Adore Cakes, afacerea din pasiune pentru dulciuri fine
Reading Time: 7 minuteManufactura de dulciuri Adore Cakes s-a născut din pasiunea pentru dulciuri fine, iar creatorii din spatele ei, Alina și Dan Dulamescu, au o frumoasă poveste start a antreprenoriatului. Alina s-a apucat de făcut prăjituri pentru a-și alunga gândurile rele, pentru a se deconecta după ce a fost diagnosticată cu o formă de cancer de tiroidă. Adore nu este o cofetărie, este o pasiune pentru dulciurile fine, prăjiturile Alinei devenind foarte apreciate, inițial în rândul prietenilor.
Atât Alina cât și soțul ei lucrau în perioada respectivă în corporații, aveau funcții importante, ea la Orange, el la Porsche. Când Alina a depășit cu bine momentul, viețile lor s-au schimbat radical, au deschis Adore Cakes care a devenit în scut timp un nume significante în domeniu.
Alina și Dan Dulamescu lansează colecții primăvara, toamna și iarna iar, de curând, au inventat torturile în bol, deserturi care pot fi personalizate pe gustul clientului, dar și Pavlova live pentru evenimente.
Degustările pentru evenimente au o abordare atipică, potențialii clienți își fac tortul combinând din mai multe blaturi, din mai multe creme, din mai multe fructe sau arome, ca atare, niciun alt tort nu poate să fie ca precedentul. Adore Cakes are peste 1.000 de rețete inventate de ei, deserturi aparte care nu pot fi reproduse.
Am stat de vorbă cu Alina Dulamescu, fondatoarea Adore Cakes, despre cum a pornit ideea dulciurilor bune, a rafinamentului patiseriei și cofetăriei franceze.
Când și cum a luat naștere ideea din spatele Adore Cakes și de ce ați ales să puneți bazele unei afaceri cu prăjituri?
Această mică afacere de familie a pornit într-un moment al vieții mele în care mi-am dat seama cât este de minunat să faci ceea ce-ți place, să fii liber să creezi și să ai în jurul tău oameni care să te inspire și care să-ți dea puterea și încrederea de a merge mai departe. Adore Cakes s-a născut în 2013 când eu și soțul meu am renunțat la job-urile noastre de corporatiști, și am început să ne dedicăm sută la sută manufacturii de prajituri. Am crescut încet, progresiv, deloc forțat, am crescut dar nu ne-am abătut nici măcar o secundă de la principiile cu care am pornit când ne-am deschis aceast atelier de creație de dulce. Să oferim calitate maximă, să avem rețete unice, să nu facem rabat de la calitate pentru cantitate, să nu ne robotizăm și să rămânem manufactură. Este o nișă pe care am îmbrățișat-o cu drag, cu convingerea că piața dulciurilor se va cerne, că oamenii au deprins deja bucuria de a mânca bun, în deplină cunoștință de cauză și cunoscând perfect ingredientele.
Ne puteți spune câteva cuvinte despre produsele Adore Cakes? Cum sunt făcute rețetele, care este cel mai vândut produs și dacă plănuiți să aduceți noi rețete pe viitor?
Cam tot ce se regăsește astăzi în portofoliul vast al manufacturii noastre, și aș zice că avem peste 1.500 de rețete, sunt creații ale noastre și ale clienților noștri. Și am să vă explic cum au luat naștere o parte dintre ele. Atunci când avem degustări pentru un eveniment, nu prezentăm de exemplu o ofertă de zece torturi. Nu îi spunem clientului „astea sunt cele zece torturi ale noastre, din astea îți alegi ce îți place”. Degustraea decurge așa: facem mai multe tipuri de blat, mai multe tipuri de creme, mai multe piureuri de fructe proaspete, apoi mixăm împreună. Înrebăm tot timpul ce și-ar dori să regăsească în prăjitura lui, și ascultăm cu plăcere.
Așa a luat naștere tortul de lychee cu ceai masala, sau cel de mascarpone cu busuioc și mentă, tortul de turtă dulce și tortul savarină. Și multe altele. Toate produsele noastre sunt făcute păstrand ingredientele de bază, cum ar fi ouă, lapte, zahăr, unt, făină, niciodată premixuri, plicuri, prafuri… Adăugăm mult suflet și acest lucru le face să fie diferite și foarte dorite deoarece au menirea de a transmite acea stare de bine de care cu toții avem nevoie. Oamenii regăsesc în dulciurile noastre gustul acela care le amintește de momente din viața lor, de copilărie, de mătuși, de bunici, de vizte, plăcerea gustului este una dintre cele mai mari plăceri ale vieții.
Toate rețetele sunt create exclusiv de noi și asta ne face să fim diferiți. Clienții ne recunosc gustul și asta ne arată faptul că facem bine ceea ce facem. Îmi este greu să fac o ierarhie a celor mai vândute produse pentru că toate sunt foarte cerute. La Emilia Cremeria de exemplu, unde noi livrăm partea de dulciuri care se găsesc alături de înghețata lor delicioasă, au mare succes eclerele și choux-urile. Și la eclere și choux-uri avem o gamă foarte variată. Eclere cu mango, cu fistic, cu trandafiri… Mai facem dulciuri personalizate pentru locații, restaurante sau cafenele, care au ales să externalizeze către noi partea asta tocmai pentru că își respectă clientela și vor ca dulce să fie lucrat bine pentru clienții lor. E și mai economic să nu ocupi bucătăria cu partea de deserturi. Aici avem succes cu torturile, tortul de morcov, red velvet sau foret noir cu vișine și ciocolată.
Câți angajați aveți și cât este de dificil să găsiți un specialist în acest domeniu?
În prezent suntem trei angajați și ne descurcăm perfect și cu livrările zilnice, și cu evenimentele mari de peste 300 de persoane. Am renunțat a căuta un specialist în acest domeniu pentru că, din păcate, școlarizarea pe cofetaria românească de altădată, nu prea mai există.
Marea majoritate a școlilor sunt orientate către cofetaria franțuzească și produsele specifice acesteia uitând cu desăvârșire faptul că suntem români, că avem gusturi românești și că și cofetăria româneasca are o multitudine de sortimente de dulciuri. Preferăm să ne școlarizăm noi angajații după principiile și valorile noastre.
Care sunt planurile de viitor ale brand-ului Adore Cakes?
Cred cu tărie că lucrurile făcute bine, în orice domeniu, cresc foarte frumos organic. Noi suntem o afacere de nișă, nu vrem să ajungem una de volum. Ne dorim ca afacerea asta să rămână una de familie, să fim recunoscuți ca niște manufacturieri buni de dulce. De ceva vreme am dezvoltat alte două subdivizii ale Adore, la cererea clienților, ”Adore Sărat”, care face și partea de bar sărat pentru evenimente, și aici facem un bar de brânzeturi unde ne punem măestria în partea de decor însoțit de tot felul de tarte sărate, sărățele, plăcinte, foietaje. Mai avem ”Adore de Altădată”, care e o subdivizie care face pe comandă dulciuri cu istorie, gogoși de tate felurile, șerbet, celebrele prăjituri piersică și salam de biscuiți… cam tot ce era bun pe vremuri și de care ne e dor. Nu am avem planuri de viitor pentru că ne place să trăim prezentul. Știu sigur că atâta timp cât nu ne vom abate de la principiile noastre și ne vom respecta pe noi înșine și clienții noștri, Adore Cakes va rămâne un brand de referință.
Care sunt cele mai frecvente provocări cu care vă confruntați ca antreprenor în acest domeniu având în vedere că produsele dumneavoastră sunt perisabile?
Provocarile noastre sunt clienții nostri. Ei sunt cei care ne provoacă de fiecare dată prin cerințele lor legate de gusturi, de combinații de arome, de design. Suntem o manufactură care lucrează exclusiv pe bază de comandă și acest lucru ne ajută să minimizăm la maximum posibilele pierderi. Sigur, ne confruntăm și noi cu probleme, căutăm în permanență furnizori buni de nucă, de afine, de zmeură. Nu vindem la raft, ca atare pierderile sunt mici.
Doar dacă informația este disponibilă, care a fost investiția inițială în Adore Cakes?
Poate vi se pare ciudat, nu ne-am făcut un calcul. Inițial am lucrat în bucătria imensă a unei locații care aparținea altcuiva, când afacerea a prins cheag și și-a fidelizat clientela, am deschis un atelier de dulce, am luat un spațiu în chirie, l-am modernizat și utilat conform standardelor impuse de lege, l-am făcut ca o căsuță open space cu o parte mai mare de bucătărie deschisă, și o zonă de living. Astfel toți cei care ne trec pragul se simt bine, ne spun tot timpul asta. Văd și ce lucrăm, și cum lucrăm. Pe măsură ce volumul comenzilor a crescut am investit în încă un cuptor, mai multe frigidere și mixere. Acum ne dorim să investim într-o mașină mai mare, un van brand-uit, cu care să facem livrări, dar care să fie și o carte de vizită a noastră. Și încercăm să mai găsim o persoană pasionată de dulce cu suflet pe care să o școlim și care să intre în echip din toamnă.
Ce sfaturi ați avea de oferit unui tânăr care dorește să vă urmeze modelul și să pună bazele unui astfel de business? De ce?
Daca vorbim de un business strict ca al nostru sfatul meu este următorul: dacă nu este cu adevărat pasionat de ceea ce vrea să facă, mai bine să nu o facă. Din punctul meu de vedere energia pasiunii pe care o transmitem noi prin fiecare produs este elementul cheie al succesului nostru. Dacă vei gândi lucrurile strict financiar, trecând pasiunea pe locul 2, 3 atunci sigur nu discutăm despre modelul nostru.
Piața se cerne ușor, ușor, clienții devin selectivi și apreciază calitatea. Nu mai sun anii ‘90 când cumpărau în necunoștință de cauză orice, preocuparea pentru calitatea vieții a crescut și implicit procuparea pentru calitatea a ceea ce consumă. Dar afacerile care oferă calitate, în domeniul nostru mă refer, vor rezista în timp.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz