurând patru magazine în Chișinău, Republica Moldova. Astăzi, compania dispune de o suprafață totală comercială de 10.627 mp, cu 23 de magazine stradale și 62 de magazine situate în mall-uri și centre comerciale.
La finalul anului trecut, echipa Lensa era formată din circa 800 de persoane.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz