Brand Focus Interviuri

Aectra Plastics: Inovații în industria maselor plastice

20 oct. 2021 3 min

Aectra Plastics: Inovații în industria maselor plastice

Reading Time: 3 minute

Evenimentul Tehnologii pentru viitor – AECTRA Plastics #TechDay a adus în prim-plan soluții ce deschid o nouă eră sustenabilă în industria prelucrării de polimeri de înaltă performanță și poliolefine, spune Mihai Maior, Executive Manager AECTRA Plastics România.

Ce tendințe din industrie au fost eviden­țiate la evenimentul Tehnologii pentru ­viitor – AECTRA Plastics #TechDay?

AECTRA Plastics rămâne fidelă misiunii de a fi un promotor al inovației, motiv pentru care am inițiat organizarea acestui eveniment, care a reunit reprezentanți din industria prelucrării de polimeri de înaltă performanță și poliolefine, importanți OEM și industrii conexe.

Principalele teme atinse au fost: e-mobility, materiale inovatoare, tehnologii și aplicații noi conform cerințelor actuale, dar și direcțiile pentru viitorul industriei (reducerea greutății, a costurilor și a amprentei de CO2 a reperelor din mase plastice). Ceea ce ne-a bucurat foarte mult a fost faptul că toți cei implicați au venit cu soluții ce aduc inovație în procesul de ­fabricare.

O tendință importantă pentru industrie a fost prezentată de către SABIC Specialities și vizează soluțiile pentru înlocuirea metalului cu materiale speciale cu proprietăți deosebite de conductibilitate și polimeri de înaltă performanță cu rezistență la temperaturi extrem de ridicate, transferând ­astfel know-how-ul din domeniul aerospațial către industria auto și nu numai.

O altă tendință este și găsirea de soluții pentru reducerea greutății vehiculelor prin utilizarea de materiale termoplastice ușoare, ceea ce implicit constituie o reducere a consumului de carburant, cu efect benefic asupra mediului.

La eveniment au fost prezentate și materiale din categoria elastome­rilor termoplastici din surse regenerabile, cu proprietăți biode­gradabile, în vederea înlocuirii reperelor din cauciuc care sunt non-biodegradabile la ora actuală. Această preocupare tot mai intensă a partenerilor noștri pentru reducerea deșeurilor prin reutilizarea, regenerarea și reciclarea materialelor și a produselor existente este o altă tendință îmbucurătoare pentru industrie.

Cum a evoluat businessul AECTRA Plastics în acest an față de 2020? Ce investiții ați ­realizat în România în 2021?

Pandemia a dus la o scădere a cererii producției ce deservește industria auto și cea a ambalajelor, întrucât aceasta din urmă deservea industria alimentară și industria HoReCa. Pe de altă parte, creșterea comenzilor venite din sectorul medical și piața de construcții au compensat într-o oarecare măsură aceste pierderi. Per ­total, deși contextul economico-social suferă transformări puternice, AECTRA ­Plastics rămâne cu motoarele turate din plin.

Activăm în industria petrochimică de peste 25 de ani, de 5 ani suntem parte din ­Hromatka Group, iar acest parteneriat a adus în România investiții de peste 9,5 milioane de euro.

După ce la începutul anului am lansat depozitul propriu din Ștefăneștii de Jos, lângă București, cu servisare premium, pe o suprafață de peste 3.000 mp, acum ne concentrăm planurile de dezvoltare în aceeași direcție a extinderii capacității de depozitare, prin proiectul depozitului din zona de nord a Timișoarei.

Prin ce se diferențiază în piață produsele AECTRA Plastics?

Factorul uman și expertiza acumulată de echipa noastră ne diferențiază și aduc plusvaloare în proiectele noastre. Noi nu vindem produse, ci oferim servicii de consultanță, de la detalii tehnice privind tipul și grupa de polimeri tehnici recomandați pentru un anumit tip de aplicație, împreună cu moda­litatea de utilizare specifică fiecărui poli­mer în parte și până la prototipaj și reperul ­final. În primă fază vorbim de evaluarea fezabilității ideii, a produsului și a aplicației directe.

Apoi urmează, desigur, evaluarea costurilor și metodelor de proce­sare. ­Ulterior venim cu soluții care să fie transformate în proiecte viabile. În plus, nu renunțăm nicio clipă la a fi în pas cu vremurile și cele mai noi tendințe. Astfel, în acord cu dorința permanentă de a ne autodepăși, avem planuri de dezvoltare de produse noi. De exemplu, la ora actuală ne orientăm puternic spre segmentul materialelor bio, cu amprentă redusă de carbon, în special pentru industria auto.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 357 (16 octombrie – 14 noiembrie 2021). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: