Afacerea copilul
Reading Time: 3 minuteIn aprilie 2008, Cristina Cocean inaugura primul magazin Bebeloo in Bucuresti, iar un an mai târziu deschidea alte doua magazine multibrand in cele mai importante mall-uri din Constanta, Iasi, Cluj, Timisoara si Satu Mare, precum si in Feeria si Baneasa Shopping City din Bucuresti.
Ideea de a investi in retailul pentru copii a venit dintr-o nevoie cât se poate de personala. in calitate de mama, deci cumparator de haine pentru copii, Cristina Cocean nu gasea nicio oferta satisfacatoare pe piata din România. Astfel a luat nastere un business care in aproape doi ani de la debut a ajuns la investitii cumulate de aproximativ 800.000 de euro si o cifra de de afaceri de 500.000 euro.
Suma la care se situeaza cifra de afaceri este determinata de faptul ca unele dintre magazine au fost deschise in a doua jumatate a anului trecut, iar cele care au mers foarte prost si au generat pierderi au fost deja inchise. Inainte de a dezvolta propriul business, Cristina Cocean a lucrat pentru doua mari corporatii prezente pe plan local, asa ca la acea vreme proiectele in care era implicate nu ii permiteau sa aiba si initative antreprenoriale. Abia dupa ce a nascut primul copil a gasit energia, pasiunea si motivatia de a implementa business propriu. Impreuna cu sotul sau face o echipa in care se completeaza reciproc.
Cristina vine cu intuitia, inclinatia de fashion, experienta de mama, iar sotul sau isi aduce contributia mai pragmatic, prin previziuni si calcule financiare. Intrebata de stilul de management care o caracterizeaza, Cristina spune ca este adepta stilului de manager apropiat de angajatii sai si implicat in activitatea zilnica. Totodata, incearca sa lase echipei libertate de actiune, pentru ca isi doreste ca membrii acesteia sa-si insuseasca propriile actiuni si efecte, fie ele pozitive sau negative, pe principiul ca numai asa cineva poate invata din greseli si se poate bucura pe deplin de succese. Experienta manageriala pe care a dobândit-o in anii cât a lucrat in mediul corporatist isi spune din acest punct de vedere cuvântul.
Cât priveste demersul antreprenorial, cu toate ca afacerea s-a extins, nu inseamna ca nu au existat provocari si obstacole. Referindu-se strict la retail, Cristina Cocean crede ca una dintre cele mai mari dificultati cu care se confrunta antreprenorul român la ora actuala este chiria pe care o plateste pentru spatial comercial. Pentru cei care au demarat o afacere in acest domeniu in urma cu 2 – 3 ani, când piata era in crestere, cu siguranta costul chiriei este foarte mare, uneori chiar mai mare decât in centrele comerciale din strainatate, iar renegocierea acestor costuri este o problema sensibila in mediul de afaceri românesc, considera fondatoarea Bebeloo.
De asemenea, o alta problema a antreprenorilor români este reticenta partenerilor straini fata de piata româneasca caracterizata de conditii economice instabile, lucru care se traduce in stabilirea unor conditii de achizitii nu intotdeauna foarte avantajoase. Iar, dintr-o perspectiva mai generala, presiunea fiscala a autoritatilor ingreuneaza destul de mult cash flow-ul unei companii. Chiar si asa, chiar daca este posibil ca ritmul de crestere sa nu mai fie la fel de rapid ca pâna acum un an-doi, Cristina Cocean nu se opreste din planificarea viitorului lantului de magazine Bebeloo.
Isi doreste sa se extinda in continuare pe plan national, dar vizeaza si nivelul regional, managementul companiei lucrând la conceptul de extindere prin franciza. in ultima vreme, s-a inregistrat si o crestere a vânzarilor pentru magazinul virtual Bebeloo, lansat anul trecut, asta spre deosebire de magazinele propriu-zise, unde tendinta este de usoara scadere. in continuare, plata se face cash, din cauza reticentei consumatorului român de a oferi datele de card pe Internet, chiar daca sistemul de plata este unul atent securizat.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz