Marketing

AdBlocking în România, dublu față de anul precedent

28 mart. 2017 2 min

AdBlocking în România, dublu față de anul precedent

Reading Time: 2 minute

Procentul utilizatorilor care folosesc programe de tip adblock s-a dublat în ultimul an, arată cea mai recentă ediție a studiului AdBlocking în România realizat de TailWind în parteneriat cu Oriel, cu sprijinul IAB si BRAT.

Media utilizatorilor de programe de tip adblock, care fac invizibile majoritatea formatelor publicitare online, a crescut procentual cu peste 100%, de la 13.9 la 29.26% în ultimul an.

În premieră, anul acesta a fost măsurată si folosirea programelor de tip adblock pe mobil, procentele aici fiind mult mai mici: 1.36% pe telefon si 2.11% pe tableta.

Acest fapt duce media la 11.86%, un procent care încă situează România sub decât cifrele înregistrate în piețele dezvoltate (de exemplu, în SUA procentul desktop este apropiat de cel înregistrat în România, 28.5% în varianta desktop, dar a atins deja 11% si pe dispozitivele mobile).

Semnale de alarmă pentru industria de marketing si comunicare digitală

”Din 3.832 de respondenți chestionați pentru acest studiu, 92.9% din utilizatori au susținut că vor continua să folosească un ad-blocker în viitor. Această statistică confirmă că ad-blocking-ul nu este o problema trecătoare si că ne putem aștepta la o continuare a creșterii liniare atât în 2017 cât si în anii următori. Procentul mic înregistrat pe mobil e încurajator dar există țări unde si acesta a ajuns chiar peste 50%”, spune Aidan Joyce, CEO al Oriel, companie specializată în soluții de evitare a adblockingului si partener tehnologic al studiului.

”Cred că este momentul oportun ca industria de publicitate online sa își unească forțele si să se concentreze pe interesul comun: transmiterea către utilizator a unui mesaj publicitar adecvat si relevant în raport cu nevoile si așteptările sale, într-o maniera agreabila si atractiva”, spune Arina Ureche, director general BRAT.

„Întreaga industrie trebuie sa se concentreze pe experiențe si pe performanță, pe vehiculele cele mai potrivite, pe vârfurile tehnologiei si pe creativitate. Agresivitatea în comunicare va fi mereu sancționată de către utilizatori”, a comentat Ionuț Oprea, președinte IAB România.

„Mesajul consumatorilor români de media digitală locală e clar: trebuie să trecem de la etapa urmăririi cu atenție si îngrijorare a fenomenului la etapa acțiunilor concrete. Clienții, agențiile de media si de creație si producătorii de conținut trebuie să se așeze la aceeași masă, să facă front comun si să aplice măsuri clare pentru îmbunătățirea standardelor calitative ale campaniilor”,  consideră Dragoș Stanca (Think Digital Group), consultant media si Adrian Moțîrlichie (TailWind), realizator al studiului.

Studiul AdBlocking în România, ediția 2017, poate fi descărcat aici

La studiu au participat 85 dintre cele mai cunoscute site-uri din România, membre BRAT si IAB, iar metodologia aplicată a combinat măsurarea cantitativă efectivă cu chestionare care au luat feedbackul utilizatorilor.

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: