Innobyte, companie românească de dezvoltare software specializată în eCommerce, a încheiat trimestrul al treilea al anului 2021 cu o cifră de afaceri de 7.6 milioane lei, o creștere de 26% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, și un profit net de 1.76 milioane lei (+16,85%). Rezultatele înregistrate se datorează atât procesului de optimizare a
resurselor cu privire la alocarea pe proiecte, cât și capacității crescute de mobilizare a echipei pentru a livra la un standard ridicat de calitate.
De asemenea, în trimestrul trei, Innobyte a atras doi clienți importanți pe zona de dezvoltare software. Nu în ultimul rând, creșterea cererii pentru consultanță, automatizare, monitorizare, intervenție și mentenanță pentru magazine online au generat o creștere substanțială a business-ului companiei.
Performanță și scalabilitate
Conform specialiștilor Innobyte, este important ca infrastructura IT a magazinelor online să fie pregătită să facă față unui spike de utilizatori, din acest motiv, este necesară o scalare corespunzătoare a acesteia pentru perioada de reduceri de sfârșit de an care începe, de obicei, cu Black Friday și se întinde pe perioada Crăciunului și a Anului Nou.
Performanța și scalabilitatea infrastructurii au un impact semnificativ în experiența oferită clienților, iar acest lucru este corelat cu volumul de vânzări. Pregătirea pentru această perioadă, începe, însă, cu mult timp înainte. În funcție deâ complexitatea acestora, specificațiile se clarifică și se implementează cu 2-3 luni înainte.
“Clienții solicită implementarea diverselor funcționalități și campanii care, de cele multe ori, sunt complexe, succesive, iar unele dintre ele vin din scurt și implică un termen rapid pentru implementare. Aceste perioade presupun un volum foarte mare de muncă într-un timp foarte scurt, iar atuul Innobyte este că avem o echipă agilă, care se adaptează rapid la astfel de cerințe”, a declarat Cătălin Bordei (foto), Managing Partner Innobyte.
Pentru finalul anului 2021, Innobyte estimează ca se va apropia de pragul de 10 milioane lei cifră de afaceri, iar EBITDA va ajunge la 2.2 milioane de lei.
Analiza infrastructurii
Un aspect foarte important este analiza infrastructurii actuale a magazinului online, ceea ce presupune monitorizarea infrastructurii, estimarea traficului în platformă, identificarea resurselor și soluțiilor potrivite. Acțiunile ulterioare includ optimizări la nivelul bazelor de date și a serverelor, ajustarea memoriei cache a bazei de date, scalarea serverelor web, suplimentarea resurselor, efectuarea de stress tests, optimizarea infrastructurii, optimizarea experienței prin îmbunătățiri de UX și identificarea și remedierea eventualelor probleme privind vulnerabilitățile platformei.
“Comparativ cu anii trecuți, platformele și infrastructurile IT ale magazinelor online sunt mult mai stabile și performante. Majoritatea platformelor erau complet nefuncționale pentru perioade destul de îndelungate ca urmare a traficului mai mare de pe site sau a creșterii numărului de comenzi. A urmat apoi o perioadă în care platformele erau funcționale, dar se mișcau destul de lent. În ultimii 2-3 ani, majoritatea platformelor funcționează foarte bine ca urmare a investițiilor în infrastructuri și procese”, a menționat Alin Alexandru, CTO Innobyte.
De Black Friday, care va avea loc la eMAG pe 8 noiembrie, compania estimează că va avea vânzări de 800…
Banca Comercială Română (BCR) anunță lansarea în premieră europeană a funcționalității Visa+, care simplifică și accelerează transferurile de bani între…
În primele nouă luni ale anului 2024, mai bine de 975.000 de români au călătorit în Turcia, sectorul turistic din…
INFINEXA, companie antreprenorială românească specializată în restructurarea și finanțarea firmelor aflate în dificultate, cu active de peste 150 de milioane…
Dezvoltarea centrelor de date la nivel global reprezintă o oportunitate mare pentru România de a deveni un jucător cheie în…
De la începutul anului viitor, companiile mici din România vor fi obligate să depună Declarația D406, prin fișierul SAF-T (Standard…