Afaceri de 433 mil. euro pentru Altex in 2015
Reading Time: < 1 minutAltex Romania a inregistrat anul trecut o crestere cu peste 30% a cifrei de afaceri, pana la 433 de milioane de euro, cea mai mare din istoria de 23 de ani a companiei. Compania a inregistrat si profit, „marginal, dar pozitiv”, potrivit declaratiilor lui Dan Ostahie, CEO al Altex.
In prezent, Altex, liderul pietei romanesti de retail electro-IT, are o retea de 109 magazine, dintre care 92 sub brandul Altex si 17 sub brandul Media Galaxy, cu o suprafata totala de vanzare de peste 120.000 mp. Compania inregistreaza 20.000 de produse vandute zilnic, dintre care 20% pe platformele online, procent care ar putea creste la 30% in 2016. Plata cu cardul ramane in continuare o problema in comertul online, la Altex reprezentand doar 10% din total, in timp ce in offline platile cu cardul se apropie de 50%.
„Cresterea de astazi a pietei reprezinta, de fapt, recuperarea scaderilor abrupte de 50% din 2009-2010 in zona retailul electro-IT. Anul acesta, piata de profil va creste cu 10-15% potrivit estimarilor GfK Romania, iar rata de crestere a Altex va depasi media pietei” a declarat Dan Ostahie, fondatorul Altex. Acesta a enumerat printre factorii de crestere a vanzarilor din acest an reducerea TVA, cresterea salariilor, dar si Campionatul European de fotbal, care va stimula vanzarile de televizoare in prima jumatate a anului.
Altex va mai deschide magazine in toate centrele comerciale mari care urmeaza sa fie inaugurate, estimand ca anul acesta va avea intre 5 si 10 magazine noi, si vizeaza extinderea regionala in 2017-2018.
Potrivit GfK Romania, piata de electro-IT din Romania a atins in 2015 valoarea de 1,5 miliarde de euro, in crestere cu 12,5% fata de 2014.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz