Interviuri

Adina Marin, SPEEDWELL: „Provocările generaționale din real estate reinventează experiența angajaților”

Reading Time: 6 minute

Într-un sector competitiv precum real estate-ul, gestionarea echipelor presupune mult mai mult decât simpla negociere a salariilor.

Am discutat cu Adina Marin, HR Business Partner în cadrul SPEEDWELL, despre provocările generaționale și despre cum o abordare orientată spre experiența completă a angajaților poate face diferența între o echipă de succes și una demotivată.

Adina, având în vedere experiența ta vastă în resurse umane, dobândită în diverse medii profesionale, cum influențează acest parcurs perspectiva și abordarea ta actuală în sectorul real estate?

Experiența acumulată în medii diverse de lucru, de la corporații cu structuri bine definite la organizații antreprenoriale flexibile și dinamice mi-a oferit o perspectivă amplă asupra dinamicii în acest domeniu. În cei peste 15 ani de experiență în HR, am acoperit proiecte strategice complexe, inclusiv joint ventures, tranziții de management, restructurări și implementare de politici legislative, activând în toate ariile HR-ului, de la administrare și recrutare, până la formare și relații cu angajații. Toate aceste provocări mi-au oferit o imagine de ansamblu asupra acestui domeniu, care pune accentul pe identificarea și prioritizarea nevoilor reale ale angajaților. În real estate, de exemplu, percep resursele umane ca pe o punte de legătură vitală între dinamica pieței, cultura organizațională, obiectivele de business și bunăstarea echipei.

Astăzi, aplic o viziune holistică asupra HR-ului, una care pune în prim-plan experiențele și valorile oamenilor. În special într-un sector precum real estate-ul, unde proiectele sunt complexe și interacțiunea dintre echipe este constantă, empatia și atenția la nevoile angajaților sunt esențiale. Prioritatea mea este să construiesc un mediu de lucru sănătos și sustenabil, în care fiecare membru al echipei să se simtă apreciat pentru contribuția sa, să beneficieze de oportunități reale de performanță și de toate resursele necesare pentru dezvoltarea continuă a abilităților sale. Îmi propun să creez un cadru în care angajații să simtă că munca lor este cu adevărat valorificată și aliniată cu obiectivele organizației încurajând, în același timp, un spirit de colaborare și inovare. Cred că un mediu de lucru pozitiv și motivant nu crește doar satisfacția echipei, ci și sprijină atingerea obiectivelor organizaționale, pentru a construi o echipă motivată, rezilientă și pregătită să facă față provocărilor viitoare. Cred că în HR, mai ales în domeniul nostru, trebuie să vedem imaginea de ansamblu, dar să nu pierdem din vedere micile detaliile care fac diferența în viața de zi cu zi a echipelor.

Trăim într-o perioadă în care tot mai mulți vorbesc despre leadership. Ce înseamnă leadership-ul  pentru tine?

Leadership-ul este o artă. Este un puzzle pe care îl construiești din trei piese importante –  comunicare clară, încredere reciprocă și capacitatea de a inspira – iar într-o companie care se dezvoltă tot mai mult, așa cum este SPEEDWELL, aceste valori sunt esențiale pentru a construi o echipă unită și motivată, capabilă să răspundă dinamic provocărilor pieței. Pentru mine, leadership-ul înseamnă să fi un ghid și un susținător al echipei, să conturezi un mediu deschis în care ideile să circule liber și să încurajezi colaborarea. În fond, un lider fără echipă este ca un dirijor fără orchestră – are viziunea, dar îi lipsește armonia care dă viață succesului.

Real estate-ul este un domeniu extrem de competitiv, însă la SPEEDWELL, diferența nu este dată doar de pachetul salarial. Ne poți împărtăși mai multe despre abordarea voastră în atragerea și retenția talentelor?

Deși în piață există adesea percepția că salariile din real estate sunt foarte mari, la SPEEDWELL ne concentrăm să oferim mult mai mult decât un pachet atractiv. Depunem eforturi pentru a le oferi colegilor o experiență în sine, nu doar un loc de muncă, motiv pentru care punem accent pe un mediu de lucru care sprijină dezvoltarea personală și profesională a fiecărui angajat. În plus, investim în programe de formare, oportunități de creștere în carieră și o cultură organizațională care încurajează colaborarea, inovația și echilibrul între viața personală și cea profesională. Pentru noi, succesul înseamnă construirea unei echipe motivate și implicate, care să se simtă apreciată și inspirată, dincolo de aspectele financiare.

Chiar dacă oferim pachete salariale competitive, ceea ce ne diferențiază cu adevărat este mediul de lucru pe care îl cultivăm, calitatea proiectelor și echipa de management dedicată, care se angajează să sprijine fiecare membru al echipei în atingerea obiectivelor profesionale.

De asemenea, ne concentrăm atât pe atragerea profesioniștilor cu experiență, care știu cum să își desfășoare activitatea autonom, cât și pe oferirea unui mediu de lucru care promovează libertatea și responsabilitatea, în care micromanagementul este înlocuit de încredere și autonomie. Prin urmare, ne angajăm să oferim un mediu de lucru hibrid, care să permită fiecărui membru al echipei noastre să își organizeze programul, fără a compromite calitatea muncii sau obiectivele de performanță. În plus, ne asigurăm că fiecare angajat beneficiază de oportunități de dezvoltare continuă, astfel încât să își poată îmbunătăți abilitățile și să se simtă motivat să crească profesional.

Un mediu de lucru sănătos, nu doar că îmbunătățește performanța individuală, dar contribuie și la succesul pe termen lung al companiei. În acest fel, la SPEEDWELL nu ne concentrăm doar pe recompense financiare, ci și pe construirea unei culturi organizaționale care să sprijine inovația, colaborarea și bunăstarea echipei. Ca specialist în resurse umane, încurajez angajații să obțină performanța atât individual, cât și în echipă.

Când vine vorba de menținerea echilibrului între viața personală și cea profesională, ce beneficii oferiți pentru a sprijini acest aspect?

Echipa noastră este formată majoritar din millennials, mulți dintre ei părinți. Acest lucru ne-a inspirat să ne gândim profund la ceea ce contează cu adevărat pentru ei și să dezvoltăm un mediu care să susțină atât cariera, cât și viața de familie. De exemplu, oferim jumătate de zi liberă în prima zi de școală a copiilor, un gest simbolic care le permite părinților să fie alături de cei mici în momente importante. De asemenea, organizăm petreceri tematice de 1 iunie pentru copiii angajaților, transformând aceste evenimente în momente de bucurie și conexiune, care nu doar că întăresc legăturile familiale, ci și spiritul comunității din cadrul companiei.

Facilităm momente de relaxare și reconectare cu familia, oferind punți între sărbătorile legale și weekenduri. În plus, între Crăciun și Revelion, nimeni nu lucrează, astfel încât toată echipa să se bucure de timp prețios alături de cei dragi. Wellbeing-ul este o prioritate pentru noi, reflectând un angajament real față de echilibrul și satisfacția colegilor noștri. Ne dorim ca fiecare să se simtă valoros, respectat și susținut pe plan personal și profesional. Pe lângă timpul liber oferit, organizăm teambuilding-uri și evenimente interne dedicate angajaților.

Vorbeai de teambuilding-uri. Cum contribuie acestea la cultura organizațională?

Activitățile de teambuilding oferă ocazii unice prin care îmbinăm obiectivele de business cu momentele de relaxare și reconectare. Acestea contribuie semnificativ la consolidarea coeziunii echipei și creează acel spirit colaborativ, care face diferența în activitatea zilnică. Fiecare coleg, indiferent dacă lucrează în birourile din țară sau la sediul nostru nou din Polonia, are ocazia să se simtă parte integrantă a unei echipe unite, care împărtășește și îmbrățișează inovația și colaborarea, unele dintre cele mai importante valori ale companiei noastre.

În plus, teambuilding-urile sunt un prilej excelent de a stimula creativitatea și de a încuraja deschiderea către noi idei și, reflectă viziunea SPEEDWELL de a construi un mediu de lucru deschis, în care fiecare voce contează.

Cum arată distribuția generațională în companie?

Așa cum am menționat mai devreme, în prezent distribuția noastră este dominată de millennials, care reprezintă 62% din echipă, urmați de Gen X cu 30%, în timp ce Gen Z are o pondere mai mică, doar de 8%. Această structură generațională nu este întâmplătoare, ea reflectă prioritățile noastre de recrutare și strategia pe termen lung. Ne concentrăm pe atragerea și retenția profesioniștilor, care nu doar că au o înțelegere profundă a industriei, dar aduc și perspective valoroase asupra tendințelor și provocărilor actuale.

Credem că diversitatea acestor generații îmbogățește cultura organizațională și ne ajută să dezvoltăm soluții inovatoare, adaptate nevoilor clienților și cerințelor pieței. Totodată, avem mai puține poziții entry-level, ceea ce explică prezența redusă a Gen Z în echipă. În real estate, experiența practică și expertiza specifică sunt esențiale pentru a atinge standardele ridicate de calitate pe care le urmărim în proiectele noastre. Pe măsură ce continuăm să creștem, vom explora și mai multe modalități de a atrage și integra talente din toate generațiile, ținând cont de ceea ce își dorește fiecare, fie că vorbim de autonomie, dezvoltare profesională, flexibilitate sau stabilitate.

Privind în perspectivă, cum vezi evoluția departamentului de resurse umane și ce provocări anticipezi pentru viitor?

Evoluția departamentului de resurse umane va avea un rol strategic în atingerea obiectivelor de business și în susținerea competitivității organizaționale. Pe măsură ce ne adaptăm la o piață dinamică, HR-ul devine un catalizator pentru schimbare și inovare, având misiunea de a construi o forță de muncă agilă, bine pregătită și aliniată la direcțiile de creștere ale companiei.

Gestionarea unei diversități culturale tot mai pronunțate, atragerea și retenția talentelor în sectoare competitive și adaptarea la cerințele noilor generații, precum GenZ – care valorizează flexibilitatea, impactul social și dezvoltarea continuă – sunt principalele provocări din departamentul HR. În plus, digitalizarea și inteligența artificială vor remodela procesele de resurse umane, impunând o nevoie tot mai mare de competențe tehnologice și analitice în cadrul echipelor. Pentru a răspunde acestor provocări, la SPEEDWELL dezvoltăm strategii de recrutare proactivă, implementăm programe de dezvoltare profesională și leadership și, cel mai important, punem accent pe bunăstarea angajaților noștri și pe cultura organizațională a companiei. Cred că departamentul de resurse umane va deveni un pilon central în strategia de business a companiilor și va juca un rol important în dezvoltarea unei organizații solide, care susține obiectivele de creștere și inovare.

În final, ce sfat le-ai oferi tinerilor profesioniști din HR care aspiră la o carieră de succes în acest domeniu?

Aș începe prin a le transmite să rămână constant conectați cu esența umană a organizației. Este esențial să asculte cu atenție, să practice empatia și să nu uite că rolul lor transcende funcțiile administrative – ei sunt arhitecții punților între management și echipă, facilitatori ai unei comunicări deschise și transparente. Desigur, o carieră în HR poate să fie plină de provocări, dar aduce cu sine satisfacția profundă de a contribui la dezvoltarea și succesul celor din jur. Fiecare interacțiune, fiecare decizie și fiecare inițiativă pot avea un impact semnificativ asupra vieții profesionale și personale a colegilor. Așadar, cu fiecare pas trebuie să dezvolte un mediu de lucru unde, fiecare individ se simte valorizat și inspirat să-și atingă potențialul maxim. Aceasta este adevărata putere a HR-ului – de a transforma organizația prin oameni și de a construi o cultură care să sprijine inovația și excelența.

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

România este la 34% față de media UE la inovație în 2024. Rata de succes a startup-urilor nu trece de 10%

Techcelerator, unul dintre cele mai importante acceleratoare pentru startup-uri tech din Europa de Sud-Est, compania de consultanță de management The…

26 de minute ago

Pericolul ascuns pentru femei. 6 din 10 nu verifică lista de ingrediente pentru produsele de igienă intimă

6 din 10 femei nu verifică lista de ingrediente când cumpără absorbante sau tampoane, dar 70% sunt conștiente de posibila…

32 de minute ago

tbi bank raportează un profit net de 38 de milioane de euro în primele 9 luni

tbi bank raportează un profit net record de 38 de milioane de euro în primele 9 luni ale anului 2024,…

39 de minute ago

Revolut a ajuns la 50 de milioane de clienți. Peste 4 milioane sunt din România

Revolut, fintech-ul global care operează în Spațiul Economic European ca o bancă digitală și companie de investiții licențiată, anunță atingerea…

o oră ago

Bogdan Speteanu, Moov Leasing: „Anul acesta, am achiziționat autoturisme în valoare de aproximativ 45 de milioane de euro”

Compania de leasing operational Moov Leasing anunță creșterea capitalului social prin vânzarea a 10% din părțile sociale pentru suma de…

2 ore ago

Craiova, capitală gastronomică est-europeană

Spectaculoasa supă azeră de miel cu năut și gutui “Piti”, celebrul șnițel “Zagreb” sau savuroasa “Pljeskavica”, “kebache”-le bulgăresc sau “kofte…

2 ore ago