Adaptabilitatea la schimbare, o prioritate critică pentru retaileri
Reading Time: 2 minuteMajoritatea retailerilor europeni intenționează să își extindă afacerea în ciuda situației incerte provocate de COVID-19. Deși pandemia a accelerat în general trecerea către o economie digitalizată, expansiunea vine în continuare cu unele provocări, arată un studiu publicat de platforma de plăți online Stripe și efectuat de Forrester.
O treime dintre companiile intervievate au simțit un impact general pozitiv asupra vânzărilor lor, iar mai mult de jumătate (57%) au declarat că intenționează să se extindă în alte țări. Îmbunătățirea experienței clienților este una dintre prioritățile acestora, 56% afirmând că este un obiectiv important sau chiar critic pentru următoarele douăsprezece luni.
După un an plin de evenimente, majoritatea afacerilor (56%) au făcut din adaptabilitatea la schimbare o prioritate critică. 51% dintre respondenți declară că se gândesc să adopte un nou model de afaceri, cum ar fi un serviciu de abonament, în următoarele optsprezece luni.
De asemenea, 38% dintre respondenții europeni au raportat o creștere a tentativelor de fraudă în ultimele 12 luni. Majoritatea acestora (57%) spun că îmbunătățirea detectării și diminuării fraudei este o prioritate ridicată sau critică pentru compania lor.
Provocările expansiunii
Majoritatea comercianților consideră că expansiunea internațională constituie o provocare. Pe măsură ce se lansează pe noi piețe, aceștia se confruntă cu alte tipare și preferințe privind metoda de plată, dar și cu obstacole de reglementare. Pentru retaileri capacitatea de a localiza opțiunile de plată poate constitui un obstacol, mai mult pentru a fi relevanți pe o anumită piață, este nevoie de asistență lingvistică complexă.
Cu toate acestea, 42% dintre respondenți au declarat că firma lor nu are această capacitate. Pentru a funcționa fluid în diferite piețe și regiuni, firmele vor trebui, de asemenea, să se adapteze la diferite reguli și regulamente. Totuși 44% dintre respondenți au declarat că afacerea lor nu are expertiza locală pentru a înțelege politicile și reglementările specifice țării în ceea ce privește plățile.
Aceste obstacole pot dăuna atingerii obiectivelor unei companii pe piețele străine, ducând la venituri mai mici și la un cost mai mare de intrare pe piață (31%), la un grad înalt de reticență al directorilor și managerilor de a susține expansiunea internațională (29%) și chiar la amenzi de reglementare (29%). Uneori, pot împiedica total companiile să se extindă pe o piață nouă (33%). Toate acestea amenință să încetinească creșterea și redresarea economică a Europei.
Tehnologia plăților
Apetitul retailerilor europeni pentru dezvoltare se reflectă, de asemenea și în prioritățile lor în ceea ce privește veniturile. Prima preocupare a acestora este să își crească venitul și profitul prin intermediul canalelor mobile (26%). De asemenea, îmbunătățirea capabilităților de plăți transfrontaliere (21%) este un factor important.
Companiile se așteaptă ca serviciile de plată pe care le utilizează să le ofere un avantaj competitiv pentru a obține mai mulți clienți și pentru a-și îmbunătăți strategia de business ca răspuns la COVID-19. Retailerii europeni intenționează să facă din implementarea noilor metode de plată (36%) și din colectarea de date și informații despre clienți provenite pe această cale (27%), prioritățile lor principale pentru următoarele optsprezece luni.
Clienții își doresc de la furnizori capacități de plată de ultimă generație, precum servicii de loialitate (55%), oferte asociate serviciilor de plată cu cardul (47%) și servicii de împrumut pentru consumatorii eligibili (45%).
Despre Studiu
Stripe a comisionat Forrester Consulting să evalueze tehnologiile de plată, strategiile și capabilitățile în care investesc retailerii pentru a deveni mai adaptabili. Forrester a realizat în septembrie 2020 un sondaj online cu 495 de respondenți din întreaga lume, dintre care 221 de respondenți din Europa.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz