Interviuri

Adriana Ghinea, Face Bucharest Distribution: „România, în Top 10 din lista celor peste 90 de tări în care Ziaja exportă produsele din portofoliu”

Reading Time: 6 minute

Adriana Ghinea, director comercial al Face Bucharest Distribution, importator și distribuitor oficial al brandului Ziaja pe piața din România, ne-a explicat cum a ajuns România în primele zece țări în care Ziaja exportă produse și ne-a vorbit despre planurile brandului polonez pentru piața locală

Cine este Ziaja și unde se găsesc produsele în România?

Compania Ziaja a fost înființată în 1989 de doi farmaciști, Aleksandra și Zenon Ziaja. Scopul a fost crearea de preparate medicinale și cosmetice de îngrijire corporală cu formule simple, dar eficiente, bazate pe experiența farmaceutică și inspirate de clima de coastă.

Astăzi, Ziaja este un brand care cuprinde o gamă largă de produse moderne, concepute pentru a ajuta toate tipurile și posibilele problemele ale pielii, precum și pentru a oferi îngrijire personală completă pentru întreaga familie.

În calitate de producător de produse cosmetice populare și cunoscute, Ziaja se angajează să aibă grijă de păstrarea condițiilor naturale de viață pentru generațiile viitoare, concentrandu-se pe soluții ecologice pe parcursul întregului proces de producție. Succesul Ziaja provine din muncă asiduă și dăruire enormă, precum și din mare entuziasm și creativitate.

În Romania, Ziaja este prezent în peste 1.500 de locații răspândite în segmentul Farma și Retail modern.

Cum caută să se diferențieze pe piața dermato-cosmeticelor?

Într-o piata in continua dezvoltare si expansiune pe segmentul cosmeticelor, Ziaja se aliniaza trendurilor de ingrijire actuale, venind atat in atentia si beneficiul consumatorilor, cat si a protejarii mediului inconjurator, cu o serie de avantaje:                                                       

  • Ingrediente biodegradabile, ecologice                
  • Produsele se clătesc cu ușurință, ceea ce înseamnă un consum mai mic de apa și resurse    
  • Produsele conțin până la 99% ingrediente de origine naturală
  • Ambalaje reciclabile
  • Produsele și ingredientele nu sunt testate pe animale
  • Produsele Ziaja sunt eficiente, delicate și prietenoase cu pielea în același timp.
  • Non – OMG (produsele nu au suferit modificări genetice în procesele de producție)
  • Inspirate din natură
  • Folosirea filtrelor UV biodegradabile care nu amenință ecosistemele marine și sunt sigure pentru recifele de corali
  • Estetica este esențială, de aceea, proiectele noastre sunt unice, surprinzătoare, proaspete dar și extrem de îndrăznețe
  • Marea majoritate a produselor nu contin gluten
  • Cantitatea de conservanți adăugata a fost limitată pentru a minimiza riscul de alergii, asigurând în același timp utilizarea în siguranta

Pe lângă valorile de mai sus, ne remarcăm și prin raportul excelent calitate-preț. Produsele, de nivelul prețului mediu, sunt accesibile tuturor consumatorilor și oferă o înaltă calitate și eficiență atât în tratarea problemelor, cât și în îngrijire și mentinerea acesteia, în funcție de nevoi (păr, ten, corp).

Care este publicul vizat de produsele Ziaja?

Ziaja este un brand de familie. Produsele sunt recomandate atât copiilor, cât și adulților, deopotrivă femei și bărbați. Există mai multe game și categorii de produse, alocate pe vârste și nevoi. 

Cum promovați Ziaja?

În primii ani de prezență pe piață, promovarea se făcea doar de către agenții de vânzări, pe teren, direct în locațiile vizate. Am mers pe principiul cel mai sigur din punctul nostru de vedere la vremea respectivă, și anume comunicarea și prezentarea directă a produselor. Astăzi, bineînțeles că ne-am aliniat trendului de promovare, respectiv crearea vizibilității prin diferite materiale promoționale afișate în locații, promovarea pe social media și evenimente de lansare a noilor game Ziaja, participarea la conferințe, apariția în presă, în continuare păstrând cu regularitate vizitele către clienții noștri, pentru prezentări, traininguri, dar și pentru a ne asigura prezența și vizibilitatea.

În 2022 a avut loc lansarea gamei Ziaja Baltic Home Spa, urmată de lansarea gamei Natural Care în 2023 și Vitamina CB3 în 2024. Toate evenimentele au avut loc in București, unde am avut ca invitați aproximativ 130 de bloggeri și influenceri din domeniul cosmeticelor. Tot în 2024, a fost primul an de promovare pe litoral, printr-un program de activare a celei mai noi game, Coconut & Orange Vibe, unde am avut posibilitatea să ne adresăm, în mod direct, consumatorilor din întreaga țară, care și-au petrecut concediul pe litoralul românesc.  Toate evenimentele organizate au generat un real succes.

De ce a ales Face Bucharest Distribution să aducă Ziaja în România și cum a evoluat cererea pentru aceste produse?

Face Bucharest Distribution este o companie cu capital finlandez. Inițial, Face a luat nastere în Finlanda (Face Helsinki), iar în anul 2010 a intrat și în România, sub denumirea Face Bucharest Distribution, bazându-se pe potențialul brandului și încrederea că piața din România are nevoie de acesta. În prezent, suntem distribuitorul oficial al brandului Ziaja în România, cu prezență extinsă la nivel național, în lanțuri locale de farmacii, drogherii și plafare.

Gama cu proteine din lapte de capra, Goat’s milk, a fost cea care a făcut cunoscut brandul în Romania. Pe parcursul celor 14 ani, datorită calității acestora și încrederii acordată de către consumatori, am extins portofoliul, ajungând astăzi la un numar de peste 300 de sku-uri Ziaja și Ziaja Med, distribuite în concordanță cu profilele locațiilor unde suntem prezenți.

Cererea a devenit din ce în ce mai mare, ca urmare a prezenței extinse în piață, promovării prin diferite mijloace de comunicare, evenimente special create pentru canalul social media, dar și din dorința de a folosi produse care îndeplinesc un cumul de beneficii atât pentru public, cât și pentru mediul înconjurător. Consumatorii alocă o mai mare atenție produselor cosmetice de îngrijire, preferă produse cât mai naturale, se documentează foarte bine despre ingrediente și despre modul de utilizare al produselor. Aceste aspecte denotă faptul că tendințelele sunt favorabile producătorilor și distribuitorilor de astfel de produse.

De asemenea, Face Bucharest Distribution se află în Top 10 din lista celor peste 90 de tări în care Ziaja exportă produsele din portofoliu.

În anul 2024, Face Bucharest a ajuns la un număr de 28 de angajați, aflându-se în continuare în procese de recrutare pentru diferite poziții. Acest aspect este o realizare pentru noi, dat fiind faptul că, la preluarea conducerii, în anul 2018, numărul total al angajaților era de nouă persoane. În urma măririi echipei și a extinderii departamentelor, a flotei de mașini și a tuturor resurselor de care beneficiem, rezultatele au fost pe măsură și, pe această cale, îi felicit și le mulțumesc tuturor pentru implicare și aportul adus.

Care sunt cele mai căutate produse?

Gama care a propulsat Ziaja în România este Goat’s milk, gama completă de îngrijire pentru păr, față și corp, având ca ingrediente principale un complex de proteine din lapte de capră. Și astăzi, este gama cea mai căutată și apreciată de către consumatori. De asemenea, există și alte game foarte apreciate, cum ar fi: Cupuacu, Cacao, Baltic Home Spa, Orange butter, Manuka, Vitamina CB3, Coconut & Orange vibe.

Care sunt planurile Ziaja în România?

Continuarea dezvoltării este obiectivul principal. Ne dorim să ajungem la cât mai mulți consumatori, prin extinderea distribuției și acoperirea tuturor regiunilor din țară. Ultimele două regiuni importante în care ne-am dezvoltat și genereaza rezultate foarte bune sunt Banat și nordul Transilvaniei. Se continuă cu succes colaborarea cu alți retaileri și lanțuri regionale sau naționale de farmacii, cum ar fi: dm Drogerie Market, Auchan, Grupul Tei, Farmaciile Catena, Myosotis, Minifarm, Ana-Maria, Evofarm, dar și multe altele cu un număr mai mare sau mai mic de locații, depășind astfel în total peste 1.500 de clienți B2B.

În viitorul apropiat, produsele se vor găsi și pe rafturile altor lanțuri mari de retail și farmacii, datorită nevoilor și interesului acordat produselor Ziaja.

Tot in proces de dezvoltare este și magazinul Ziaja shop online, dar și trecerea la un nivel mai înalt vis-à-vis de soft, programe și sisteme de lucru, care sa faciliteze desfășurarea activității.

Cum alege Ziaja să se implice, pe plan local, în comunitate?

Începand din anul 2019, Face Bucharest Distribution a luat initiațiva de a se implica social, în diferite cauze. Am început activitatea voluntară pentru ajutorul animalelor aflate în situații dificile prin sprijinirea adăposturilor de animale, programe de sterilizare și adopție a acestora. Pe parcurs, am ajutat și sustinut diferite asociații, atât cu sponzorizări de produse de igienă și îngrijire, cât și cu sume de bani și bunuri mobile, pentru a sări în ajutorul persoanelor și animalelor afectate, atât din România, cât și din Ucraina.

Ne dorim să continuăm acest proces și să fim alături de comunitate și de aspectele vulnerabile prin diverse mijloace, atât cât va fi nevoie.

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

Vinoteca Românească: Cum a salvat o investiție de 500.000 euro unele dintre cele mai vechi vinuri ale României

Vinoteca Românească și-a propus conservarea și popularizarea vinurilor românești, reușind să creeze un adevărat tezaur al vinificației românești. Totul a…

54 de minute ago

Kostas Salvaras, noul Area Vice President South-East Europe Cluster al Philip Morris International

De la începutul lunii septembrie, Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Kostas Salvaras în funcția de Area Vice President…

2 ore ago

Primul hub de longevitate din România s-a deschis la București, după o investiție de peste un milion de euro

Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…

4 ore ago

E.ON România și Asociația Zi de BINE colaborează pentru prevenirea consumului de substanțe interzise în rândul tinerilor

E.ON România și Asociația Zi de BINE își unesc forțele în vederea prevenirii consumului de substanțe interzise în rândul tinerilor…

4 ore ago

Lidl continuă proiectul Pâine și Mâine derulat de World Vision România

În perioada sărbătorilor de iarnă, Lidl România continuă tradiția de a transforma bucuria dăruirii într-un sprijin real pentru copiii din…

4 ore ago

7 factori pe care investitorii români la bursă trebuie să îi ia în considerare în noiembrie-decembrie

Pe măsură ce anul se apropie de final, piețele de capital globale și performanțele companiilor vor resimți influența mai multor…

5 ore ago