Stiri Business

Afacerile Phonetastic GSM, în creștere cu 23%

2 nov. 2021 2 min

Afacerile Phonetastic GSM, în creștere cu 23%

Reading Time: 2 minute

Phonetastic GSM, companie românească activă pe piața europeană de smartphone-uri, accesorii și echipamente IT, a încheiat primele nouă luni ale anului cu o cifră de afaceri de 210,3 milioane de lei, în creștere cu 23,3% față de cele 170,5 milioane de lei din perioada similară a anului 2020.

Evoluția pozitivă a indicatorilor este susținută, în principal de categoria de produse smartphone, dar și de avansul vânzărilor pentru celelalte linii din portofoliu – wearables, gadget-uri și dispozitive inteligente. În plin trimestru al patrulea, putem deja estima o creștere de 10% a cifrei de afaceri și de 7% a profitului net, față de anul trecut. Suntem, cu toate acestea, conștienți că actuala criză globală a componentelor și-ar putea face resimțite efectele până la finalul anului, mai ales la nivel de dificultăți de producție pentru marile mărci, incertitudini pe lanțul de aprovizionare și întârzieri în transport”, declară Radu Pojoga, CEO Phonetastic GSM.

Rezultatele piețelor europene

Compania a înregistrat, la nouă luni, un profit net de 2,99 milioane lei, în creștere față de cele 2,7 milioane lei înregistrate la finalul trimestrului al treilea din 2020.

Pentru prima oară, România pătrunde în top 3 al țărilor ca pondere în cifra de afaceri agregată, cu 9,3%. Clasamentul este condus, în continuare, de Marea Britanie, cu tranzacții neafectate de Brexit și un volum de 27,7% din afacerile Phonetastic, urmată de Olanda, cu 10,6%. La 30 septembrie 2021, Phonetastic GSM comercializă produse și accesorii de telecomunicații și electro-IT în peste 32 țări, printre care și Marea Britanie, Olanda, Germania sau Spania.

Smartphone, 84%

În același interval, categoria smartphone atinge o pondere de 84,16%  în totalul cifrei de afaceri, în creștere cu 3 puncte procentuale față de primele trei trimestre din 2020.

Printre clienții săi din România și din Europa se numără atât redistribuitorii, cât și marii jucători din retailul clasic sau online, electro-IT, telecomunicații și asigurări.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: