Interviuri

Adriana Mitu, CFO Crama Liliac: Avem multe exemple de femei în industria vinului și sunt sigură că și viitorul sună bine

10 ian. 2023 3 min

Adriana Mitu, CFO Crama Liliac: Avem multe exemple de femei în industria vinului și sunt sigură că și viitorul sună bine

Reading Time: 3 minute

Crama Liliac, din Batoș, județul Mureș, a vândut 383.000 de sticle de vin până la sfârșitul lunii noiembrie 2022, cifră apropiată de vânzările totale ale anului 2021. Am vorbit cu Adriana Mitu, CFO la crama Liliac, despre provocările din 2022, dar și despre planurile pentru acest an și despre prezența tot mai activă a femeilor în industria vinului.

Cum ați ajuns să lucrați la Crama Liliac?

Povestea Liliac a început la jumătatea anului 2010, iar eu sunt parte din ea de la bun început. Atunci am avut oportunitatea de a mă alătura echipei de management și, împreună, am început să construim un brand care, înainte de toate, afirmă și promovează calitatea vinului românesc produs în inima Transilvaniei.

Pot spune că echipa Liliac a crescut în jurul meu, dar și eu alături de colegii mei – fie că a fost vorba despre dezvoltarea businessului, sau despre pregătirea noilor membri ai echipei, am fost acolo pentru toate etapele de dezvoltare a ceea ce este astăzi Liliac.

Care sunt provocările funcției de CFO la o companie producătoare de vin?

În primul rând, ne-am concentrat pe construirea și consolidarea unui departament financiar performant. Apoi, am considerat important trainingul întregii echipe cu privire la importanța folosirii documentelor în mod corect și la timp. O provocare văd în digitalizarea administrației fiscale din România, și aici poate fi vorba de servicii de facturare electronică, dar mai ales de eTransport.

Vinificația era considerată un domeniu eminamente masculin. Cum este să fii femeie în acest domeniu?

Eu cred că în compania noastră există o reprezentare echilibrată atât a femeilor, cât și a bărbaților. Împreună, reușim să ne completăm unii pe alții și lucrăm foarte bine în echipă.

Cred, de asemenea, că în România, femeile sunt destul de bine reprezentate în acest domeniu – avem multe exemple de femei în industria vinului și sunt sigură că și viitorul sună bine. Mai ales atunci când mă uit la colegele mele mai tinere care sunt la început de drum, dar vin cu know-how și cu o dorință puternică de a face lucrurile bine.

LILIAC POP UP 3

Cum a arătat acest an pentru businessul Liliac?

Anul acesta a fost încă unul plin de provocări, după limitările impuse de pandemie în 2020 și 2021. Aprovizionarea cu consumabile a fost afectată – iar aici vorbim de lucruri de la sticle, la dopuri de plută, dar chiar și cutiile de carton. Lanțul de aprovizionare a fost afectat de războiul din Ucraina, dar nici oscilațiile de preț din domeniul energiei nu sunt ușor de navigat.

În plus, perioadele de căldură intensă, combinate cu ploi puternice în cel mai nepotrivit moment au afectat volumul recoltei, însă vom avea surprize plăcute în ceea ce privește calitatea vinurilor din recolta 2022. În perioada următoare ne concentrăm pe a menține produsele Liliac la calitatea consacrată. Mă bucură, însă, că în acest context dificil, am reușit să fim stabili și să creștem sănătos businessul și echipa.

Estimăm că vom depăși cu cel puțin 10% cifra de afaceri realizată în 2021.

Care sunt cele mai populare vinuri ale Cramei Liliac?

De departe Liliac Rosé este cel mai popular vin al cramei noastre, urmat de Liliac Sauvignon Blanc, dar și Nectar de Transylvania. Cu toate acestea, avem multe vinuri cu poveste frumoasă în portofoliu, care sunt mai puțin cunoscute, dar merită atenția publicului care caută să exploreze – Liliac Unexpected și Liliac Traminer sunt doar două din cele mai noi produse ale noastre.

Cum colaborați în cadrul echipei de conducere a companiei?

Noi suntem o familie, deci comunicarea se face atât pe verticală, cât și pe orizontală. Fiind o echipa destul de mică, ne bazăm mult unii pe alții și colaborăm cu încredere – cred că se vede cel mai bine în calitatea produselor noastre, dar și în atmosfera generală din interiorul echipei.

Care sunt planurile Liliac pentru 2023?

Anul 2023 va aduce finalizarea celor mai recente investiții pe care le-am făcut la Batoș (extinderea și modernizarea cramei noastre), dar și un nou proiect pentru partea de degustări și turism oenologic.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: