Advertisingul de tip display, in scadere
Reading Time: 2 minuteInvestitiile in publicitatea online de tip display au scazut cu 7% in primul semestru din 2015, comparativ cu acelasi interval al anului 2014, potrivit celor mai recente rezultate publicate de Biroul Roman de Audit Transmedia.
Investitiile in acest tip de publicitate au ajuns astfel la valoarea de 49 de milioane de euro (ratecard) in prima jumatate a anului. Au crescut insa investitiile in zone ale publicitatii online care inca nu permit monitorizari sau evaluari independente sau transparente.
Sectoarele de activitate care au generat cele mai importante investitii in publicitatea online in prima jumatate a lui 2015 sunt piata auto si comunicatiile, urmate de sectorul financiar si de magazinele online. Comparativ cu acelasi interval al anului 2014, investitiile in publicitatea online ale sectorului financiar s-au dublat, in special datorita clientului ING Group, in timp ce sectorul farmaceutic a avut o crestere de aproximativ 145%, principalele marci comunicate fiind Audionova, Ortopedica, Sensiblu, Catena si Medicover.
Primele 10 site-uri sub aspectul investitiilor din publicitate atrase in primul semestru al anului 2015 au cumulat peste 40% din totalul investitiilor in publicitatea online. Topul este condus de adevarul.ro, care a inregistrat o crestere de 53% fata de acelasi interval al lui 2014.
BRAT masoara audienta presei scrise si a mediului online, auditeaza tirajele (presa scrisa) si monitorizeaza investitiile in publicitate (presa scrisa, online, radio si outdoor). Monitorizarea investitiilor in publicitate (MIP) este studiul realizat de BRAT incepand cu 2011 care pune la dispozitia pietei de media si de publicitate informatii complete despre campaniile publicitare desfasurate in cadrul publicatiilor tiparite, emisiilor statiilor radio, site-urilor web si locatiilor OOH. Monitorizarea este realizata pe baza de standarde si metodologii create si acceptate de industria de media si publicitate.
BRAT monitorizeaza publicitatea de tip display derulata de companiile romanesti pe site-uri cu continut romanesc, fara a include investiile in publicitate derulate de catre companiile si site-urile internationale specializate in vanzarea de publicitate care nu permit o monitorizare independenta a acestora.
In cadrul studiului de Monitorizare a Investitiilor in Publicitate sunt inscrise peste 200 dintre cele mai relevante publicatii nationale, locale si regionale, opt statii radio nationale, aproximativ 2000 de site-uri web, precum si 12 cele mai importante companii de OOH. In cazul publicitatii online sunt monitorizate doar campaniile publicitare de tip display si nu este inclusa publicitatea servita de site-uri specializate cum ar fi Google, Facebook, Yahoo etc.
Foto: © Sak12344 | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz